Pekskärmspaneler på 10 tum från Synaptics

Permalänk
Melding Plague

Pekskärmspaneler på 10 tum från Synaptics

Tillverkaren Synaptics presenterar en rad nya paneler för pekskärmar i storlekar upp till 10,1 tum.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

(y)

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Perfekt till netbooken

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Får man undra vad som är nytt? Har inte dessa funnits väldigt länge?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Humper:

Får man undra vad som är nytt? Har inte dessa funnits väldigt länge?

"Förbättringarna mot äldre modeller är flera, bland annat högre uppdateringsfrekvens och mer exakt avläsning."

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört så är det väl egentligen inte mycket som skiljer hårdvarumässigt mellan vanliga Synaptic-styrplattor och Apples dito (dock mjukvarumässigt), men jag vill även minnas att Apple sitter på X antal patent gällande touchpaneler etc som sätter lite käppar i hjulet. Någon som kan dementera eller verifiera?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av fog:

Vad jag har hört så är det väl egentligen inte mycket som skiljer hårdvarumässigt mellan vanliga Synaptic-styrplattor och Apples dito (dock mjukvarumässigt), men jag vill även minnas att Apple sitter på X antal patent gällande touchpaneler etc som sätter lite käppar i hjulet. Någon som kan dementera eller verifiera?

Har inga källor på de men jag har också hört det.

Citat:

"Förbättringarna mot äldre modeller är flera, bland annat högre uppdateringsfrekvens och mer exakt avläsning."

Tack tack, för mig som tydligen är dålig på att läsa

Permalänk
Medlem

Här sitter man och väntar då touch paneler kommer till 24" och större.

Har en liten crazy idea med att ha en 24" som multitouch och sedan kanske 3st eyefinity med projektorer på vägen framför.

Men detta är bara fantasi än så länge.

Man har 24 tummaren framför sig lutande som keyboard/kontroller/mus. Skriva lite några program till den så man kan verkligen använda den i denna kombination och sedan bara njuta av det.
Ett extra steg är att eventuellt använda sig av 6 projektorer och sedan en silver screen och ha 3D också.
Vilda fantasier som får en att längta. Men dessa idéer kostar och är inget man har råd med.