Permalänk
Medlem

Två datorer med samma tangentbord+mus

jag har nu inskaffat en ny laptop och då tänkte jag eftersom jag har två skärmar använda både min stationära och bärbara dator.
Så jag har en skärm till varje dator men vill skippa att ha två tangentbord+mus så finns det någon slags hub eller något så man kan koppla in usb i båda datorerna och sedan ha typ en key-combination så bytar man mellan datorerna eller iallafall något liknande?

ursäkta för det dåliga språket.

Permalänk
Medlem

Synergy
Kanske inte exakt vad du letar efter men borde funka
Kostar inget heller. Har dock aldrig prövat det.

Permalänk
Medlem

Ett alternativ är att införskaffa en KVM-switch.

EDIT: En sådan switch innebär att man kan ha samma mus, tangentbord och skärm till två (kanske flera) datorer. Nu behöver du inte ha samma skärm som jag uppfattat det och det bör nog bara vara att undvika att koppla in skärmen där helt enkelt.

EDIT: Ska du ha dem som samma system har jag dock inget förslag.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infinity_90:

Synergy
Kanske inte exakt vad du letar efter men borde funka
Kostar inget heller. Har dock aldrig prövat det.

nej tyvärr, söker så att man har två olika datorer. Det här sätter ihop datorerna som ett system verkar det som, precis som när man har 2 skärmar på en dator. Inte vad jag vill ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuufukuji:

Ett alternativ är att införskaffa en KVM-switch.

EDIT: En sådan switch innebär att man kan ha samma mus, tangentbord och skärm till två (kanske flera) datorer. Nu behöver du inte ha samma skärm som jag uppfattat det och det bör nog bara vara att undvika att koppla in skärmen där helt enkelt.

EDIT: Ska du ha dem som samma system har jag dock inget förslag.

Tack en KVM switch var ungefär det jag letade efter! hur ändrar man från dator till dator då om du vet det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallez:

Tack en KVM switch var ungefär det jag letade efter! hur ändrar man från dator till dator då om du vet det?

det brukar vara en knapp på själva dosan

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Låter rimligt tack så mycket!

Permalänk

Denna skulle nog passa för dig förutsatt att du kör mus och tangentbord på USB vilket de flesta gör

Systemswitch Aten CS-62U KVM 2 PC, VGA - Inet.se

Visa signatur

Intel I7 985 || EVGA 4-way sli || 3 x XFX 5870 || 3 x Intel X25M 80gb Raid 0 || 12gb Corsair Dominator GT 1866 MHz || Corsair HX 1000w || Silverstone Fortress 2 || 2 x 2tb Western Digital black Raid 1 ||

Permalänk
Medlem

det behöver inte vara en knapp på dosan som ändrar , ofta finns en tangetbordskombination som gör det också , kolla vilken först innan du köper , jag hade en KVM-switch som bytte när man tryckte ner CTRL två gånger , gissa om det var irriterande om man skulle kopiera något , CTRL+C CTRL+V ....

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

Någon som vet någon gratis programvara i still med synergy? (denna är inte längre gratis)

I övrigt undrar jag vad det finns för switchar på marknaden just nu och hur dem fungerar, den som länkats i den här tråden har ju VGA sladdar och grejer.

Vad jag skulle vilja ha är en switch med minst två USB uttag; en för mus och en för tangentbord, som man kan koppla in i två datorer. Om det går att få med ljud är det toppen men inget krav.

(Värt att nämna är att jag har tre skärmar; två på en stationär och en laptop)