Permalänk

Behålla eller byta bil?

Tjenare

Sitter här och funderar på om jag ska sälja min Range Rover eller behålla den.
Det svåra sitter i att alla kompisar tycker jag ska behålla den och se glad ut när den ska tankas medans jag själv tänker på hålet i plånboken.

Sedan vill jag inte heller sälja bilen eftersom det är min fars gamla bil.
Men problemet består just i dens bensinförbrukning, det sitter en 4.6l V8 nertryckt i den.

Dock kan jag få den såld för ungefär 5-6000 €, så säljer jag den kan jag köpa en bil jag länge velat ha, en Toyota Supra 1987.

Så, hjälp mig att få någon rätsida på detta.
Ganska luddigt skrivet men svårt att fundera och skriva på samma gång.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk

enda jag regerar på är att du vill köpa en sjukligt ful bil

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Ifall det enbart är pga pengaskäl så tycker jag att du borde behålla bilen. Alltså, om du tycker om bilen och har massa minnen associerade till den kommer du säkert sakna den ifall du säljer den, och det är en tråkig känsla. Men du har bäst koll på din ekonomi, så om du känner att du kan få det att funka på något sätt så du kan behålla den så tycker jag att du borde göra det, annars sälj om du måste rent ekonomiskt. Har du nån bild på den?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Skrivet av Cloudstone:

Ifall det enbart är pga pengaskäl så tycker jag att du borde behålla bilen. Alltså, om du tycker om bilen och har massa minnen associerade till den kommer du säkert sakna den ifall du säljer den, och det är en tråkig känsla. Men du har bäst koll på din ekonomi, så om du känner att du kan få det att funka på något sätt så du kan behålla den så tycker jag att du borde göra det, annars sälj om du måste rent ekonomiskt. Har du nån bild på den?

Jag vill mest sälja pga av att förra månaden tankades det för ~240 € enbart för Range Rovern, och det är en hel del pengar enbart för bensin.

Bild:

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk

Fast det gått två år så saknar jag min gamla merca 126 :(, så du kanske inte ska sälja.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Jag vill mest sälja pga av att förra månaden tankades det för ~240 € enbart för Range Rovern, och det är en hel del pengar enbart för bensin.

Jo visst fan e det segt o tanka för de pengarna, men du har inte möjlighet att köpa en annan bil som är billig?

Permalänk
Skrivet av nmc:

Jo visst fan e det segt o tanka för de pengarna, men du har inte möjlighet att köpa en annan bil som är billig?

Ingen möjlighet till flera bilar nej, antingen sälja denna eller behålla.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Själv har jag en 5.2L V8 och den drar runt 1.5 blandad körning. Vem fan bryr sig? Det är ett sjyst åk, jag får knulla töser i min grand cherokee osv osv.
Kan ju tillägga att jag lägger ungeför 5000 i månaden på bensin, 1000 spänn varje vecka, och en tusenlapp för någon träffkörning eller så.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Skrivet av Martiis:

Själv har jag en 5.2L V8 och den drar runt 1.5 blandad körning. Vem fan bryr sig? Det är ett sjyst åk, jag får knulla töser i min grand cherokee osv osv.
Kan ju tillägga att jag lägger ungeför 5000 i månaden på bensin, 1000 spänn varje vecka, och en tusenlapp för någon träffkörning eller så.

Skräll att du skulle få svullhuvud efter du berättat hur stor motorn var

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Sen så drar ju inte supra mk II/III mycket mindre de heller.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av ErsdaHL06:

enda jag regerar på är att du vill köpa en sjukligt ful bil

Tycker man inte om utseendet köper man den inte. I annat fall kan man göra såhär:

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Skräll att du skulle få svullhuvud efter du berättat hur stor motorn var

Haha. Men ha gnällde över 4.6 V8, tänkte bara berätta att jag hade lite större (Alltid kommer någon och är värre!:()

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90