Apple uppdaterar Imac och Mac Pro

Permalänk
Skrivet av Bread_:

Bara jag som är intresserad av trackpaden? den ser ganska stor ut på bilden och om den är ca 15x15 cm så kan den ju vara ganska schyst att använda istället för mus. Tyvärr funkar väll inte den alls bra med Windows men drömma kan man väll alltid

De verkar faktiskt ha drivrutiner för trackpaden till både 64-bitars och 32-bitars Windows och stödjer XP, Vista och 7:an.

Ev att drivrutinerna kräver att någon typ av Bootcamp är installerad.

Visa signatur

3dfx4life tycker jag - en bloggande och egenföretagande webbutvecklare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Du missade en grej han skrev dock: "vad Dell:en kostar hos Dell." (varav uttrycket Dell-taxa antar jag)
DELL Dell UltraSharp U2711 69 cm (27") platt widescreenskärm med PremierColor : Datorkomponenter | Dell Sverige

11+ laxar...

Förstår inte riktigt varför man ska jämföra de dyraste priserna på 2 skärmar.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av RemixV2:

Vem köper en Mac Pro för dryga 25k standard?

Många. Gå in på 99.se om du vill se svenskar.

Mac Pro + två CD 24" är rätt normalt på macrumors och andra amerikanska mac forum.

För mig blir det en iMac 27" (inte bestäm vilken processor dock) och en 27" CD till Macbooken/sovrummet.

Permalänk
Skrivet av rezuth:

Tvivlar på att dom kommer stödja USB3 när dom utvecklar sin egna standard istället med Intel. LightPeak verkar betydligt mer intressant än USB3.

Kan Light Peak vara efterföljaren till SATA? Ja, det verkar så. Saxat från Wikipedia:

"Light Peak is Intel's code-name for a new high-speed optical cable technology designed to connect electronic devices to each other in a peripheral bus. It has the capability to deliver high bandwidth, starting at 10 Gbit/s (1.25GB/s),[1] with the potential ability to scale to 100 Gbit/s (12.5 GB/s). It is intended as a single universal replacement for current buses such as SCSI, SATA, USB, FireWire, PCI Express and HDMI. In comparison to these buses, Light Peak is much faster, longer ranged, smaller, and more flexible in terms of protocol support."

Light Peak - Wikipedia, the free encyclopedia

Permalänk
Medlem
Skrivet av )ExecutoR(:

Intressant att se vad för uppdateringar Mac Pro får. I dagsläget är bara dual-xeon konfiggen intressant, de andra tjänar inget på att vara xeonproppar mot en i7 9xx annat än ECC-reg minnen.

Någon skrev om att med xeon kan man ha hundratals GB minne osv. Visst, men Apples tekniker är ju konkelbär som sätter 4st minnesplatser till en processor med tre minneskanaler. Hur ska du få in mycket minne i bara fyra platser? Och hur hade de tänkt sig att man ska kunna köra tripple channel, lämna en plats tom? Nä, fattar inte varför de ska köra xeon i non-dualsoket. Någon som kan förklara det för mig?

Tror du detta på något sätt är unikt för Apple med 4 platser för tri-channel? Kolla in Shuttle's X58 burk eller i princip valfritt Xeon moderkort från Asus eller Tyan moderkort för den delen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Northernlight:

undrar om det kommer drivare för windows? För en kille som inte installerat bootcamp: finns det stöd för multitouch på macbookarna osv osv under windows?

Tror inte det alltså Apple vill väl helst man kör allt via bootcamp och att man eventuellt kan använda touchpaden där, men tror inte det funkar i en ren win dator alternativt att det funkar i en windator men att då kanske du inte kan använda gestures etc.:) *inte säker men detta är min gissning*...

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Sen när började apple att använda amd-grafikkort som standard??:S Känns som att de borde köra på nvidia, av samma anledning som de kör intel istället för amd. Fast de kör väl fortfarande nvidia i deras laptops, konstigt att de inte kör samma standard rätt igenom.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Tveksamt. Nästa generation om ett år kommer troligen använda budgetmodeller från 6000-serien för highend, och typ 5750 i 21.5"aren. Såvida inte nvidia släpper något jox.

Som sagt, jag hoppas. Tror inte heller att det kommer bli något av det.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Sen när började apple att använda amd-grafikkort som standard??:S Känns som att de borde köra på nvidia, av samma anledning som de kör intel istället för amd. Fast de kör väl fortfarande nvidia i deras laptops, konstigt att de inte kör samma standard rätt igenom.

Erhmm.. Apple använder vad de tycker är bäst för tillfället. Första generationen iMac med Intel cpu:er använde ATi x1600, likaså MacBook Pro. Mac mini har haft 9200 på G4 tiden och de nuvarande iMac 21,5 i 1499$ segmentet har ATi HD 4670 sedan länge. Mac Pro har haft ATi HD 4870 som tillval sedan förra året.

Det kommer i vågor vad företag använder. Risken är stor att Nvidia kommer åka ut helt och hållit från Mac datorerna då de inte har några attraktiva produkter i framförallt laptop segmentet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Erhmm.. Apple använder vad de tycker är bäst för tillfället. Första generationen iMac med Intel cpu:er använde ATi x1600, likaså MacBook Pro. Mac mini har haft 9200 på G4 tiden och de nuvarande iMac 21,5 i 1499$ segmentet har ATi HD 4670 sedan länge. Mac Pro har haft ATi HD 4870 som tillval sedan förra året.

Det kommer i vågor vad företag använder. Risken är stor att Nvidia kommer åka ut helt och hållit från Mac datorerna då de inte har några attraktiva produkter i framförallt laptop segmentet.

Kul för amd ifall de blir ensamma i mac-datorer. Mac-komponenter ses ju som det bästa och mest exklusiva man kan få tag på i många ögon, amds status lär ju få ett uppskjut nu.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Vore ju kul med nVidia också så det går använda Cuda

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Vore ju kul med nVidia också så det går använda Cuda

När använde du CUDA sist, och när använde du CUDA i OS X sist?

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

När använde du CUDA sist, och när använde du CUDA i OS X sist?

Tror OpenCL nyttjar CUDA-apierna på Nvidia-GPUerna. Och körs på liknande vis på AMDs. Poängen är att vanliga apps utan större anpassning ska kunna använda gpuerna som beräkningskraft. Apple tänker till ibland så de flesta som kör 10.6 kan ovetandes eller medvetet köra OpenCL och därav CUDA. Om man har några program som faktiskt har behov av detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

När använde du CUDA sist, och när använde du CUDA i OS X sist?

1 timma och 22 minuter sedan, och nu handlade inte om vad JAG använder utan vad en Pro maskin kan vara kapabel till, finns sjukt många användningsområden för CUDA

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

YES, Quadro 4000 är bekräftat till Mac någongång i Oktober, det bör betyda att resten av serien kommer i framtiden, Quadro 6000 med 6GB minne vore nice men med samma pris som en 12 kärning Mac Pro så är det sjukt mycket för dyrt för mig, får bli snikmodellen men vet inte om det är värt det, ATI:s erbjudna kort kanske presterar lika bra i Cinema 4D?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?