Permalänk
Medlem

Mafia 2 demo

Permalänk
Medlem

Spelade klart demot nyss. Inget direkt superimponerande, helt OK för ett sandbox-spel, men inget som imponerade mig sådär jättemycket. Kassa checkpoints, halvdan hitbox, och konstigt wallbang-system. Precis som jag förväntade mig med andra ord. Kommer definitivt inte att bli ett köp från min sida.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk

Jag gillade det. Det var verkligen en unik spel,längtar även mer nu till 27/8.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Ska testas ikväll när man kommer hem!

Permalänk

Skiten ändra min gamma över hela windows hur ändrar man tbx?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av tretton37:

Skiten ändra min gamma över hela windows hur ändrar man tbx?

Hände mig med >< funkar inte att ändra tillbaks :S får testa att starta om :S

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Skrivet av Kurai:

Hände mig med >< funkar inte att ändra tillbaks :S får testa att starta om :S

händer mig med hjälper att bara och logga ut och in igen.

Permalänk
Medlem

Testat och måste säga att spelet var så där, handlingen på bilarna var ju ganska kass :/ och själva spelet var så där, blir inget köpt från mig alla fall.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Handlingen var okej på bilarna. Testa ställa in simulator istället.
Dock går det inte att växla själv och varför inte separat hastighetsmätare och varvmätare?
Känns som att de tagit bort fokuset på körningen, synd.
Det var det som gjorde 1:an så bra.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Det var precis som jag förväntade mig. Men varför i hela friden kan inte speltillverkare lära sig göra så att musen hänger med?!? Jag förstår inte, musen känns så jävla random. Såhär är det i dom flesta nya spel, är det verkligen så svårt att fixa?

Spelet kommer bli kanon, synd att man kommer störa sig på muslagget hela tiden dock...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som har stora seriösa laggproblem vid tilllfället när man får skjuta i den stora byggnaden ?

Speccs:Q9550 3,6ghz ASUS P5Q-E Powercolor 5850PCS+ Crossfire

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 540 Cube White | Corsair HX 620W | MSI Z77-MPOWER | Intel Core i7 3770K 4,4 Ghz (Ivy Bridge) | Corsair H100i | Corsair 16GB (2x8049MB) CL9 2400Mhz VENGEANCE RED | Samsung Samsung 840-Series 120GB | Intel 540 250GB | 500GB Samsung F3 7200rpm SATA 3Gbit/s|EVGA 980 SC Referens | Asus Rog Swift PQ279Q G-SYNC 165Hz | BenQ XL2420T 144Hz | Sennheiser PC363D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lapton:

Är det någon mer som har stora seriösa laggproblem vid tilllfället när man får skjuta i den stora byggnaden ?

Speccs:Q9550 3,6ghz ASUS P5Q-E Powercolor 5850PCS+ Crossfire

Hackar för mig med. Ligger på 12 fps efter ett tag inne i byggnaden :S

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Fungerar bra här med system i spec. haha drack några öl och gjorde uppdraget sen, blev lite blurry när man skulle skjuta

Muslagget blev bättre utan V-sync, synd att man måste stänga av det dock...aja får väl överleva, bilarna blev roligare när man slog på simulation också! Tror jag kommer gilla hela spelet

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Sexy!

Permalänk

Jag har inga problem med fps, men får samma fel med gamma.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Grymt jävla spel, GTA IV kan slänga sig i väggen, över hypade mög.

Om ni har problem med gamma o sånt när ni stänger av spelet, bara kör CTRL + ALT + DEL, sen stäng ner Task manager, så är skärmen normal igen. (Win 7)

Permalänk
Medlem

Jag har ett rejält problem. När jag startar spelet får jag "Videoläge ej supporterad". Har försökt att skapa en genväg av Mafia2.exe och lagt in -windowed efter all text i Mål i genvägens egenskaper, men spelet totalvägrar att lyda det kommandot och startar spelet i fullskärm. Har även letat efter någon INI-fil som tillåter mig att ändra skärmupplösningen manuellt och sedan starta spelet, men det var visst svårare än vad jag trodde.

Nån här som har samma problem eller vet vad felet är och har en eventuell lösning? Jag har en Hyundai B71A-skärm med 1280x1024 i skärmupplösning. Grafikkortet är det som står i min signatur.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Störande att Gamman skall ändras när man stänger av det dock. Får testa sen när jag har ork ^^ Är det bara folk med ATI kort som får problem med gamman btw ? då får man nog skylla på ATi isf

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

räckte att trycka ctr-alt-del för att fixa gamman i win, sämst att man ska behöva göra det... men men.
gillade demot, inget överdrivet imponerande men kul ändå.

Permalänk
Medlem

Kan säga att inte ångrat att jag har förbokat det grymt spel Flyt på riktigt bra och också

Permalänk
Medlem

mitt fryser efter några minuter, sen kommer jag till skrivbordet och öppnar jag webläsaren så är de massor med förger överallt sen stänger webbläsaren också sig :S

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Riktigt jäkla roligt! Extremt skönt att köra bil med Xbox 360 kontroll.
Synd att PhysX ska dra ner så mycket bara, från 80fps avarage till runt 25.

Permalänk
Medlem

Physx gillade såklart att bugga skiten ur spelet, slänger in mitt 5750 när jag gjort pc, ps3 och 360 compare.

Och vafan behövde jag betala för skiten på ps3! Förhelvetet till och med 360 går det ladda ner gratis på.

I övrig nu när jag fick det att funka är jag kanon nöjd

Permalänk
Medlem

Du kan ladda ner det gratis på psn imorrn. 360 däremot måste man vänta en vecka om man inte har guldkonto.

Jag tycker demot var bra, det känns välgjort och det färdiga spelet kommer säkert bli kanonbra!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Haha! Spegel-scenen visade verkligen hur kraftfull en PC verkligen är, jämfört med konsollerna Känn er ägda, konsollälskare! Underbart klipp, Robbaz!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

de va faktiskt länge sedan ett spel såg så mycke bättre ut på pc:P världen är kanske på väg åt rätt håll

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

gillade det riktigt mycket faktiskt.. såg riktigt snyggt ut

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk

Spelade ut demon, gillade det verkligen!
Ååååh släpp spelet NU tack

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |