iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

Telia.se...

Shit, glad att jag satt uppe inatt då

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem

Själv stod jag i Teliakön @ Kungsgatan inatt. Stod från 17:15 - release. Hade plats 66 i kön. Klockan 00:30 hade jag telefonen i handen.

När det började närma sig kom en man och en kvinna fram till mig och sa: "Du ser rolig ut!" Gav mig ett par Klipsch S4i och sa att jag får dem ifall jag ställer upp på en bild

Självklart gör jag det. Får ett par lurar värda 750+ och får vara med på bild Trevligt!

Telefonen är underbar iallafall.
Provade att hålla för den svaga punkten. Sjönk 2 prickar sen sjönk den inte mer.
Jämfört med min gamla 3G uppdaterad till iOS4 så är denna ca 100ggr snabbare. Nu behöver jag inte vänta 10+ sekunder för att öppna mailen / sms. Inte 30+ sekunder för att öppna spotify..

Jag ÄLSKAR nya iPhone!

Köpte kontant 16gb för 6295kr.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Jag stack till kön till telia affär kl 22 igår i malmö. Fick en telefon vid 2 tiden ungefär. Verkade som de hade en hel del telefoner på lager. Enligt en i personalen ett par hundra telefoner iaf. Köpte en 16gb och detta är min första iphone så allting är ju nytt för mig. Verkar ju dock otroligt bra. Inget problem med antennen heller, testade att hålla precis där man inte får hålla och fick inte sämre teckning.
Dock tyckte jag att det var väldigt låg ljudnivå på samtalen, hur höjer man nivån? Testade på volym knapparna men det verkade inte hjälpa så mycket....

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det är någon idé att smita förbi kungsgatan idag och se om de har en telefon...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Dock tyckte jag att det var väldigt låg ljudnivå på samtalen, hur höjer man nivån? Testade på volym knapparna men det verkade inte hjälpa så mycket....

När jag köpte min första Iphone så noterade jag samma sak, men konstaterade snabbt att det var skyddsplasten som satt iför själva högtalaren

Visa signatur

'Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.' -Nalle Puh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Själv stod jag i Teliakön @ Kungsgatan inatt. Stod från 17:15 - release. Hade plats 66 i kön. Klockan 00:30 hade jag telefonen i handen.

När det började närma sig kom en man och en kvinna fram till mig och sa: "Du ser rolig ut!" Gav mig ett par Klipsch S4i och sa att jag får dem ifall jag ställer upp på en bild

Självklart gör jag det. Får ett par lurar värda 750+ och får vara med på bild Trevligt!

Telefonen är underbar iallafall.
Provade att hålla för den svaga punkten. Sjönk 2 prickar sen sjönk den inte mer.
Jämfört med min gamla 3G uppdaterad till iOS4 så är denna ca 100ggr snabbare. Nu behöver jag inte vänta 10+ sekunder för att öppna mailen / sms. Inte 30+ sekunder för att öppna spotify..

Jag ÄLSKAR nya iPhone!

Köpte kontant 16gb för 6295kr.

Grattis Grattis roligt att höra

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonor:

Nu till min fråga, eftersom varken jag eller min mor är så väl insatt i mobilvärlden så tycker jag att denne mobilförsäljare är SKYLDIG att informera min mor om att en uppgradering (Iphone 4) säljs på marknaden bara ett par timmar senare. Jag menar, hon får ju båda mobilerna till samma pris.

Vetefan alltså. Har funderat just på detta, hur många som skulle bli "lurade", just nu eftersom dom även sänkt priset rätt rejält på 3gs och kört lite "kampanjer" senaste månaderna, men ändå i nivåer liknande 4:an (blev förvånad över hurpass "billig" 4:an ändå är om man jämför mer hur det var när 3:an kom).

Men, sen har man väl som kund lite egna skyldigheter. Men beror väl på hur man är. Själv kan jag googla runt 10 timmar innan jag går och köper nått för 300:-

Så, med bara 10 minuters egen research så hade man ju själv tagit reda på att 4:an är på g.
Eller snarare, med all hype + antennproblem så förstår jag inte hur _NÅGON_ över huvud taget har kunnat missa att det är en ny iphone på ingång...

Permalänk
Skrivet av Kr^Clubz:

När jag köpte min första Iphone så noterade jag samma sak, men konstaterade snabbt att det var skyddsplasten som satt iför själva högtalaren

Ouch! Så måste det vara för mig också....=)

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

Hm, vilken roush. Själv satt man bänkad framför datorn bra bit innan 0.00 och pressade alt f5 där man beställer telefonen(hos telia), pang på. Klick och klick inte mycket att tänka på, kolla snabbt så all information stämmer och lyckades få igenom min order 0.05 sen dök sidan ner. Det varade länge typ 30 min? Far satt brevid mig och skulle beställa en, men han var så långsam och tog ytterliggare en timme.. haha. Hur som helst hoppas man får den nästa vecka, måste nog införskaffa invisible shield och bumper från apple när den släpps. Äntligen kan man sälja min gamla iPhone 2G till ett strunt pris på tradera. Kan knappt vänta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intrepidus:

Hur som helst hoppas man får den nästa vecka!

