Permalänk

Standoff clips?

Är det någon som vet var man kan få tag på standoff-clips nuförtiden? De skall vara ca 6x8 mm enligt bild. Tacksam för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske finns i någon bulkpåse med olika datorskruvar? Kolla hos Kjell & Co samt liknande butiker. Jag har sparade sedan gamla byggen, men det var längesedan jag såg nya, därför vill jag behålla dem för udda jobb.

Efter lite googlande verkar det som Lian-Li använt sådana på senare tid. Kanske går att köpt från dem om hålet passar?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Verkar som att varken Kjell eller Clas har dem.

Permalänk
Hedersmedlem

Det går ju relativt enkelt att lösa på egen hand om det kniper. Köp en bit alu eller stålplåt och klipp till samt böj som ett omega-tecken. Förborra med lagom borr + eventuellt plåtskruv. Se bara till att ytan mot moderkortet inte blir för bred och kortsluter saker.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Finns lösningar till allt Men det hade varit guld att hitta färdiga clips. Jagar vidare...