Permalänk
Medlem

Acer Chassi mod. första bygge

Jag har hjälpt min polare att bygga en dator, hans första seriösa bygge tummen upp för han (Y)
Chassit kommer att bytas ut mot hösten troligt vis en Fulltower inte säkert. RAM kommer uppdateras till 8GB.

Asus MAXIMUS III GENE Socket 1156, P55, ATX
Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz
Corsair TX Series 650W
XFX HD5770 1GB
Intel® Core i5 650, 3.20GHz
320GB hdd

Sry om det är lite dåliga bilder..
ENJOY

Acer Chassi mod. första bygge

Permalänk
Medlem

ni borde ha målat dme gröna sakerna röda ^^ annars snyggt trodde inte det chassi var så litet 5770 ser stort ut där xD

Permalänk
Medlem

Jo såg det nu efter åt när man kollade på bilderna men dem är helt onödiga så dem ska bort. ja ser jävla fett nice ut

Permalänk

Varför är inte CPUn monterad?

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Varför är inte CPUn monterad?

för att han hadde glömt att beställa kylpasta men den är på väg nu

Permalänk
Medlem

glöm inte koppla in 12volts kontakten till moderkortet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ändå nice för att vara fabrikstillverkat chassi

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Splitizh:

för att han hadde glömt att beställa kylpasta men den är på väg nu

Det funkar ju endå utan pasta oc:ar man inte blir det inte förvarmt så länge du monterar kylaren korrekt.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Bra lackat, men färgvalet får mina ögon att blöda.. Huga vilka skrikiga färger, sen LED's på det och oreda på kablarna.. aj aj

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

glöm inte koppla in 12volts kontakten till moderkortet

nu måste jag fråga vilket?? är det uttaget som sitter ovanför processorn på vänster sida??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Det funkar ju endå utan pasta oc:ar man inte blir det inte förvarmt så länge du monterar kylaren korrekt.

jo vet, men han hade inte så bråttom så vi väntar

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Bra lackat, men färgvalet får mina ögon att blöda.. Huga vilka skrikiga färger, sen LED's på det och oreda på kablarna.. aj aj

TY haha ser bättre ut IRL faktiskt dålig kamera dem gråa kablarna är borta och dem andra kablarna ska fixas

Permalänk
Medlem

riktigt häftigt med dom gröna spärrarna:D

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Splitizh:

nu måste jag fråga vilket?? är det uttaget som sitter ovanför processorn på vänster sida??

Precis :), du kanske kom på det efter du tagit bilderna, men tänkte det var bäst att säga till!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Bra lackat. osv....

hoppas du inte är seriöst ts, slippa bort lacken och lackera seriöst för den lackeringen var inte ens okej för från en 5 åring. dock bra val av komponenter.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Quickzor:

hoppas du inte är seriöst ts, slippa bort lacken och lackera seriöst för den lackeringen var inte ens okej för från en 5 åring. dock bra val av komponenter.

Jag ser då inga rinningar eller att lacken är flammig någonstans, men du kanske har lite bättre syn än mig, vad vet jag.

Permalänk

Gillar det och efter att ha läst att du ska fixa det små stör grejerna så känns det mer rätt med 4p än 3p

Alltid skönt att folk tar sig tid att pilla och fixa, istället för att sitta med en omoddad burk och bara gnälla på andras pill

Permalänk

En TRUE black skulle nog passa bra i de chassit

Ultimate CPU Cooling Solutions! USA

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

hoppas du inte är seriöst ts, slippa bort lacken och lackera seriöst för den lackeringen var inte ens okej för från en 5 åring. dock bra val av komponenter.

haha det var hans första lack jobb, men han ska skaffa ett större chassi mot hösten så ingen ide att lacka om...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Gillar det och efter att ha läst att du ska fixa det små stör grejerna så känns det mer rätt med 4p än 3p

Alltid skönt att folk tar sig tid att pilla och fixa, istället för att sitta med en omoddad burk och bara gnälla på andras pill

ty att bygga datan går ju snappt men pilet tar flera timmar,, bilder kommer i kväll

Permalänk

rött är snyggt

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Splitizh:

haha det var hans första lack jobb, men han ska skaffa ett större chassi mot hösten så ingen ide att lacka om...

men då e de ju inte undra på att det blev som det blev! lycka till med nästa chassi och lackering

Permalänk
Medlem

Mycket fint, dock är jag personligen inte ett fan av lysrör med färg, föredrar att färga ( som du nu gjort ) själva chassit och dra vita lampor
Men iallafall, fint!

Visa signatur

RTX 3080/ 7700X

Permalänk
Medlem

Någon som sa att det var disco? Riktigt skön ide!

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070