Permalänk
Medlem

Warcraft 3 utan cd

Minns att det en gång kom en poatch till warcaft som gjorde att man kunde spela det utan cd men att man var tvungen att koperia och döpa om någon fil från cd för att kunna göra det. Finns det någon som kommer ihåg hur man gjorde det för jag hittar det ine på nätet.

Mvh Picazoo

Permalänk
Medlem

Bör det inte stå i patch notes eller nått, brukar det inte hamna en sådan när man kört patchen, sen läsa neråt i tills man hittar rätt version?

Permalänk
Sötast

Battle.net

Logga in på ditt konto där och ladda ner spelet, så krävs ingen cd!

Skulle du inte ha spelet där, så är det bara att skriva in din original cdkey som du har på fodralet/manualen på sidan!

Permalänk

Vad jag vet så har man aldrig behövt kopiera över någon fil från cd:n. Jag har i alla fall aldrig behövt det sedan de släppte nocd-patchen (och innan den hade man cd:n i cd-läsaren).

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Behöver inte flytta något, installera och ta senaste patchen. Done.

Kom inte med något annat trams.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Låter som du letar efter ett crack på skivan Men du har redan fått nog med tips, det bästa är väl och tanka ner det från battle.net. Finns det verkligen en patch som gör så man slipper skivan?

Permalänk
Skrivet av Geckod:

Låter som du letar efter ett crack på skivan Men du har redan fått nog med tips, det bästa är väl och tanka ner det från battle.net. Finns det verkligen en patch som gör så man slipper skivan?

Ja, de släppte nocd-patch till starcraft, diablo 2 och warcraft 2 TFT, så gott som samtidigt. 1.21b är versionnumret för wc3 patchen.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Mina skivor till wc3 +TFT är kaputt, kanske värt att regga cd-keyn och ladda ner från B-net.

Visa signatur

Citera för svar!