Permalänk
Avstängd

Vilken sorts färg?

hej ska nu färga om innuti i burken svart och det som jag undrar är vilken sorts av svart färg ska man använda? Matt svart eller blank svart? Va använder ni för sorts svart färg? Tacka för svart

innuti burken: Imageshack - namnls125.png

Permalänk
Skrivet av Alle22:

hej ska nu färga om innuti i burken svart och det som jag undrar är vilken sorts av svart färg ska man använda? Matt svart eller blank svart? Va använder ni för sorts svart färg? Tacka för svart

innuti burken: Imageshack - namnls125.png

inte för jag provat att färga inuti någon gång men ja tror matt skulle bli snyggast, vi höll på mycket i skolan med sprayfärg på samma ytor som datorer. Finns säkert specialfäg för datorer vet dock inget om de men Clas Ohlson - Sprayfärg CRC Pro Paint. färg claes ohlson har massa sprayfärg prata med dem vad som passar bäst. De har säkert tips och råd

Eller hade du tänkt måla med pensel?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johanna_l:

inte för jag provat att färga inuti någon gång men ja tror matt skulle bli snyggast, vi höll på mycket i skolan med sprayfärg på samma ytor som datorer. Finns säkert specialfäg för datorer vet dock inget om de men Clas Ohlson - Sprayfärg CRC Pro Paint. färg claes ohlson har massa sprayfärg prata med dem vad som passar bäst. De har säkert tips och råd

Eller hade du tänkt måla med pensel?

okej det kan jag nog göra.

Njae tror inte det för man måste ju lacka sedan efter, blir nog jobbigare så :/

Permalänk
Skrivet av Alle22:

okej det kan jag nog göra.

Njae tror inte det för man måste ju lacka sedan efter, blir nog jobbigare så :/

ja jag håller med mycket smidigare med sprayfärg.

ska du färga utsidan också eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johanna_l:

ja jag håller med mycket smidigare med sprayfärg.

ska du färga utsidan också eller?

aa bara där bak, den är svart på utsidan förutom baksidan om du ser här: http://www.apevia.com/images/products/X-Cruiser2-BK-6_500.jpg

Permalänk
Skrivet av Alle22:

aa bara där bak, den är svart på utsidan förutom baksidan om du ser här: http://www.apevia.com/images/products/X-Cruiser2-BK-6_500.jpg

ah ok fränt

Permalänk
Medlem

Sidenmatt är snyggast. Det är ett mellanting mellan matt och halvblank. Brukar finnas i färgbutiker. Det är vad de chassin som är lackade svarta från fabrik brukar ha.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av killawife:

Sidenmatt är snyggast. Det är ett mellanting mellan matt och halvblank. Brukar finnas i färgbutiker. Det är vad de chassin som är lackade svarta från fabrik brukar ha.

ok tack så mycket

Permalänk

Använd mattsvart, blanksvart blir mer glansigt. Kom ihåg köp ingen skit spray färg det blir bara dåligt (alltså ingen biltema färg eller highlights färg) Gå till någon järnhandel och handla där ist. Kolla mitt galleri jag har lackat mitt chassie (Antec Solo) med mattsvart.
Ska finnas någon lack faq här på sweclockers som det står en hel del bra i.