Skulle nog inte förvänta mig alltför mycket
Visserligen var du ju snabb som fan, men läser man deras sida nu:

Citat:

Just nu har vi en mycket stor efterfrågan på iPhone 4
Beräknad leveranstid för iPhone 4 är vid beställning minst 3-4 veckor. Vid beställning här på telia.se hamnar din order i en kö som hanteras i kronologisk ordning.

Här kan man tydligen söka leveransinfo, men tidigast på måndag
Leverans av iPhone - Produkter och erbjudanden Mobilt - Telia.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

16 gb tog slut på Telia innan jag hann fram ska se om jag kan ändra ordern till en 32 gb istället... Blir Telia Max 25 med surfpaket.

Jag satt också uppe inatt, 00:04 hade jag lagt min beställning på Max 25 med surf och spotify ernjudandet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguin:

Jag satt också uppe inatt, 00:04 hade jag lagt min beställning på Max 25 med surf och spotify ernjudandet

Samma här men utan Spotify erbjudandet. 00:01 så fick jag mitt bekräftelse-mail. Hoppas bara att dom redan nu lagt undan en telefon eftersom att man beställt..

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk

Verkar ju inte alls bra me spotify, man binder ju upp sig 24 mån på spotify också kostar det bara 29:- fram till årsskiftet.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

Köade i 3 timmar och köpte en av de 13st de hade på Telia i Nässjö

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Ehm, finns 3GS endast i 8GB nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nembo:

Ehm, finns 3GS endast i 8GB nu?

Ja om du ska köpa genom butik.

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem

Ah, underbart! Var precis och hämtade en 32 gb på The Phone House. Blev Tele2 snackis surf Exiting!!!

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

jag blir inte klok på dethär.. försöker se vilka som har den billigaste iphonen + abonemang. mina krav är att det ska vara en 16Gb med obegränsad data trafik och gratis sms.

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem

Är det jag som är blind eller går det inte att ta bort kameraljudet?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Köade i Göteborg (Telia) inatt, kom in ~02:30-02:45 jag och en kompis hade ställt oss ~22:30 i kön. Fick i vart fall en av de sista (enligt vad en expedit sa till en annan kund som kom strax efter mig) med 32 GB

Apples Caseprogram app finns att hämta ifrån iTunes nu:
http://itunes.apple.com/se/app/iphone-4-case-program/id383941...
Leveranstiden ligger på 3-6 veckor (beroende på vilken modell man väljer).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har precis hämtat min iphone 4, med ett nytt tele2 abonnemang, nu när jag har satt i simkortet och slagit in pin-koden så är det endast nödsamtal som funkar? försöker förgäves komma till kundtjänst men det är 50+ minuter i kö där :/

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Är det jag som är blind eller går det inte att ta bort kameraljudet?

Om du sätter telefonen i ljudlöst läge så låter inte kameran, annars tror jag inte det går att stänga av ljudet på den.

Eftersom det blev en ny sida passar jag på att rekommendera Apples Caseprogram app igen. 3-6 veckors leveranstid, beställ nu så ni får en bra köplats
Jag beställde en svart bumber, finns några andra modeller också för den som vill ha skydd för baksidan också.

Edit: Snap, Nembo. Too fast for you

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Är det jag som är blind eller går det inte att ta bort kameraljudet?

Slå på ljudlöst bara.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det går att använda den inre kameran till tex. Videosamtal med skype?

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatzoN:

har precis hämtat min iphone 4, med ett nytt tele2 abonnemang, nu när jag har satt i simkortet och slagit in pin-koden så är det endast nödsamtal som funkar? försöker förgäves komma till kundtjänst men det är 50+ minuter i kö där :/

Provade precis att sätta sim-kortet i annan mobil och då fungerade det, är min iphone trasig? :S

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Finns fler som har samma problem på apple forumet, tror du får ta tillbaka telefonen och få en ny eller nytt sim-kort.

Permalänk
Skrivet av MatzoN:

Provade precis att sätta sim-kortet i annan mobil och då fungerade det, är min iphone trasig? :S

En kompis hade samma problem, han hade glömt/missat att aktivera sin iPhone med iTunes. Har du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av rastersize:

En kompis hade samma problem, han hade glömt/missat att aktivera sin iPhone med iTunes. Har du?

Än en gång är jag idiotförklarad tusen tack!

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Har haft min iPhone 4 i drygt en månad nu, beställde via Apple Store UK. Hade en vanlig 3G innan, och jag är så fruktansvärt nöjd. Med allt. Täckningen är bra mycket bättre än med min förra 3G.

Rätt så fint att ha den olåst, utan bindningstid. Telia Max 25 49kr/månaden + surf för 69kr/månaden. Blir inga stora räkningar här inte.

Permalänk
Avstängd

beställde en iphone 4 igår från comviq :D:D är bland de första och kmr få de nästa vecka:)

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."