Permalänk

Vilken processor ska jag välja??

tja jag vet inte vilken av dessa processorer jag ska välja. Jag ska spela spel som cod4, mw2 bc2, cs mm. Ska även kolla film, surfa och lite sånt.

AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz, Quad Core, 8MB L2

eller

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-760 Quad Core, 2.80Ghz, Socket 1156, 8MB.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad har du idag?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Vad har du idag?

Just nu har jag ingen dator. Jag vet inte vilken processor jag ska välja i samband med nytt datorköp.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja de är ungefär i samm liga så ingen sticker ut speciellt, dock är väl Intelprollen ett strå vassare i allt utom spel då de är jämna, iaf i högre upplösningar. Så du gör inte bort dig om du väljer någon av dem säger jag iaf. Frågan är då vilken budget du har?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Min budget räcker. Så i5:an är det bättre valet??

Permalänk

ta amd och lägg mellanskillnaden på grafikkort

Permalänk
Medlem

Ta amd phenom x6 1050T så får du 6 kärnor för nästan samma pris av en i5a. ;D

Permalänk
Avstängd

Moderkorten till AMD är ju billigare än intel.

Ta AMD lägg lite mer pengar på ett kraftigare ATi grafikort

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catman:

Moderkorten till AMD är ju billigare än intel.

Ta AMD lägg lite mer pengar på ett kraftigare ATi grafikort

Kan man inte köra SLI på AMD moderkort?

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk

i5:an är lite bättre, men samtidigt dyrare. Du lär bli nöjd oavsett vilken du väljer. Som någon nämnt finns ju även 1055T i ungefär samma prisklass. (dock är den lite sämre på spel och andra fåtrådade applikationer pga lägre klockfrekvens än 955 och i5:an)
Skall du överklocka kan dock 1055T vara en god ide'. Annars i oklockat skick är i5 760 den bättre processorn.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Kan man inte köra SLI på AMD moderkort?

jo man kan det, https://www.inet.se/artikel/1901838/asus-m4n98td-evo-sli !