Officiella svenska priser för Iphone 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Måste det verkligen vara så dyrt?

Jag köpte min Samsing Wave för 3000 kr med 24 månaders Tele2(snackis) med surf som kostar mig totalt 68 kr / mån (19 öre / min).

Någon skrev att man får vad man betalar för, I detta fallet är det så klart märket man får betala lite extra för, tillverkningskostnaden lär ju inte vara mycket högre än konkurrenterna.

Nej, det "måste" troligtvis inte vara så dyrt. Apple har ju sannolikt högre marginaler även om man räknar med mer än bara rena tillverkningskostnader.

Men det är heller ingen som tvingar någon att köpa. Det är helt upp till en själv att bestämma om man tycker det är värt priset

Skrivet av SnowJim:

Sen förstår jag inte varför folk är så hialösa? Apple har erkänt problemen med IPhone4 även om man inte är säker på om det skapar några problem i svenska näten så är det väll bättre att vänta på Gen 2 av IPhone4 som ska komma i Höst om jag förstått rätt?

Vad de har sagt är att de kommer ge gratis fodral till de som vill ha fram till (och med?) September för att sedan göra en ny utvärdering. Någon ändring av hårdvaran har det hittills inte varit något snack om. Visst är det inte omöjligt att de ändrar ytbehandling på antennen eller nåt sån för att minimera problemet men ärligt talat tror jag inte det.

Permalänk
Medlem

Ett tips till studenter som vill ha iPhone4, Studentrabatt hos Tele2

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disclose:

Jag kunde läsa SMSet och beställde. det är telia prata på i 24 månader. 269 kr året ut, där efter 398:-. sen ingår fri Telia surf + och Telia Navigator i 24 mån (värde 998:-).

Dom betalar resterande mån. avgifter och mobilen.

Samtal inom telia och till alla andra abonnenter samt fast telefoni - o,29 öre.
SMS - 0,29 öre.
MMS - 1,29 kr.
Öpningsavg. samtal - 0.79 öre.

Jag tog det. En Iphone 4 16GB Svart. Ringer inte så mycket. mest sms och musik. har inte haft fri surf innan och det är det som kostat mig några saftiga pengar innan. så nu kan man surfa fritt och tanka appar utan att bli rånad

En annan sak.. beställde min igår, och telia öppnar försäljningen i natt på hemsidan och i butikerna, men med tanke på att jag beställde min tidigare via erbjudandet, borde inte jag få min ganska snabbt då? vill ju leka lite annars hade jag också kunnat stå där nere och köat i butiken.

Du kommer inte komma långt med fri surf från Telia. Enligt deras sida så har man:

Citat:

Få ut det mesta av din mobil med tjänsten Mobilsurf. Den är till för dig som surfar regelbundet med mobilen och vill ha koll på kostnaderna med ett fast pris varje månad. Topphastighet upp till 6 Mbit/s och 1 GB data ingår per månad. När datavolymen som ingår är förbrukad sänks hastigheten till 120 Kbit/s. När datavolymen är förbrukar får du ett sms och möjlighet att köpa till data. All typ av mobilsurf ingår inom Sverige, utom trafiktyperna fildelning och ip-telefoni som inte är tillgängliga i detta erbjudande. Tjänsten är en prenumerationstjänst och löper vidare med automatik. Kom ihåg att säga upp avtalet om du inte vill fortsätta ha tjänsten.

Vilken hastighet du kan komma upp i beror bland annat på vilken mobiltelefon du surfar med och vad den klarar för hastigheter. Kom ihåg att säga upp avtalet om du inte vill fortsätta ha tjänsten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av docky30:

Du kommer inte komma långt med fri surf från Telia. Enligt deras sida så har man:

Om du kollar extra noga så ser du att det är mobilsurf extra + som man får till. och då är det 10gb mm.
källa / Surfa i mobilen - Mobil telefoni - Privat - Telia.se

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa