Playstation 3 : för - och nackdelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Ja, Slim drar mindre ström, är kallare osv. Mitt PS3 som nu är dött var så varmt att jag på vintern sket i att ha elementet på. Det "gamla" PS3 är sinnessjukt varmt. Sen tar Slim mindre plats och är lättare, vilket är ett plus.

Sedan väsnas den väl mindre också?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Ja, Slim drar mindre ström, är kallare osv. Mitt PS3 som nu är dött var så varmt att jag på vintern sket i att ha elementet på. Det "gamla" PS3 är sinnessjukt varmt. Sen tar Slim mindre plats och är lättare, vilket är ett plus.

Nackdelen är designen. Borde se ut som en blurayspelare eller en förstärkare så man kan stapla den tillsammans med resten av stereon.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av edberg24:

Ja, Slim drar mindre ström, är kallare osv. Mitt PS3 som nu är dött var så varmt att jag på vintern sket i att ha elementet på. Det "gamla" PS3 är sinnessjukt varmt. Sen tar Slim mindre plats och är lättare, vilket är ett plus.

Sinnessjukt varmt my ass, min bror har en 40 GB av den större storleken, inte fan är den så speciellt varm som du försöker påstå. Okej, klart att den blåser ut varm luft ur ventilationshålen, men det tyder ju bara på att kylningen funkar.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Skrivet av SpammerN^:

Sinnessjukt varmt my ass, min bror har en 40 GB av den större storleken, inte fan är den så speciellt varm som du försöker påstå. Okej, klart att den blåser ut varm luft ur ventilationshålen, men det tyder ju bara på att kylningen funkar.

Håller med, har oxå en 40gb "fat" och den blir enbart lite varm under.

Permalänk
Medlem

Har 80gb / 250gb och den känns inte "onormalt" varm.
TVn blir fan varmare än konsollen.
Ändå har jag den intrykt i ett fack i bänken med ett par cm fritt åt sidorna och över.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kan upprepa det jag har sagt i andra liknande trådar!
Jag spelade endast på min PC och hatade konsoler över allt annat tills jag köpte min sambo köpte en PS3, har inte spelat på datorn efter detta och inte sett tillbaka en enda gång!

PS3 funkar utmärkt som media maskin, Om du använder PS3 media server så bör du dock inte köra trådlöst internet om du inte ar jätte bra bredband!

Angående grafiken så tycker jag att den är skit bra!
Visst, du kan inte jämföra den med en monster PS med ultra hög upplösning men när du lirar i soffan som är bra bit längre bort än när du sitter framför di dator så är det inget man tänker på. Inte jag i alla fall!

Köp en PS3, du kommer inte att ångra dig!!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmoth:

Köp en PS3, du kommer inte att ångra dig!!!

Håller helt och hållet med föregående talare

Visa signatur

Dator: Duglig. Padda: Asus Eee Pad Transformer TF101.
Konsol: PS4. Telefon: Nexus 5.

Citera om ni vill ha svar.

Permalänk
Medlem

En nackdel är att man inte kan köpa porrfilm på psn.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem

Gick själv över från PC till konsol för cirka ett år sedan och har inte ångrat det. En sak som jag inte tror att någon tagit upp än är att PS3 har regionsfria spel vilket leder till att man kan importera spelen till ett mycket lägre pris än vad de har i Sverige, detta gäller båda nyare och äldre spel. Väntar man några månader så är det inte ovanligt att det går att hitta spelet för ungefär halva priset jämfört med i Sverige. Detta argument förutsätter ju dock att du köper dina spel även till PC

Visa signatur

Intel Core i5-6600K @ 3,5Ghz, 16GB 3000Mhz RAM, Geforce GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcus:

Juste, precis. Hur som helst verkar det väldigt lätt att byta disk för Playstation 3 slim. Någon som vet hur man tar en backup? Bara plugga in en extern disk och sedan finns det någon meny för just backup?

Köper du en större hdd samtidigt som du köper PS3:an så behöver du inte göra någon Backup utan kan installera Hdd:n innan första användningen så att säga. För då har du ju faktiskt inget att göra backup på.

Här finns nog svar på de flesta av dina frågor ang PS3 [onlinemanualer]

http://se.playstation.com/media/jwa_pTSO/CECH-2104B-3.20_SV.p...

PS3™ | User's Guide (Online Instruction Manuals)

Här finns bla beskrivet på svenska hur du byter hdd samt ps3:ans olika möjligheter vad kommer till mediauppslening. Dessa ändras kontinuerligt med firmware uppgraderingarna.

PlayStation®3-support | Den officiella PlayStation-webbplatsen