Filmen Inception - Här reder vi på sweclockers ut gåtorna - SPOILER-VARNINGAR!!

Permalänk
Medlem

Filmen Inception - Här reder vi på sweclockers ut gåtorna - SPOILER-VARNINGAR!!

Jag har precis kommit hem från bion och sett Nolans nya "mästerverk" Inception.

Direkt efter att jag sett filmen så tänkte jag, vafan har folk svårt att förstå den här, det var ju hur enkelt som helst, men sedan när jag lade mig i sängen och hade planerat att få sova en god natt sömn så kunde jag inte låta bli att tänka på filmen och då lade jag märke till att allting var inte så solklart som jag först trodde att det var. Så här får ni mina funderingar, utvärderingar och slutsatser.

Jag har funderat ruskigt mycket över filmen och det som följer nedan är inte allt jag kommit fram till utan bara en del, om det är rätt vet jag inte, därför startar jag denna tråd så vi kan reda ut begreppen och sedan lösa filmen så vi alla kan få "peace in our mind".

Jag tycker vi börjar med slutet och kommer ni på fler frågor som ska tas upp och beta ut eller att ni anser att jag har helt fel så jag är helt öppen för andra lösningar för jag känner att jag kan inte släppa den här filmen än, för mycket funderingar snurrar runt i skallen fortfarande och jag vill se den igen innan jag kan släppa allt.

Vi börjar med kanske den största frågan, slutet. Är det en dröm eller är det verklighet? Jag säger dröm!

Varför:

  • Hur kommer det sig att farfar möter upp sin son Dom Cobb på flygplatsen? Han kan omöjligt veta om att han ska komma med det planet.

  • Varför har han inte med sig barnen dit för att möta upp honom.

  • Barnen verkar inte ha åldrats. I alla minnes fragment som man får se barnen i så ser de ut att vara exakt lika stora som han minns dem. Han borde varit borta några år så de borde vara större än vad han minns dem men de är exakt den storlek som han minns att de var. Sedan så tänkte jag på en till sak men som jag inte minns nu efteråt. Hade de samma kläder på sig när han såg dem igen? isf stärker det bara min teori.

  • Totems är igentligen en bluff, de kan inte fungera som Dom Cobb säger. Hans egen totem som han själv säger det slutar inte att snurra när han är i en "dröm" medans i verkligheter så stannar den, den teorin stämmer inte. Det kan bara vara så. Vi betar ut det hela lite. Om han är i sin egen dröm så borde det vara så ja. Men om han befinner sig i en annans dröm så kan inte den som har den drömmen veta om det och behandla Cobbs snurra som en "vanlig" snurra och därför borde den stanna av. Men andra ord så i slutet av filmen får vi se att den börjar vackla till (tappa fart) men det har ingen betydelse om den kommer att stanna eller fortsätta att snurra. I vilket fall kan han fortfarande vara i en dröm eller?

Oj, blev en massa text och jag orkar inte läsa igenom allt, ni som sett filmen förstår säkert var jag menar

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Frantic:
  • Barnen verkar inte ha åldrats. I alla minnes fragment som man får se barnen i så ser de ut att vara exakt lika stora som han minns dem. Han borde varit borta några år så de borde vara större än vad han minns dem men de är exakt den storlek som han minns att de var. Sedan så tänkte jag på en till sak men som jag inte minns nu efteråt. Hade de samma kläder på sig när han såg dem igen? isf stärker det bara min teori.

Det är faktiskt olika skådespelare för Phillipa tre år och Phillipa fem år, så det är nog inte meningen att det skall vara en konstighet: Inception (2010) - Full cast and crew

Skrivet av Frantic:
  • Totems är igentligen en bluff, de kan inte fungera som Dom Cobb säger. Hans egen totem som han själv säger det slutar inte att snurra när han är i en "dröm" medans i verkligheter så stannar den, den teorin stämmer inte. Det kan bara vara så. Vi betar ut det hela lite. Om han är i sin egen dröm så borde det vara så ja. Men om han befinner sig i en annans dröm så kan inte den som har den drömmen veta om det och behandla Cobbs snurra som en "vanlig" snurra och därför borde den stanna av. Men andra ord så i slutet av filmen får vi se att den börjar vackla till (tappa fart) men det har ingen betydelse om den kommer att stanna eller fortsätta att snurra. I vilket fall kan han fortfarande vara i en dröm eller?

Sade han inte någonstans att det viktiga är att endast man själv har full känsla för objektet så att man kan avgöra huruvida man är i någon annans dröm eller inte?

