SweClockers slår besöksrekord

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Om jag minns rätt så äter Chrome typ hälften av datorns prestanda, så om man vill få en as långsam dator så ska man köra med Chrome.

Nej, så illa är det väl inte riktigt. Firefox har dock en tendens att sluka väldigt mycket minne med tiden.

Skrivet av aleexus:

IE är sämst på allt, förutom att den är mest kompatibel med olika hemsidor.

Även om den kanske är 100 gånger långsammare i vissa artificiella prestandatester är det knappast något man märker i praktiken. Nackdelarna är snarare att firefox har fler tillägg, men samtidigt har väl internet explorers anti-phishing-hjälpmedel och liknande fått ganska god kritik?

Skrivet av Lullebulle:

Och vill man ha virus kör man med internet explorer.

Internet explorer 6 var ökänt, men numera är det väl inte så mycket sämre än konkurrensen?

Permalänk
Skrivet av Klimpen2:

Fast då har ju iof F@H lägre proiritet. Så vill Chrome göra något så tar den ju den prestana den behöver.

Japp, men PPD sjunker med max 100p jämfört med om jag inte gör nåt alls med datorn. Och det är typ 5-7% eller nåt sånt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marwelln:

Hejja Chrome, låt oss krossa dessa Internet Explorer användare!

Skrivet av aleexus:

chrome är juh skönast.
opera får högst betyg på testet peacekeeper på min dator.
firefox har addblock plus, som är svinbra.
IE är sämst på allt, förutom att den är mest kompatibel med olika hemsidor.

Skrivet av Lullebulle:

Och vill man ha virus kör man med internet explorer.

Ja alltså för och slippa problem ovan så ska man använda sig av "SSS = Surfa Säkert med Safari".:):D^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Hedersmedlem

Grattis till Sweclockers! Sveriges bästa hårdvarusajt, som bara blir bättre och bättre!

Permalänk
Medlem

Vi är alltså fortfarande 1.45% som använder 1600x1200. Jag har funderat på att bygga på med en 1920x1200 någon gång, vi får se när det kan bli.

Jag har använt Chrome sen FF 3.5 kom, då jag direkt upplevde det som segt och en del buggar/problem med vissa sidor. I början var det vissa tjänster som inte hade stöd för chrome då, men efter några månader så hade banken, sj och ännu löst det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Ja alltså för och slippa problem ovan så ska man använda sig av "SSS = Surfa Säkert med Safari".:):D^^

Haha, webbläsaren med fler hål i sig än en schweizerost?

Permalänk
Medlem

Med tanke på de fina sommarveckorna vi har haft. Varför inte fråga efter hur många som surfar på Swec under bar himmel? Man får ju dåligt samvetet av att sitta inne.

Permalänk
Medlem

Grattis till den statistiken SweClockers och för det intresse som det finns bland många människor för sidan i största allmänhet.

/Saint25

Permalänk

15% har Vista minsann, varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

15% har Vista minsann, varför?

För att folk som mej inte har hunnit uppgradera än.

EDIT: Eller, jaa, hunnit och hunnit. Blir i alla fall Windows 7 till hösten.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Nej, så illa är det väl inte riktigt. Firefox har dock en tendens att sluka väldigt mycket minne med tiden.

Det kan jag skriva under på, har jag FF igång i en vecka och surfar intensivt (dvs. nästan aldrig stänger gamla fönster) så klättrar det upp mot 1-1,5-2GB efter ett tag. Det verkar inte komma tillbaka heller när jag "städar" upp. (i xp32, ff3.5)

Till slut kraschar det förstås.

Men även om man har en 3-4 sidor igång bara som inte ens verkar så tunga så käkas det rätt duktigt med minne. (som nu: 130mb med 5 sidor igång: 1 google-sökning, Swec, nån statisk hemsida, inloggning till webmail och ett par till) (i ubuntu 10.04 just nu, ff3.6)

Man får starta om det då och då.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen2:

Fast då har ju iof F@H lägre proiritet. Så vill Chrome göra något så tar den ju den prestana den behöver.

Fast Chrome jobbar inte när man inte surfar, alltså segar den bara ner datorn om man laddar sidor och gör något exakt samtidigt? Har inte märkt av några prestandaproblem iaf.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Fast Chrome jobbar inte när man inte surfar, alltså segar den bara ner datorn om man laddar sidor och gör något exakt samtidigt? Har inte märkt av några prestandaproblem iaf.

Det har inte jag heller, det är vanligt att jag har 20 flikar uppe under en någon vecka. Det segar inte ner det minsta.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Guteklockaren:

15% har Vista minsann, varför?

Eftersom det följde med på den bärbara jag fick

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

Och vill man ha virus kör man med internet explorer.

Minns inte ens när jag fick virus senast, var en himla massa år sedan.