Söker bra hörlurar/headset till PS3

Permalänk
Medlem

Söker bra hörlurar/headset till PS3

Hej!
Jag har försökt att leta lite men har inte fått några svar på frågorna, så nu vänder jag mig hit.

Jag söker bra headset som jag kan använda till PS3an. Jag har tänkt att använda hörlurarna även när jag ser på film. Jag har kollat lite på till exempel Logitech G35 Surround Sound Headset, men det verkar inte som det funkar till ps3.
Sedan vet jag inte om det är någon vits att ha surround sound på dem, vad tycker ni?

Kopplar man headset till förstärkare eller direkt till ps3an? Som det är nu har jag halvdana hörlurar kopplade till förstärkaren och är skapligt nöjd, men det vore fint att få headsetfunktionen med också.

Så har ni tips på bra rejäla headset som kan användas till spel och filmtittande via ps3 vore jag väldigt tacksam.

Tack på förhand.

Visa signatur

[i]Eftersom jag är skidåkare, stavar jag bra. [/i]

Permalänk
Medlem

tror att alla usb headset funkar och via förstärkaren borde alla andra vanliga hedset( inte usb) funka. så är mycket personligt tycke tror jag gå runt och testa hedset i din prisklass och se vilka som känns/låter bra. sen finns det massa blåtands hedset som jag inte kan uttala mig om men de borde funka.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Det gör absolut ingenting om det inte är trådlöst. Sedan är det ju att mikrofonen ska funka med ps3an också. Det är mest det jag hakar upp mig på.
Funkar alla USB-headset till ps3 alltså? Det vore ju prima om det var så.

Visa signatur

[i]Eftersom jag är skidåkare, stavar jag bra. [/i]

Permalänk
Medlem

tror att alla usb hedset funkar hittade ett gammalt som låg och skräpade i en garderob tryckte in det och funka^^ vet inte hur mic funkar via förstärkare nu när du säger det så kanske måste vara trådlöst eller usb.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch