Permalänk
Medlem

Piratspel sökes

Har under min tid som gamer spelat ett flertal genom åren men har nu på senaste tid glidit undan från genren och fastnat i mmo träsket. Nu har jag dock slutat med mmo och söker mig tillbaka till mina rötter med lite skönt pirateri!

Vad jag söker är ett spel där du kontrollerar ett skepp eller fler, får uppgradera det, köpa nytt skepp osv.
Ser framför mig att du styr ditt skepp på en stor karta som du åker runt på och ser andra fartyg som du kan attackera om du vill eller inte... Ifall du attackerar får du en mer detalj vy där du slåss emot skeppet och kan borda om du vill eller försöka spränga skiten...

Vill INTE ha något handelsspel där du styr nationer och åker runt och handlar med varor enbart, vill ha action också

Hoppas jag var tillräckligt klar om vad jag söker och att någon stött på något liknande spel de senaste åren. Grafik är inget måste kan se ut som fan rent ut sagt!

//Daniel

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Det enda spelet jag kan komma på som ligger ens lite i närheten av den där beskrivningen är Sid Maiers Pirates!

Permalänk
Medlem

Gammalt spel, men du kan ju checka Tortuga: Pirates of the New World (Pirate Hunter) från Ascaron.
Pirate Hunter for PC - GameSpot

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Har under min tid som gamer spelat ett flertal genom åren men har nu på senaste tid glidit undan från genren och fastnat i mmo träsket. Nu har jag dock slutat med mmo och söker mig tillbaka till mina rötter med lite skönt pirateri!

Vad jag söker är ett spel där du kontrollerar ett skepp eller fler, får uppgradera det, köpa nytt skepp osv.
Ser framför mig att du styr ditt skepp på en stor karta som du åker runt på och ser andra fartyg som du kan attackera om du vill eller inte... Ifall du attackerar får du en mer detalj vy där du slåss emot skeppet och kan borda om du vill eller försöka spränga skiten...

Vill INTE ha något handelsspel där du styr nationer och åker runt och handlar med varor enbart, vill ha action också

Hoppas jag var tillräckligt klar om vad jag söker och att någon stött på något liknande spel de senaste åren. Grafik är inget måste kan se ut som fan rent ut sagt!

//Daniel

Sid Meyers "Pirates!" eller det gamla Amiga-liret "Ports of Call" kanske?

Sid Meier's Pirates! - Wikipedia, the free encyclopedia!

Permalänk
Medlem

Overboard till PS1 :D!

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Japp låter exakt som Sid meyers pirates.. vilket är klockrent :>

Visa signatur

Hemmabygge: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5, Intel(R) Dual 3,0ghZ Quad core, Crossair VX550.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Gammalt spel, men du kan ju checka Tortuga: Pirates of the New World (Pirate Hunter) från Ascaron.
Pirate Hunter for PC - GameSpot

Skrivet av Thiesen:

Sid Meyers "Pirates!" eller det gamla Amiga-liret "Ports of Call" kanske?

Sid Meier's Pirates! - Wikipedia, the free encyclopedia!

Just det Sid Meiers priates, spelade det ett tag. Dock blev jag så ledsen på mini spelen som bordningen slutar med samt dansandet med guvernörens dotter i varenda jävla hamn Annars var spelet perfekt, kanske får återbesöka spelet

Skrivet av Buio:

Gammalt spel, men du kan ju checka Tortuga: Pirates of the New World (Pirate Hunter) från Ascaron.
Pirate Hunter for PC - GameSpot

Såg väldigt intressant ut hoppas det finns att köpa någonstans är ju från 2003

Tackar för alla förslag mycket uppskattat!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Gammalt spel, men du kan ju checka Tortuga: Pirates of the New World (Pirate Hunter) från Ascaron.
Pirate Hunter for PC - GameSpot

De har gjort en del andra spel, men Tortuga är det mest givande tycker jag.
Port Royale (1&2) är liknande men fokuserar mer på handeln om jag minns rätt.

