Permalänk
Medlem

Vilken Olja kan jag använda?

Hello

Hade tänkt att det skulle vara dags att byta Växellådsolja olja på min moppe en 2växlad ''automatlåda'' moppen i sig är en Jawa 210 trampmoppe.

Har kollat i manualen och då står det att det ska vara SAE 30 olja i den är inte det vanlig ''Gräsklippar olja'' som finns på Jula?

Eller ska man köra på nått annat det var ju trots allt 20år sen den manualen rekommenderade den typen av olja.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jo det är vanlig gräsklipparolja.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Så då skulle denna olja funka med andra ord?
Gräsklipparolja SAE 30 1 l

Är det nått man bör passa sig för eller liknande jag vet hur man byter oljan och det,men tänkte på Val av olja detta verkar ju bara vara nån enkel olja ''No-Name'' ska man köra på nån speciell finare SAE 30 är det ovanligt med ''rak SAE 30'' till Växellådsolja till moppar?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Lånar din tråd lite.
Jag har en Rieju RRX (50cc @ 2takt, 6växlad) Vad Ska jag ha för motorolja till den? Hittar inte manualen vare sig irl eller på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Lånar din tråd lite.
Jag har en Rieju RRX (50cc @ 2takt, 6växlad) Vad Ska jag ha för motorolja till den? Hittar inte manualen vare sig irl eller på nätet

Första träffen på google: Handbok till Rieju - Bike -> http://www.rieju.es/descargas/documentos/mrx/descarga.php?f=Owners%20Manual%20MRX-SMX-PRO%2050%20(ESP-FRA-ENG).pdf

Permalänk

Tack;) Har bara googlat på allt utom handbok -,-'