Permalänk

Teamspeak?

Är det nån som behöver ha gratis teamspeak för deras klan?

Kontakta mig på djronix@hotmail.com

mvh,
Andreas

Permalänk
Medlem

Sen ska man ju inte dubbelposta.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Entusiast

Kommer servern hållas uppe 24/7?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Ush för teamspeak.. varför inte bara slänga upp en mumbleserver (murmur)?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Håller med twiggeh, bättre med mumble. Har kört Teamspeak i flera år men tröttnat på det.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Teamspeak 3 är ju så mycket bättre än mumble imo.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Teamspeak 3 är ju så mycket bättre än mumble imo.

Jaså, hurså?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

det är så typiskt jag har precis övertalat alla polare att switcha till TS3 och så hittar jag Mumble som är SÅ mycket bättre :/

Drattans asså!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Ush för teamspeak.. varför inte bara slänga upp en mumbleserver (murmur)?

Varför ska man välja Mumble före Teamspeak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Varför ska man välja Mumble före Teamspeak?

fördelarna är flera.

* mumble är opensource med alla fördelar det innebär

* mumble har funktioner som inte finns i ts3. tex positional 3d audio och ingame overlay.

* mumble har mindre delay Ventrilo vs Teamspeak vs Mumble | Gentlemen's Club of Korgath

* mumble har en inbyggd serverlista där du kan se tillgängliga offentliga servrar.

* sändaren avgör vilken kvalitet den är beredd att skicka i. i ts och vent avgör serveradmin kvaliten vilket gör att folk inte kan utnyttja linan på bästa sätt.

* ljudet är bättre i mumble (om folk tar 3 minuter på sig och kör audiowizarden). inget mera "hörs jag bra?" "hur låter det nu då?" "tillräckligt högt?" osv. alla får samma jämna och fina volym.

finns mera fördelar med mumble. men det skälet som väger tyngs är att det är opensource. dessutom strulade ljudet lite i ts3 för mig trots att man kan köra på samma codec i mumble och ts3. den enda funktionen mumble saknar jämfört med ts3 är väl filöverföring men det känns ju rätt sekundärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cold.se:

Om någon tycker Mumble (Murmur) är bra, så delar jag ut helt gratis kanaler/rum till de som vill ha även i en sådan server.

Skicka ett mail till: admin@cold.se och berätta vad Ni behöver. Servern är uppe 24/7.

Gratis TeamSpeak, Gratis Ventrilo, Free TeamSpeak, Free Ventrilo, Email: admin@cold.se

Och du gör det här av ren och skär välvilja?

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB