Vattenblock för Nvidia Geforce GTX 460

Permalänk
Melding Plague

Vattenblock för Nvidia Geforce GTX 460

Tillverkaren Koolance lanserar ett heltäckande vattenblock för Nvidias grafikkort Geforce GTX 460.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blocket va fint och lär prestera bra men akrylen tycker jag men kunde skippat då interiören av blocket inte är speciellt fin

Permalänk
Medlem

Som vanligt med Koolance-blocken ser man väl inte interiören utan endast en tunn kant på sidan samt under loggan? Det skulle jag anta iallafall! Det blir rätt snyggt med en LED som ingår i 480 blocket! Använder själv det och tycker att det passar rätt bra då det ser bättre ut än på bild.

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk

Ser ut som alla andra koolance block inget jag skulle köpa men priset är också som alla andra koolance block dvs löjligt högt

Permalänk

ser väll inte alt för najs ut
sitter nog fint i sli som spöar ett 480gtx enligt dom tester jag sett
klocka nog fint med vatten skulle jag tro, men jag har inget belägg för mitt skit snack
gjorde en snabb prisjakt tit och komm fram till att 2x460 1bg gick på ungefär samma som ett 480 så mitt tidigare uttalande låter ganska korkat

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

1500kr för ett 1995kr grafikkort. Sorry men det låter riktigt kasst i mina öron.

Mera intressant blir det när GF104 dubbel-gpu kommer på single PCB och man skaffar ett vattenblock för 1200-1500kr till. Då är det lite mera rimligt.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

Hur platta är dessa egentligen med alla fittings? Måste det ändå vara 1 PCI slot emellan varje kort eller skulle man kunna sätta ett kort på varenda PCI slot?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Jag tror man kan ha dem utan mellanrum. Koolance säljer fittings för det iaf och längre fittings för dubbelspace.

Har precis beställt 2st Zotac 460 och vet inte vilket block jag ska välja... Koolance är snyggt och dyrt EK är fult och lite billigare. Trist att köpa block för mer än vad ett kort kostar bara

Visa signatur