Mystiskt problem med XFX XXX HD4850

Permalänk
Medlem

Mystiskt problem med XFX XXX HD4850

Hej,

Har ett mystiskt problem med mitt XFX XXX HD4850. När jag spelar krävande spel på min dator som t.ex Bad Company 2 och Crysis så kraschar datorn. Om jag flyttar över kortet till en annan äldre dator så kraschar det däremot inte. Jag har även ett annat XFX HD4850 1GB som fungerar felfritt på min dator. Jag tror inte det är problem med temperaturen eftersom kortet fungerar när det är högre temperaturer när jag spelar Call of Duty 4 där det inte kraschar. På min dator kör jag Windows 7 och på den andra är det Windows XP. Varför fungerar kortet inte i min dator när det fungerar i en annan dator? Jag har fortfarande garanti kvar men om det fungerar på min andra dator kanske det fungerar på deras dator också och då är det inte så meningsfullt att skicka in det.

Mycket tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Låter som du kanske har problem med drivrutinerna på en dator. Testat att avinstaller alla drivrutiner och rensat ut allt som har med ATI att göra och sedan installerat senaste?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Har provat att köra driver sweeper och sen installerat de senaste drivrutinerna från ATI men fortfarande samma problem =(