Speedfan i ny version

Permalänk
Melding Plague

Speedfan i ny version

Populära verktyget Speedfan har uppdaterats till version 4.41. Nytt är bland annat rejält utökat hårdvarustöd.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

aldrig riktigt gillat speedfan, nåja får väl testa nya då!

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2, 16gb dominator platinum @ 1866, 2x 780Ti Classified, FT02, Corsair m65 vit, Ducky Shine 3 MX Brown vita keycaps, Asus Xonar STX, Sennheiser HD650, Asus Rog Swift PG278Q

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget ATI stöd, dåligt.

Visa signatur

| Antec P183 | AMD Phenom 2 940 | Corsair XMS2 DDR2 8192 MB | XFX HD4870 | Gigabyte MA-790X-UD3P | Corsair VX 450W | Primärt OS: Arch Linux | Windows 7 x64 |

Permalänk
Medlem

det enda vettiga man kan göra i speedfan är att ändra hastigheterna..

Permalänk
Medlem

får väl testa det... man kanske blir nöjd ?

Permalänk
Medlem

Bästa mjukvaran för att övevaka temperaturer och hastigheter som jag testat är utan tvekan HWMonitor. Iofs. har jag aldrig gillat att styra fläktar och dylikt med mjukvara och det är väl endå speedfans huvudsyfte.

Visa signatur
Permalänk

Nja... Gillar inte att styra fläktar via ett program men det skadar ju inte att prova.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

personligen så föredra jag mjukvara kontroll framför tex en resistor..
men det verka ju bara vara jag då!

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Testade det nu! Fungerar väldigt bra tycker jag. Förra versionen hittade inte all sensorer.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Förra versionen fungerade sådär med P6T Deluxe. Gick endast att styra alla fläktar samtidigt.

Permalänk
Medlem

Tänker fortsätta hålla mig borta från skiten och håna alla som använder den ^^

Permalänk
Medlem

Kört SpeedFan i över ett år för att automatiskt styra fläktarna till min 120.4 radiator, funkar utmärkt! Förstår inte vad folk har emot det riktigt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Tänker fortsätta hålla mig borta från skiten och håna alla som använder den ^^

agree to that! (Y)

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Varför kan jag inte använda speedfan? när jag startar så hänger det sig. sen måste ja stänga av datorn för allt hänger sig. tar jag bort achi-mode i bios då funkar det.

Visa signatur

CHASSI Fractal Design Arc Midi R2 - NÄTAGGREGAT EVGA SuperNOVA G2 750W
MODERKORT Gigabyte GA-Z77X-D3H - PROCESSOR 8700k
MINNE Corsair vengeance 3000mhz 16 GB - GRAFIKKORT EVGA1070 TI
SSD SSD 240GB OCZ Arc 100

Permalänk
Medlem

Jag kan inte styra mina fläktar med speedfan. Skulle behöva styra grafikkortsfläkten då grafikkortet ligger på 87 grader och ibland över 87 grader. Men nu har jag hittat ett annat program för att styra den fläkten så den går på 100% just nu och nu är temperaturen 57 grader istället. Enligt speedfan är grafikkortet dock fortfarande för varmt.

Permalänk
Medlem

Man kan inte använda speedfan för att styra grafikkortsfläktar. Och hur kan speedfan veta när ditt grafikkort blir för varmt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Man kan inte använda speedfan för att styra grafikkortsfläktar. Och hur kan speedfan veta när ditt grafikkort blir för varmt?

Det vet inte speedfan, men hwmonitor gör. Ligger runt 80C hela tiden, men nu använder jag rivatuner och satte fläkten på 80%.. Det låter en del men hellre ljud än ett för varmt grafikkort. Nu ligger tempen på mellan 60-65C.