Orange Box funkar inte helt?!

Permalänk

Orange Box funkar inte helt?!

Hej!

Har precis köpt The Orange Box, har installerat det och uppdateringar och allt sånt har gjorts, alla spel fungerar...

förutom Team Fortress 2!

När man startar Team Fortress 2 från steam (eller från shortcut whatever...) så står det "preparing to Launch team fortress 2", sedan efter cirka 4-5 sekunder så försvinner den rutan och absolut ingenting händer.
Har prövat att avinstallera/ominstallera 2 ggr, det blir ingen skillnad allt fungerar förutom TF2 (just det som jag köpte Orange Box för).

Vet någon vad man kan göra åt detta vansinnigt frustrerande fel?

PS. (Hoppas att detta ämne passar denna kategori, var inte säker på om den skulle gå som teknisk support, eftersom det brukar gälla mer program osv...)

Tack på förhand!

--------------------
nardur92

Permalänk
Medlem
Skrivet av VivoVivo123:

Hej!

Har precis köpt The Orange Box, har installerat det och uppdateringar och allt sånt har gjorts, alla spel fungerar...

förutom Team Fortress 2!

När man startar Team Fortress 2 från steam (eller från shortcut whatever...) så står det "preparing to Launch team fortress 2", sedan efter cirka 4-5 sekunder så försvinner den rutan och absolut ingenting händer.
Har prövat att avinstallera/ominstallera 2 ggr, det blir ingen skillnad allt fungerar förutom TF2 (just det som jag köpte Orange Box för).

Vet någon vad man kan göra åt detta vansinnigt frustrerande fel?

PS. (Hoppas att detta ämne passar denna kategori, var inte säker på om den skulle gå som teknisk support, eftersom det brukar gälla mer program osv...)

Tack på förhand!

--------------------
nardur92

Du har givetvis testat att starta om steam/datorn?

Permalänk
Skrivet av treffin:

Du har givetvis testat att starta om steam/datorn?

ABSOLUT!

Även testat ha i skiva 1, ha i skiva 2, ha inte i nån skiva (inte för att jag trodde att det skulle göra nån skillnad, men man måste ju testa allt...)

Permalänk
Medlem

Kör du via steam behöver du inte ha någon skiva i alls, de används bara vid installation Du kan ju alltid prova ladda ner spelet istället, högerklickar du på spelet i steam så finns det delete game eller remove game, och sen högerklickar du på det igen så finns det install game

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Tagit upp steamfönstret efter att du försökt starta det? Borde stå något om att det uppdaterar eller behöver aktiveras eller nåt där om det inte går igång direkt.

Permalänk
Medlem

I steam så kan du högerklicka på spelet och välja: Egenskaper->Fliken Lokala filer-> Verifiera integriteten hos spelcache.
Det har löst en del problem med andra spel som MW2 för mig.

Visa signatur

Celeron 300A @ 450MHz

Permalänk
Skrivet av WolfOfVengeance:

Tagit upp steamfönstret efter att du försökt starta det? Borde stå något om att det uppdaterar eller behöver aktiveras eller nåt där om det inte går igång direkt.

Har Steamfönstret i bakgrunden av det fönster som säger "Preparing to launch Team Fortress 2" , det står inget särskilt, har prövat att ha uppe aktivitetshanteraren i bakgrunden, då ser man att "Steam - Team Fortress 2" läggs till i listan, men försvinner efter några sekunder...så det typ crashar eller nåt liknande...det bör väl vara nåt som stör.

Har även provat att verifiera cache filerna via steam (högerklick på spelet --> properties ---> Local Files ---> Verify integrity of game cache", för det stod att man kunde behöva göra så på Games do not run after 'Preparing to Launch' - Steam Support Wiki

Men detta gjorde ingen skillnad...

Permalänk
Skrivet av mayo:

I steam så kan du högerklicka på spelet och välja: Egenskaper->Fliken Lokala filer-> Verifiera integriteten hos spelcache.
Det har löst en del problem med andra spel som MW2 för mig.

Prövade det ja fungerade tyvärr ej

Permalänk

Hm...Vad är "Backup game files" till för, det kanske fungerar? Vågar inte pröva förräns jag vet vad det är till för :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av VivoVivo123:

Hm...Vad är "Backup game files" till för, det kanske fungerar? Vågar inte pröva förräns jag vet vad det är till för :S

Dina spelfiler sparas (på t ex optisk media) så att du slipper ladda ner dem igen vid en formatering eller liknande.

Permalänk

Har löst problemet!

Fick installera om Steam och sedan installera om The Orange Box, så det var alltså nån bugg eller liknande med steam, dock så tar det lång tid att starta spelen, Tack till alla som försökt hjälpa mig!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Skrivet av tcntad:

Troligen skulle säkert borttagning av clientregistry.blob löst problemet

Hur gör man det då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VivoVivo123:

Hur gör man det då?

Raderar den filen från steam-mappen. Steam skapar automatiskt en ny när du sedan startar programmet.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av VivoVivo123:

Hur gör man det då?

Skrivet av Hotfuzz08:

Raderar den filen från steam-mappen. Steam skapar automatiskt en ny när du sedan startar programmet.

Ja, hur tar man bort en fil? :p..

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Ja, hur tar man bort en fil? :p..

När vet man att inte fler frågor behöver ställas?