Permalänk

Vilket spel?

Hejhej:D

Vilka/vilket spel skulle ni rekommendera till nån som älskar att köra singleplayer? Köpte battlefield bad company 2 men den har ju världens kortaste kampanj. Ungefär hur lång kampanj har cod mw2? Är dragon age något att ha? Har funderat på Far Cry 2 men vissa säger att det bara är långa transport sträckor + dålig AI (det som jag störde mig mest på i battlefield). Jag vill ha ett spel som har typ +40 h kampanj(om det finns) och genren kan va lite vad som helst. Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

visserligen till ps2. men dark cloud 1 & 2 är sjuuukt långa, men ack så tråkiga då det är stora glapp mellan när det händer saker.

Till pc. The witcher är ganska långt.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Half-Life 2 är ju rätt så långt Annars finns ju mästerverket Deus Ex (ettan, inte tvåan) som har en 20-90 timmars speltid, beroende på hur man spelar det.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Du kan ju kompensera korta spel med att spela många av dem

Call of Duty 4 och Modern Warfare 2 är ca 6h var men är sjukt actionpackade och intensiva.
Half-Life 2 + Episode 1 och 2 ger dig många timmar framför datorn, släng in portal där för tre timmar till
Fallout 3?

edit:
Quake 4 är ett jäkla kul actionspel, bortsett från de värdelösa bitarna i spelet när man sitter i ett fordon, men annars är det härlig action från start till slut. Storyn är inte mycket att hänga i granen dock

Permalänk
Medlem

Fallout 3 blir sjukt tråkigt efter huvudstoryn, DLCen är typ, meningslös.

Permalänk

Mass Effect 2 har nog över 40 timmar speltid om man gör allt som går att göra, men framförallt är spelet helt fantastiskt. Du kommer inte ångra dig om man säger så. Spela ettan innan så har du 80 timmar speltid

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Half life har jag faktiskt aldrig gillat :S Eller online är det super kul med kompisar, kan på vissa lan (när ingen orkar lira cs eller wow) köra typ 10 h i sträck :P. Portal har jag vunnit ut. Är inte Deus Ex typ lika gammalt som cs 1.6? Gillar när det ser snyggt ut, tkr det är en stor del av spel känslan.

Permalänk

Fallout har jag faktiskt varit sugen på att testa. Men är inte det typ buggigt och kraschar hela tiden?

Permalänk

såg nyss WEBHALLEN.com - Dragon Age - Origins är det värt det? Kostar ju typ 500 spänn på steam

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lillgubbn:

Fallout har jag faktiskt varit sugen på att testa. Men är inte det typ buggigt och kraschar hela tiden?

Du skall naturligtvis börja med de första spelen; de är bättre.
WEBHALLEN.com - Fallout - The Ultimate Collection

Permalänk
Medlem

Hmm, Prototype? Vet dock inte hur långt det var men det höll mig bänkad vid min brurs xbox ett tag.
Batman Arkam asylum (har aldrig spelat det men skulle jag kunna så skulle jag säkert görat.)

annars är ju farcry2 ganska roligt enligt egen mening, iallafall i små bitar
springa runt och trolla AIn samtidigt som man typ bränner allt man ser (elden är så underbart vacker på de högre inställningarna)

Permalänk
Medlem

gta iv? det är ganska långt singelplayer.

Permalänk
Medlem

Ingen som sagt starcraft + starcraft 2?

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

gta iv säger jag,

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av Rosen70:

gta iv? det är ganska långt singelplayer.

Lirat nåra timmar hos en polare men tycker det var sådär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillgubbn:

Lirat nåra timmar hos en polare men tycker det var sådär. Mkt bättre än dom andra GTA:n är det iallafall.

Nu råkade ju du tyvärr skriva det där tvärtom till vad du menade!

Permalänk
Skrivet av eXizoR:

Ingen som sagt starcraft + starcraft 2?

