Permalänk

Frågor om trasiga Ps3or

Tjena!

Jag va på en loppis för några dagar sedan och köpte mig 2st Ps3 konsoler med tillbehör för 800kr. Dom va självklart defekta. Ena mer än det andra.

Felen är att den ena inte spelar skivor, vilket jag förstått fixas genom att man byter själva läs ögat. Right? Så då undrar jag vart man kan få tag i ett sådant.

Den andra saknar Bluray läsare helt och när man startar upp den blinkar lampan bara rött. Är det för att den saknar läsare eller är det Yellow ring nånting? Alltså att CPUn eller GPUn släppt från moderkortet?

Vad tror ni.

Ps om ni har förslag på vad jag kan hitta på med dom så hojta

Mvh Dogge-e

Permalänk
Medlem

Consumer Depot Online Electronics & Computer Liquidator och söka på Ebay går nog med för ny laser. Vill du sälja en av dom så kan ja va sugen.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Dennisen:

Consumer Depot Online Electronics & Computer Liquidator och söka på Ebay går nog med för ny laser. Vill du sälja en av dom så kan ja va sugen.

Ska kolla runt lite på ebay verkar omöjligt att hitta nått i Sverige. Ja du PMa mig ett pris på dom 2 olika. Så får vi se

Jo sett den. Kostar skjortan så är inte så intressant. Men tack ändå