Problem med Gigabyte 5850

Permalänk

Problem med Gigabyte 5850

Tjo!

Införskaffade ett 5850 igår och har tyvärr stött på lite strul, kör dual screen och på ena skärmen (oftast primära) så uppkommer det ränder som kommer och går (Se bifogad bild längre ner). Vid "idle" så märks det inte av, däremot om jag öppnar olika fönster, använder Youtube etc så ballar det ut totalt dock kommer det inga ränder om jag kör något spel eller dylikt.
Har avinstallerat gamla drivisarna samt ominstallerat nya drivrutinerna för grafikkortet, även testat med ett nytt PSU med lite mer kräm, men inget har hjälpt.

(Mobilbild :x)

Någon som vet vad det kan vara?

Permalänk

Har du senaste versionen av drivrutiner (10.7)?

Ser ut som de problem många fick med den automatiska nerklockningen av grafikkortet i 2D. Kör man dual screen så orkar det inte med då. Detta fixades dock för några drivrutinsversioner sedan.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk

Jepp, kör med senaste drivrutinerna, testat det mesta men inget verkar hjälpa.

Permalänk

Men om du bara kör på en skärm så uppkommer inte ränder?

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Har haft liknande problem med 3 skärmar inkopplade. Problemet var/är flash player som strular till det. Testa stänga av Hardware Acceleration i flash så kanske det funkar bättre - fixade det temporärt för mig iallafall.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk

Nix, kör jag single så får jag inga problem (än sålänge), och ränderna kan visa sig på båda skärmarna, t.ex om jag kör över webläsaren/spotify eller dylikt till den andra skärmen så "byter ränderna plats".

Edit : Juggernawt, testade även stänga av hardware acceleration, hjälpte inte :/