Körde betan lite men tyckte inte det var nåt specielt. Vunnit ut alla Aoe spelen förutom 3:ans expansioner så blivit lite trött på genren (kanske inte genren i sig men alla RTS spel är nästan likadana).

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillgubbn:

Lirat nåra timmar hos en polare men tycker det var sådär. Mkt bättre än dom andra GTA:n är det iallafall.

Okej, jag spelar det just nu, har säkert spelat 10 timmar och bara kommit till 50 procent.. Men spelet är riktigt bra och storyn håller ihop.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Varför singleplayer? har typ 650 timmar på mw2 + alteriwnet

Permalänk

MP är ju också kul men sp kan man verkligen njuta av. IMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillgubbn:

Är inte Deus Ex typ lika gammalt som cs 1.6? Gillar när det ser snyggt ut, tkr det är en stor del av spel känslan.

Deus Ex kom ut den 22 juni 2000 medans Counter-Strike 1.6 kom ut 15 september 2003. Counter-Strike i sin helhet kom dock ut den 12 juni 1999 som en modiflikation till Half-Life.

Kort sagt, Deus Ex är tekniskt sett 1 år äldre än Counter-Strike, men det betyder inte att det är rena rama skitspelet. Deus Ex har blivit klassat som världens bästa spel genom tiderna, tätt efter eller före Half-Life, så om du nu ska klanka ner Deus Ex enbart för att det har dålig grafikmotor, så tänk om. Spelet överträffar otroligt många spel än idag, så du missar något stort om du väljer att inte spela det.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Just cause 2 har väl lång campaign, min far har spelat det ett x antal timmar

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Måste rekommendera Mass effect 1 och 2. Där snackar vi bra singleplayer spel.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Deus Ex kom ut den 22 juni 2000 medans Counter-Strike 1.6 kom ut 15 september 2003. Counter-Strike i sin helhet kom dock ut den 12 juni 1999 som en modiflikation till Half-Life.

Kort sagt, Deus Ex är tekniskt sett 1 år äldre än Counter-Strike, men det betyder inte att det är rena rama skitspelet. Deus Ex har blivit klassat som världens bästa spel genom tiderna, tätt efter eller före Half-Life, så om du nu ska klanka ner Deus Ex enbart för att det har dålig grafikmotor, så tänk om. Spelet överträffar otroligt många spel än idag, så du missar något stort om du väljer att inte spela det.

Kanske får testa det ifall de är så bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillgubbn:

Kanske får testa det ifall de är så bra!

Duktig pojke Du kommer inte bli besviken. Man kan spela på flera olika sätt och valmöjligheterna är nästan oändliga. Jag brukar köra smygar-stilen; gömma mig i skuggorna, lura fienden till ett missledande håll för att sedan smyga mig fram till dom och döda dem med min crowbar, och gå bakvägen till målet för att slippa bli tagen på bar gärning av säkerhetskameror och Security-robotar.

Spela smart. Det är mitt bästa tips till dig. Du kommer älska spelet när du väl tänker på det du gör, inte bara springer runt och hoppas på det bästa som till exempel i Half-Life.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Just Casue 2 är ett roligt och vackert spel gjort av Svenskar faktiskt.

Hur långt det är vet jag inte men det finns mycket att göra, rekommenderas dock att spela med 360 kontroll.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Fallout 3 har jag fått ut ca 200 timmars nöje med (inräknat expansionerna). Gillar du att gå runt och utforska på egen hand utan att någon hela tiden säger vad du måste göra så är detta ett spel för dig. Strunta i huvudstoryn bara, den kan du med gott samvete lämna till sist.

Till skillnad från alla 90-tal romantiker så anser jag dessutom att det är ett mycket bättre spel än sina föregångare, du slipper loppcirkusvyn och kan faktiskt plocka upp allt du ser och vill ha.

Köp omedelbums!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Fallout 3 och Singularity tycker jag du bör satsa på ;D

Dock så har Singularity rätt så lång indroduktion till spelet och det tar ett tag innan det roliga börjar.