Permalänk

bärbart hemmabygge

Sup, sweclockers.

grafikkortet på min kusins HP dv9888 har pajat och därför tar han tillfället i akt och har valt att försöka bygga sin egna bärbara dator. eftersom det lät så intressant tänkte jag att jag kunde hjälpa honom. men vi har ett litet problem, vi vet inte var vi kan få tag i delar som passar i chassit?

also, är inte så säker på om detta var det rätta forumet att posta tråden i, jag skulle vara tacksam om moderatorerna flyttade tråden till rätt plats om så är fallet.

Visa signatur

nzxt hush|asus striker II extreme|intel q8300|asus xonar dx|gigabyte gtx 260OC|4gb corsair xms3 ram|zalman zm600-hp|scythe mugen II

Permalänk
Medlem

Hej.

Ett bärbart hemmabygge? Lova att ni gör ett galleri om det.

Delar till bärbara datorer borde finnas i handeln någonstans. Kanske är utbudet mindre och delarna dyrare men det är bara något jag fått intrycket av. Det ska bli intressant att följa det här (om ni nu ska bygga).

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Testpilot

Bärbara datorer är i princip alltid specialdesignade med ett moderkort till ett chassi så att kunna köpa massor av lösa delar och bygga ihop är bara att glömma. Delar kan nog bara tillverkaren av datorn få fram och vill man köpa det som privatperson brukar det vara hutlösa priser.

Det enda du kan göra är att köpa ett nytt grafikkort men det kommer inte vara billigt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Hej.

Googlade lite och hittade den här sidan. Kanske är den till någon hjälp. Bärbar dator delar and Desktop delar

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

bärbar eller "bärbar" ?

En vanlig bärbar eller något "släpbart" ? i denna stilen.. kanskei nte med 3skärmar men då går det ju använda vanliga delar, om man kör lågprofil-komponenter.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

bärbar eller "bärbar" ?

En vanlig bärbar eller något "släpbart" ? i denna stilen.. kanskei nte med 3skärmar men då går det ju använda vanliga delar, om man kör lågprofil-komponenter.

http://notebook.pege.org/2007-cebit/3-bildschirme.jpg

Haha, fyfan, tänk dig komma släpandes på den där till skolan för att göra något simpelt textarbete, vilka blickar man skulle få

Permalänk
Skrivet av Jagab:

Hej.

Googlade lite och hittade den här sidan. Kanske är den till någon hjälp. Bärbar dator delar and Desktop delar

hmm... sidan ser lite suspekt ut, men jag tar och gör ett försök
tack för tipset

Visa signatur

nzxt hush|asus striker II extreme|intel q8300|asus xonar dx|gigabyte gtx 260OC|4gb corsair xms3 ram|zalman zm600-hp|scythe mugen II