Permalänk
Medlem

Ang åldern - Ja, där ser man, då var det löst iaf, också kände jag bara att det blev svårare att bestämma sig men jag vidhåller vad jag tycker med övriga punkter.

Angående totem så nja, men i hans fall så slutade hans snurra inte att snurra i "drömmens värld"....

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Frantic:

Angående totem så nja, men i hans fall så slutade hans snurra inte att snurra i "drömmens värld"....

Så var det också av någon anledning, men var inte huvudsaken med sådana prylar att endast man själv kunde återskapa dem ordentligt?

Permalänk
Medlem

Ja en totem var väll till för så att man själv kunde avgöra om man var irl eller inte. Men hans totem var igentligen inte hans egen utan hans fru som han sedan tog efter att hon tog livet av sig dvs hennes snurra som inte slutar snurra. Det var för övrigt det settet han kunde få sin fru att inse att de inte var irl och tog sig ut ur lopen för första gången.

EDIT: Han satte den på spin inne i hennes kassaskåp i "lopens värld". Med andra ord måste hon har öppnat det och insett sanningen, det var så han planterade en minne för första gången hos någon....

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Nån som sa att Dom har en vigselring när han drömmer och ingen IRL, och han ska tydligen ha en ring på sig på slutet. Inget jag har hunnit bekräfta. ska se den igen imorgon och kolla efter detta!

Permalänk
Medlem

Jag har hört det också och sagt åt en polare att kolla upp exakt det när han ska se filmen. Nu lutar det åt att du kommer att se den före så. Skriv en rad när du vet.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Konne-:

Nån som sa att Dom har en vigselring när han drömmer och ingen IRL, och han ska tydligen ha en ring på sig på slutet. Inget jag har hunnit bekräfta. ska se den igen imorgon och kolla efter detta!

IMDb :: Boards :: Inception (2010) :: **NOT A DREAM: The wedding ring gives i...
Han har dock tydligen ingen ring på slutet, så man hinner nog bara inte se tingesten falla.

Permalänk
Medlem

Ok, men att få det bekräftat en en sweclockare skadar inte

Är det någon som är inne på att hela filmen är en dröm, om ja, hur tänker ni då?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elgot:

Det är faktiskt olika skådespelare för Phillipa tre år och Phillipa fem år, så det är nog inte meningen att det skall vara en konstighet: Inception (2010) - Full cast and crew

Många påstår att de äldre barnen bara användes för telefonsamtalet och inte för slutscenen.

En teori, som inte är så speciellt populär och som jag själv inte tror på, är att det i början var verkligt och att Cobb under någon del av filmen började drömma en dröm som han inte kunde skilja från verkligheten.
En av de mer populära varianterna av denna är att Saito lurade Cobb vilket skulle förklara hur kan kunde vara så säker på att han kunde hålla vad han lovade.
Men då är ju frågan varför han inte bara dödade Cobb då resultatet för den riktiga omvärlden skulle blivit densamma. Det skulle kunna förklaras med att han inte hade hjärta att döda Cobb.
Nåja, till saken jag tänkte på (och jag inte sett någon annan nämna):
Cobb är noga med att ingen håller i hans totem när Ariadne vill se den och som jag minns det så var det för att det annars skulle vara möjligt för någon annan att skapa en dröm där Cobbs totem inte längre kunde indikera att det var en dröm. Det är bara en person utöver Cobb som rör hans totem och det är Saito. Men det var ju i en dröm så det är frågan om det verkligen "gills".

Den mer troliga (eller åtminstone eleganta) (av de som antar att någon del av verkligheten var en dröm) förklaringen är att hela verkligheten skulle vara en dröm, men då kommer frågan varför Mal inte gav honom en "kick" i den riktiga verkligheten.

Det finns många fler saker än de du räknade upp som är otroliga om det inte vore en dröm, tex när Saito helt plötsligt är i samma land som Cobb och räddar honom med bilen. Det går att förklara med att det fanns information som inte publiken hade tillgång till som gjorde det mer rimligt.
Men ju mer förklaringar som antar att mycket hänt innan och att vi som publik bara hoppar in mitt i utan förklaring desto mer liknar det drömmar som ju just skulle ha den egenskapen.

Att Cobb ser Mal i en spegelbild i det som man ska anta var verkligheten är också något som antyder att det skulle vara en dröm. Men det presenteras ju som om det vore en hallucination vilket det naturligtvis kan vara.

Att morfar var på flygplatsen skulle kunna förklaras med att Cobb berättat om flygresan, men visst är det ännu en sak som är lite smått otrolig om man antar att det var verkligheten.