Sen har ju Ascaron också gjort Patrician-spelen och där gäller det att ha full koll på det ekonomiska

Permalänk
Medlem

Verkar som att Tortuga: Pirates of the new world är grundslepet och sedan är det omgjort av Ascaron i spelet "Pirate Hunter" frågan är då vilket som passar mig bäst... Vilket av dem är friast? Som pirat vill man ju inte följa regler och kontrolleras! man vill plundra!!!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Pirates of the Caribbean for PC - GameSpot

det spelade jag för många år sen, du kan fightas på land, till halvs och ta över skepp istället för att sänka dom.

pirates of the caribbean heter spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Verkar som att Tortuga: Pirates of the new world är grundslepet och sedan är det omgjort av Ascaron i spelet "Pirate Hunter" frågan är då vilket som passar mig bäst... Vilket av dem är friast? Som pirat vill man ju inte följa regler och kontrolleras! man vill plundra!!!

Det är samma spel, det heter dock Pirate Hunter i USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wally:

Pirates of the Caribbean for PC - GameSpot

det spelade jag för många år sen, du kan fightas på land, till halvs och ta över skepp istället för att sänka dom.

pirates of the caribbean heter spelet.

Det spelet är verkligen superkul! Rekomenderas starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wally:

Pirates of the Caribbean for PC - GameSpot
det spelade jag för många år sen, du kan fightas på land, till halvs och ta över skepp istället för att sänka dom.

Såg inte så dumt ut det där, ska nog testa själv någon gång.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av treffin:

Sen har ju Ascaron också gjort Patrician-spelen och där gäller det att ha full koll på det ekonomiska

Appropå det, så såg jag precis en blurb om Patrician IV som är på gång. Det är gjort av samma folk, men då Ascaron gick omkull så är det en ombildad firma med de som jobbade på just dessa spel.

Patrician IV Screenshots - Voodoo Extreme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Appropå det, så såg jag precis en blurb om Patrician IV som är på gång. Det är gjort av samma folk, men då Ascaron gick omkull så är det en ombildad firma med de som jobbade på just dessa spel.

Patrician IV Screenshots - Voodoo Extreme

Tack så mycket! Det ser lovande ut, så det blir antagligen ett köp när det släpps (10 sep)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

oooohhh den klassikern... Verkar ännu svårare att få tag på, eller att installera, enbart win 95/98 kompatibelt... Men försök ska göras!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Pirates of the Caribbean for PC - GameSpot
Har det här spelet liggandes hemma. Kom ihåg att jag köpte det på typ el-giganten för några år sen för 99kr har bara spelat det någon enstaka gång

På baksidan står det:
-Open-ended gameplay set in exotic locales
-Thrilling duels with swords and pistols
-Intense and exciting naval battles

Du borde testa det.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wally:

Pirates of the Caribbean for PC - GameSpot

det spelade jag för många år sen, du kan fightas på land, till halvs och ta över skepp istället för att sänka dom.

pirates of the caribbean heter spelet.

+1 Är otroligt kul men ganska dåligt gjort.

Men det bästa är modsen från Pirates of the Caribbean: Build Mod 13 - Mod DB. Spelet bli 10 gånger längre och bättre med flera olika storylines och världar. Rekomenderas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razzay:

+1 Är otroligt kul men ganska dåligt gjort.

Men det bästa är modsen från Pirates of the Caribbean: Build Mod 13 - Mod DB. Spelet bli 10 gånger längre och bättre med flera olika storylines och världar. Rekomenderas.

Pirates of the Caribbean: New Horizons mod - Mod DB - Här finns senaste versionen. Rekommenderar att vänta med det tills Build 14 släpps i stabil version.

Annars finns FZ :: Spel :: Age of Pirates 2: City of Abandoned Ships som är utvecklat av samma team som gjorde Pirates of the Caribbean och släpptes förra året.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Pirates of the burning sea! Dock är det en "pirat" MMO. Spelade betan, mycket underhållande.

Permalänk
Medlem

oh yees! välkommen tillbaka till mmoträsket
Pirates of the Burning Sea Home

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Du borde utan tvivel testa Havets Vargar

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Finns en uppsjö av Ryska spel som är precis som det där Pirates of the Caribbean, vet inte vilket som är senast dock...

Visa signatur

01000010011011110101101001101111