Google lägger ned Wave

Permalänk
Medlem
Skrivet av )ExecutoR(:

Har använt den en del. Tycker att det fungerat bra. Smidigt för att kunna dela info och diskutera det om man är många. Mail är inte speciellt effektivt, nån som har tipps på andra alternativ till efter årsskiftet?

OneNote eller Word - Welcome to Windows Live
Google Docs - http://docs.google.com

Permalänk

De lägger inte ner tjänsten - de utvecklar den inte längre. Skillnad. (NT)

De lägger inte ner tjänsten - de utvecklar den inte längre. Skillnad.

Visa signatur

Rehab is for quitters.

Permalänk
Medlem

De har då fan inte marknadsfört den... visste inte ens att den var ur testperioden än. Då kanske vi ska ta och implementera det på företaget här... men som sagt: de har ju verkligen inte gått ut med reklam för tjänsten.

Permalänk

Det Google nog missat är marknadsföring, jag trodde den fortfarande var i beta...

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk

Jag är också en av dem som missat releasen fullständigt. Trodde garanterat att det fortfarande låg i beta då jag inte har hört något.

Permalänk
Inaktiv

Jag blev mycket förvånad när jag läste detta detta igår kväll då jag trodde att Wave fortfarande var i stängt betastadium. Man har varit lite dålig på att marknadsföra detta upplever jag det som efter att ha läst vad folk i utlandet kommenterar såväl som vad som står på svenska sidor.

Nåväl, det kanske kommer igen med tanke på hur nyheten formulerats.

Permalänk
Medlem

jag fick invite av polare och testade den men jag kunde inte se nån fördel med programmet, typ en "kopia" av facebook

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Tycker google ska sluta upp med dessa onyttiga verksamheter!

Gå tillbaka till att endast vara en sökmotor!

Permalänk
Medlem

Ena positiva jag hört om Wave var reklamen, med pulp fiction som var riktigt bra, men sen blev det tyst.
Fattade aldrig meningen med programmet och hörde aldrig om någon lansering heller.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte Wave va helt värdelöst. Det finns bättre lösningar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Vi använde det för alla projekt, tycker det fungerade riktigt bra.

Fast även jag trodde att det var beta fortfarande, fick ju Wave om att man hade 50 invites hela tiden.

Permalänk

Nåt behövs för kollaborativa projekt. Om det är Wave vet jag inte, har precis fått det. Men fördelen med Googles tjänster är att även såna som är ointresserade av teknik kan begripa sig på hur tjänsterna fungerar om man bara övertalar folk att skaffa ett Google-konto.

Google Docs är ju helt fantastiskt när man jobbar på ett dokument. Men när man jobbar i en arbetsgrupp med ett pågående projekt där det ömsom skickas filer, korta meddelanden, långa texter, ibland går arbetet snabbt och det händer massor på några timmar och sen stannar det av i nån månad. För sånt här är inte mail så bra och inte heller ett gemensamt textdokument som i Google Docs.

Wave hade kunnat vara rätt tjänst. Nu är det ingen idé att lära sig det. Synd!

Permalänk
Medlem

Det framstod ju som en revolution av media när betan kom. Då var man ju nästan lika ledsen pga hypen att man inte hade betakey som när spotify släpptes.

Synd att man aldrig fick veta redigt att det hade släppts. Konceptet verkar trevligt vid grupparbeten.

Permalänk

Håller med om att det varit alldeles för tyst om den här tjänsten.. Men samtidigt så är det svårt att motivera folk att använda nåt som försöker bryta så många mönster på en och samma gång.

Någon annan än jag som fick psykbryt på deras sätt att scrolla? Var kanske bara i betan som det inte funkade.. men jag slutatde använda Wave efter ett par veckor. - If it's not broke, don't fix it!

Permalänk
Inaktiv

Tror många funktioner från wave kommer integreras i gmail istället.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag testade ett tag under betan och gav ut invites. Vi använde det för arbeten på skolan lite för att testa. Men la av med det och väntade på officiellt släpp. Men hörde aldrig något och glömde bort, tills nu.

Permalänk
Avstängd

jasså, den hade släppts altså, trodde den var i betan fortfarande.
Jaja, var nog skit om google inte marknadsförde det.

Permalänk
Medlem

Även jag trodde att det fortfarande var en beta version som gällde. Inte så konstigt om så få använde det med den bristande marknadsföringen.

Permalänk
Medlem

Wave sög Ba##e tyckte jag, har aldrig varit med om så grötigt system, vi var en del som testade på jobbet, och det var grymt svårt att "komma" in i konversationen om man inte var med i från början.... neee helt rätt gjort google..

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Synd, tycker att det har funkat mycket bra för att snacka med kompisar och visa foton för dem osv.

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

Nja... Google Wave var ingen höjdare, förstår att de slutar utveckla det.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sykes90:

jasså, den hade släppts altså, trodde den var i betan fortfarande.
Jaja, var nog skit om google inte marknadsförde det.

Taskig markadsföring. Instämmer helt.

Tänkte precis skriva samma sak.
Jag, och många med mig, visste inte ens att google hade öppnat upp Wave för allmänheten.
Vi har sökt access till betan när den annonserades ut, men ingen av oss fick access till betan.
Vårat intresse svalnade på grund av den stängda betan, och ingen av oss har hört om att Google hade öppnat wave efter det.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)