Skulle ni köpa dessa datorer för mobilt bredband/fast bredband?:)

Permalänk
Avstängd

Skulle ni köpa dessa datorer för mobilt bredband/fast bredband?:)

Hej kära Swecare!:)

Postar frågan i denna forumsdel då jag bara är nyfiken på (och ingen teknisk/konsumentfråga:)) om ni generellt skulle kunna tänka er att köpa någon av de bärbara som listas nedan från de olika operatörerna?

Sen undrar jag vad ni tycker om att operatörerna säljer bärbara datorer + mobilt bredband? Är det något som de gör för att "underlätta" för Svensson som inte är så insatt, eller ger man bara sken av detta fast det kanske egentligen är omtankens motsats? Dvs. de [operatörerna] gör detta i samarbete med laptoptillverkarna för att tjäna pengar och struntar i om Svensson får en bra surfupplevelse?

Eller försöker man helt enkelt sälja en dator/bärbar till ett dyrare pris i ett "attraktivt paket" i hopp om att Svensson inte "märker" att datorn blir dyrare med operatörernas erbjudande än att köpa datorn löst i handeln?

Den som har köpt dator av X operatör får gärna berätta hur det "kändes" dvs. om de var seriösa, om de försökte "lura på" dig en dator när du ändå var inne i butiken. Berätta gärna om operatören har stått bakom dig som kund om/när datorn/det mobila bredbandet/en kombination av båda, har krånglat, eller blev det kalla handen [och man hänvisade till datortillverkaren]?

Nåväl, här kommer operatörernas erbjudanden:

Telia: Bärbara datorer - Mobilt bredband - Privat - Telia.se

Telenor: Telenor Butik

Tele2/Comviq: Tele2 - Privat - Mobilt Bredband - Med laptop

Tre: Datorer - Privat - tre.se

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Mjoh, jag skulle säga att det är som du säger att operatörerna försöker tjäna pengar på det där, man kan ju jämföra det här med mobiltelefoner och abbonnemang. Sen kan jag tänka mig att det här är ett bekvämt sätt och skaffa sig en dator om man nu är i tankarna på att skaffa sig en dator och 3G abbonnemang.

Nu har jag iofs inte jämfört priserna på att köpa datorn någon annanstans, eller genom operatörernas erbjudanden och jag kan tänka mig att i många fall så kommer inte "Svensson" att göra det heller utan köper ett paket av bekvämlighet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jaso:

Mjoh, jag skulle säga att det är som du säger att operatörerna försöker tjäna pengar på det där, man kan ju jämföra det här med mobiltelefoner och abbonnemang. Sen kan jag tänka mig att det här är ett bekvämt sätt och skaffa sig en dator om man nu är i tankarna på att skaffa sig en dator och 3G abbonnemang.

Nu har jag iofs inte jämfört priserna på att köpa datorn någon annanstans, eller genom operatörernas erbjudanden och jag kan tänka mig att i många fall så kommer inte "Svensson" att göra det heller utan köper ett paket av bekvämlighet.

Jo kanske var "fel" av mig att få det och låta som att operatörerna försöker "tjäna pengar" på oss konsumenter (det var absolut inte min mening:)) men då många här på Swec tex. uttalar att: "Hur kan man vara så dum att man köper en dator på Elgiganten/Siba/OnOff när man kan få en billigare genom att [välj valfritt sätt att införskaffa dator på]" så skrev jag på detta viset för att visa att jag generellt och ofta håller med Sweckollegor mer än att jag påstår att operatörerna försöker tjäna pengar på "vanliga Svenssons"...:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!