Nåja, ska jag säga vad jag tror så tror jag att Nolan medvetet gjorde filmen motsägelsefull och att det inte finns någon förklaring som är "rätt" där allt plötsligt faller på plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haricots:

Många påstår att de äldre barnen bara användes för telefonsamtalet och inte för slutscenen.

En teori, som inte är så speciellt populär och som jag själv inte tror på, är att det i början var verkligt och att Cobb under någon del av filmen började drömma en dröm som han inte kunde skilja från verkligheten.
En av de mer populära varianterna av denna är att Saito lurade Cobb vilket skulle förklara hur kan kunde vara så säker på att han kunde hålla vad han lovade.
Men då är ju frågan varför han inte bara dödade Cobb då resultatet för den riktiga omvärlden skulle blivit densamma. Det skulle kunna förklaras med att han inte hade hjärta att döda Cobb.
Nåja, till saken jag tänkte på (och jag inte sett någon annan nämna):
Cobb är noga med att ingen håller i hans totem när Ariadne vill se den och som jag minns det så var det för att det annars skulle vara möjligt för någon annan att skapa en dröm där Cobbs totem inte längre kunde indikera att det var en dröm. Det är bara en person utöver Cobb som rör hans totem och det är Saito. Men det var ju i en dröm så det är frågan om det verkligen "gills".

Den mer troliga (eller åtminstone eleganta) (av de som antar att någon del av verkligheten var en dröm) förklaringen är att hela verkligheten skulle vara en dröm, men då kommer frågan varför Mal inte gav honom en "kick" i den riktiga verkligheten.

Det finns många fler saker än de du räknade upp som är otroliga om det inte vore en dröm, tex när Saito helt plötsligt är i samma land som Cobb och räddar honom med bilen. Det går att förklara med att det fanns information som inte publiken hade tillgång till som gjorde det mer rimligt.
Men ju mer förklaringar som antar att mycket hänt innan och att vi som publik bara hoppar in mitt i utan förklaring desto mer liknar det drömmar som ju just skulle ha den egenskapen.

Att Cobb ser Mal i en spegelbild i det som man ska anta var verkligheten är också något som antyder att det skulle vara en dröm. Men det presenteras ju som om det vore en hallucination vilket det naturligtvis kan vara.

Att morfar var på flygplatsen skulle kunna förklaras med att Cobb berättat om flygresan, men visst är det ännu en sak som är lite smått otrolig om man antar att det var verkligheten.

Nåja, ska jag säga vad jag tror så tror jag att Nolan medvetet gjorde filmen motsägelsefull och att det inte finns någon förklaring som är "rätt" där allt plötsligt faller på plats.

Angående att de äldre barnen bara användes till telefonsamtalen låter faktiskt troligt.

Att hans pappa var och hämtade han på flyget för att han skulle sagt det, tror jag inte. Om dessa personer som är ute efter honom kan hitta han lite över allt i världen där han befinner sig så har de nog koll på pappa hans också. Ingen viste att de skulle åka med det flygplanet tror jag.

Ska bli intressant att se Special ED i en DVD utgåva. Då får vi se hur mycket extra Nolan klämmer in.

I Memento hade han ett trevligt "Eastern Egg". Om man klickade sig fram rätt på dvd utgåvan fick man t.e.x se filmen i "rätt väg". Så han har nog planer för den.

Var myket skrivet och jag har lite tid så jag återkommer senare under dagen med övriga punkter.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Att hans pappa var och hämtade han på flyget

Det var inte Cobbs pappa, det var Mals pappa = barnens morfar...

Jag såg filmen tidigare ikväll och har läst på diverse sidor de senaste timmarna fram och tillbaka om olika teorier...jag har dock inte valt "sida" ännu utan jag väntar med det tills jag sett den igen.
Det finns en hel del intressanta teorier, som t.ex. att hela filmen är en "inception" på publiken osv.

Permalänk
Testpilot

Saito ringer ju några viktiga personer från flygplanet som tar bort Cobbs brott, kan då inte morfarn fått reda på det den vägen? det tycker inte jag låter allt för otroligt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Saito ringer ju några viktiga personer från flygplanet som tar bort Cobbs brott, kan då inte morfarn fått reda på det den vägen? det tycker inte jag låter allt för otroligt.

Ja, eller så ringde Cobb från planet till morfarn och sa att han var på väg. Efter det att Saito ringde sina samtal. Finns många alternativ känns det som

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

Jag tycker ingen av dem låter troligt. De var nedsövda under nästan hela flygtiden, så om någon ringde från flygplanet så måste de bo grannen med flygplatsen för att hinna dit....

