HD-box till TV via HDMI = bild, men inget ljud!

Permalänk
Medlem

HD-box till TV via HDMI = bild, men inget ljud!

TV: Fujitsu Siemens Myrica VQ40-3SU
HD-box: Samsung DSB-H670N (Viasat HD)

Problem:

Kopplat in boxen till tv via HDMI i tron om att både ljudet och bilden ska fungera utan problem. Tråkigt nog så funkade bilden men inte ljudet.

Åtgärder/Försök:

Har via tvns inställningar ställt in HDMI som ljudkälla (SPDIF Input - HDMI) - resultatlöst.
Ändrat från Stereo till 5.1 i boxens inställningar - fortfarande inget ljud.
Nollställt boxen - nada.
Bytt HDMI-sladd - samma skit.

Det enda som återstår, i mina ögon, är att konka ner tvn från sovrummet och testa om det funkar bättre med den.

Nån som har några ideer?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. Hd box, hdmi kabel, får bild men inget ljud. Löste du problemet?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Tyvärr inte, fick köra ljudet via förstärkaren istället. Har sedan dess skaffat en ny tv och med samma box fungerar allt utan några som helst problem via hdmi.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Skrivet av Rocklets:

Jag har samma problem. Hd box, hdmi kabel, får bild men inget ljud. Löste du problemet?

Hej Rocklets,

Tråkigt att du upplever problem med ljudet, kontroller gärna så att ljudet i boxen är inställt på stero, har du ett hemmabiosystem så ska ljudet i boxen vara inställt på Dolby digital.
Är alla inställningar i boxen och din TV rätt så kan du prova att testa din digitalbox på en annan TV för att se om felet ligger i boxen eller TVn.

Med vänliga hälsningar
Frederike
Viasat Support

Permalänk
Medlem

felet var att boxen var inställd på SCART. Ändrade till HDMI och vipps, ljud!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||: