Permalänk
Inaktiv

Distanser

Om man har för få distanser i chassit, går det ändå? Så länge inte moderkortet tar i chassit menar jag då. Kortsluts det ändå? Vet att det inte är att föredra precis men en polare installerade precis ett moderkort på det sättet i ett oem-chassi (kan ju anta det eftersom det inte fanns fler hål).

Hans dator startar nämligen inte med nya moderkortet och det känns som det är anledningen.

Permalänk
Medlem

Jag körde med en distans för lite i början (moderkortet var doa ändå). Sedan fixade jag en till.
Hellre en för lite än en för mycket.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

Så länge inga distanser kortsluter genom att sitta fel bör det fungera ändå, om inte kortet flexar så mycket att det tar i plåten.

Lite mer info hade varit bra.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

Så länge inga distanser kortsluter genom att sitta fel bör det fungera ändå, om inte kortet flexar så mycket att det tar i plåten.

Lite mer info hade varit bra.

Finns tyvärr ingen mer info än att det inte blir någon bild och ljudet låter som hjärtslag, har inte varit där och sett problemet själv än

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon134512:

Om man har för få distanser i chassit, går det ändå? Så länge inte moderkortet tar i chassit menar jag då. Kortsluts det ändå? Vet att det inte är att föredra precis men en polare installerade precis ett moderkort på det sättet i ett oem-chassi (kan ju anta det eftersom det inte fanns fler hål).

Hans dator startar nämligen inte med nya moderkortet och det känns som det är anledningen.

Satte en för mycket en gång som kortslöt moderkortet (MSI Socket 939) som senare tvärdog, så det blev tippen nästa för det kortet. Har också satt en för mycket på mitt Soltek Socket A som klarade sig perfekt trots flera månaders kortslutning, det kallar jag kvalitetskort :lol:. Saknar faktiskt Soltek väldigt mycket

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hunter(Swe):

Satte en för mycket en gång som kortslöt moderkortet (MSI Socket 939) som senare tvärdog, så det blev tippen nästa för det kortet. Har också satt en för mycket på mitt Soltek Socket A som klarade sig perfekt trots flera månaders kortslutning, det kallar jag kvalitetskort :lol:. Saknar faktiskt Soltek väldigt mycket

Borde man inte kunna skicka sånt på garanti dock? Nu vet jag självklart att garantin inte täcker sånt, men det borde ju vara nästan omöjligt att kolla upp om moderkortet var trasigt från början eller inte

Permalänk
Antielefant
Skrivet av anon134512:

Borde man inte kunna skicka sånt på garanti dock? Nu vet jag självklart att garantin inte täcker sånt, men det borde ju vara nästan omöjligt att kolla upp om moderkortet var trasigt från början eller inte

Nej, kortslutningar ser ut som små svetspunkter om man vet vad man ska titta efter, och kortslutningar just på baksidan av moderkortet är rätt svåra att bortförklara.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

För få distanser orsakar inte kortslutning nej. Distanserna är till för att lödpunkterna på baksidan av moderkortet inte vara i kontakt med chassit (vilket leder till kortslutning).

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.