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Jag tycker ingen av dem låter troligt. De var nedsövda under nästan hela flygtiden, så om någon ringde från flygplanet så måste de bo grannen med flygplatsen för att hinna dit....

Ja precis. Jag tror snarare att morfarn var medveten om att de skulle genomföra allt på planet, men han hade nekat till att medverka fast samtidigt varit medveten om Saitos löfte till Cobb och därmed kunde han möta honom på flygplatsen...eller så drömmer han allt

Permalänk
Medlem

En häftig sak angående soundtracket i Inception:

YouTube - ‪Inception Music Comparison‬‎

Permalänk
Medlem

Hehe, faktiskt ganska coolt.

En fråga som jag funderat över, är det verkligen samma dialog i början av filmen som slutet, någon som vet det? Tycker de sa lite olika saker men minns inte vad. Någon som har koll på deT?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Hehe, faktiskt ganska coolt.

En fråga som jag funderat över, är det verkligen samma dialog i början av filmen som slutet, någon som vet det? Tycker de sa lite olika saker men minns inte vad. Någon som har koll på deT?

Det är klart det är meningen att vara samma dialog men kan inte säga att jag kommer ihåg om så är fallet. Jag kom dock på en annan fråga kring den första dialogen, hur slutar den egentligen? Alltså när klipper de och var "började" sedan filmen? Minns inte det alls

Permalänk
Medlem

Första scenen slutade väl med att han kommenterade snurran, satte spinn på den och sa något, sedan klipptes det.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janeway:

En häftig sak angående soundtracket i Inception:

YouTube - ‪Inception Music Comparison‬‎

Musiken de spelade i de sovandes öron bör väl egentligen ha spelats upp långsamt för att det ska låta rätt för de sovande, fast kanske inte fungerar på det sättet med ljudintryck.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

En polare till mig såg filmen igår och han tog upp en sak jag inte tänkte på när jag såg den.

Man vet aldrig om Cobb vaknar upp när han är i källaren och testar den starka sövningsmedlet. Då flashar det bara till så vaknar han och då hinner han aldrig testa snurran utan blir avbruten. Det kan vara så att allting efter det är en dröm. Någon annan som har tänkt så?

EDIT: Med källaren menar jag när han går han träffar kemisten för första gången och han visar ett rum fullt med massa gammlingar som drömmer tillsammans och han får då testa.

Shit, jag måste verkligen se om den....

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Testpilot

Hur kan det finnas gravitation i snödrömmen? personerna på hotellet som drömmer befinner sig ju i tyngdlöshet

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Vet faktiskt inte, det kanske förklaras någon gång eller så påverkas inet 3:e lagret av vad som händer i 2:a.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janeway:

En häftig sak angående soundtracket i Inception:

YouTube - ‪Inception Music Comparison‬‎

Jag har inte sett filmen igen men har dragit slutsatsen från detta att denna spelas upp i början och i slutet av filmen eftersom det är filmmusiken.

Det är Nolans sett att låta oss vakna och att han nu har planterat in ett minne i oss, en "Inception", Sedan vad filmens är en dröm eller inte är upp till betraktaren att avgöra, det finns inget rätt eller fel.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Frantic:

Vet faktiskt inte, det kanske förklaras någon gång eller så påverkas inet 3:e lagret av vad som händer i 2:a.

När bilen crashar genom räcket på bron märks det i alla lager så jag tror helt enkelt dom skippade tyngdlösheten för att det skulle bli för konstigt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

När bilen crashar genom räcket på bron märks det i alla lager så jag tror helt enkelt dom skippade tyngdlösheten för att det skulle bli för konstigt

Sant...

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hunden:

När bilen crashar genom räcket på bron märks det i alla lager så jag tror helt enkelt dom skippade tyngdlösheten för att det skulle bli för konstigt

Skulle det dock inte vara lite väl lågt att fuska så? De verkar ju ändå ha lagd ned en del jobb på hur olika lager påverkar varandra (inklusive gravitation) på andra ställen, så de borde väl inte ha upptäckt eventuella konstigheter av det slaget så sent i produktionen att de inte kunde fixa till dem?

Permalänk
Medlem

Var det inte en viss tid innan tyngdlösheten skulle nå dem? Var väl det dem kämpade mot klockan om men kanske kommer ihåg fel.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rankko:

Var det inte en viss tid innan tyngdlösheten skulle nå dem? Var väl det dem kämpade mot klockan om men kanske kommer ihåg fel.

Var det inte snarare att bilen skulle nå vattnet?