Spelhösten/vintern 2010 - vad ser du fram emot?

Permalänk
Medlem

Spelhösten/vintern 2010 - vad ser du fram emot?

Det har varit lite segt med bra, nya spel på sistone (iallafall för min egen del), men nu i höst och vinter kommer det en hel del bra släpp känns det som. Vilka spel ser du fram emot mest?

För min del så är det nog:

Amnesia: The Dark Descent (från svenska Frictional Games som skapade Penumbra-serien)
Call of Duty: Black Ops
Fallout: New Vegas
Fable III

Det var längesen det kom så många spel jag är riktigt hypad över på så kort tid efter varandra. Kylan kan inte komma snabbt nog!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Formula 1 2010
Det har inte funnits något bra F1-spel på flera år, senaste var typ 2001. Dessutom är det Codemasters som gör spelet och jag gillar spelen de gjort tidigare. (Grid & Coling McRae/DiRT-serien)

Star Wars: The old Republic?
Om de nu lyckas släppa det till vintern, fy så fantastiskt det kommer bli - förhoppningsvis.
Alltid varit ett Star Wars-fan och MMORPG-spel har alltid varit kul, grym mix och grymma utvecklare (Bioware), stor chans att det blir en WoW-faktor på spelet. Fast bättre såklart.

Permalänk
Medlem

Halo Reach Kan dom överträffa 3an?
Assassins Creed Brotherhood 1an var grym 2an var grymmare 3an? grymmast?
World of Warcraft Cataclysm Ser mycket lovande ut i betan
SWTOR kommer troligen i maj/junu/juli men betan kommer nog i vinter

ser ut att bli en ett skönt halvår

Permalänk
Medlem

Har redan Starcraft II, så jag är fullt nöjd tills Diablo III/Guild Wars 2 kommer. Inget mer för mig i år eller tills något av de spelen jag nämnde kommer.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk

Den single-player delen man fått se av nya call of duty såg kul ut tyckte jag - annars ser jag fram mot portal 2. Tänk om det hade kunnat komma en announce om HL3 med en helt ny motor!

Permalänk

Absolut inga faktiskt. Dåligt med bra spel nuförtiden, i min värld iaf.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Civilization V blir förmodligen lika farligt som föregångarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

World of Warcraft Cataclysm Ser mycket lovande ut i betan

Om nu Blizzard kommer att släppa det innan detta året är slut, det vill säga. De säger till FZ att Cataclysm kommer att släppas någongång under 31 december 2010 och 1 januari 2011, så det kommer inte bli ett bra halvår för din del om du är en World of Warcraft-nörd

Själv tycker jag att de går på tok för långt med en till expansion. Vad kommer efter den då? Yttligare en till expansion. Pff, The Sims-wannabes.

OT
Jag längtar mest till F1 2010 faktiskt. Det kommer nog äga med tanke på deras syn på detaljrikedom

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

mafia 2 undrar om det kan leva upp till mafia 1

Permalänk
Medlem

Dom spelen jag ser fram emot är Star Wars: The old Republic, Wow Cataclysm, Guildwars2,
Troligen kommer bara cataclysm innan julen, dom andra under 2011.

Permalänk
Skrivet av bjohansson:

Den single-player delen man fått se av nya call of duty såg kul ut tyckte jag - annars ser jag fram mot portal 2. Tänk om det hade kunnat komma en announce om HL3 med en helt ny motor!

HL2:EP3 hade räckt för mig, känns som att vi har väntat på den tillräckligt länge nu... Annars så kör jag nog vidare med BF: BC2 och TF2 en stund till, har inget som hägrar i höst nu sen Crysis 2 inte ska komma.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Kan tillägga Medal of Honor utöver de som redan nämts. Det och Cod: Black Ops blir nog mina favoriter denna höst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Om nu Blizzard kommer att släppa det innan detta året är slut, det vill säga. De säger till FZ att Cataclysm kommer att släppas någongång under 31 december 2010 och 1 januari 2011, så det kommer inte bli ett bra halvår för din del om du är en World of Warcraft-nörd

Själv tycker jag att de går på tok för långt med en till expansion. Vad kommer efter den då? Yttligare en till expansion. Pff, The Sims-wannabes.

januari är ju mindre än ett halv år, i could teach you some math.
Tycker ochså att det är ganska så roligt att du beter dej omoget att du bara postar i en topic för att basha någon.

Men om du vill ha en seriös diskussion.
Helt med dej på att det börjar blir för mycket med mer expansions som man måste betalar för, räcker ju inte precis bara med att betala i månaden...

Permalänk
Medlem

Väntar nästan bara på GW2/Diablo 3 spelmässigt just nu och de lär ju inte komma ut innan vinter 2011/2012. Men Civ 5 kommer antagligen att ta upp på tok för många timmar av mitt liv i höst

Permalänk
Medlem

DEAD RISING 2! Helt klart!

Och såklart New Vegas

Permalänk
Medlem

Mafia 2 , FEAR 3 ? Ja och så hoppas jag på några nyheter om ett nytt Hitman spel också. Den som lever får se dåligt med bra spel nu för tiden.

Permalänk
Avstängd

såg fram emot crysis 2 tills dom flytade releasen ;'(

annars ser jag väll fram emot black ops, maffia 2, halo reach , assassins creed 3 ska bli skoj å köra lan på det

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Medlem

Själv är jag sugen på Reach, Bungie är ju den ända anledningen till att jag äger en konsoll, deras Singelplayerlir har jag alltid gillat i co-op. Det var ju ändå min första riktiga spelupplevelse! Efter det liret kan jag juy slänga ut krysslådan!
Annars vette fan. Kanske dyker 1943 upp ändå? Inget från Valve eller Bioware? :/
Civ 5 kommer dock att stjäla mycket tid, likaså New Vegas. Även sugen på Amnesia: The Dark Descent!

Permalänk
Medlem

Fallout : New Vegas, och Civ 5 såklart

Permalänk
Medlem

Bara Fallout New Vegas för mig. Är så spelkräsen..

Permalänk

TDU2, NFS Hotpersuit.

//Peter

Permalänk
Medlem

F1 2010 väntas på med spänning. Har inte spelat något bra F1 lir sen jag spelade på Amiga 500...

Permalänk
Medlem

Min Lista:
Mafia 2 (16 dagar kvar!)
Swtor (Hoppas på en beta men inget är sagt om någon sådan)
Final Fantasy Versus XIII (Gissar att det släpps sent 2011 eller 2012)
Gran Turismo 5 (November är räddad)
Eyedentify (Kommer den någonsin?)
MAx Payne 3 (Troligen 2011)

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Finns bara ett spel som jag har väntat på de senaste åren som skall släppas i höst och det är nästa titel av Oleg Maddox, nämligen Storm of War.

Andra titlar som släpps är bara skåpmat som retar spelnerven i några dagar.

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

Fallout: New Vegas, Star Wars The Old Republic, Deus Ex 3, Dragon Age 2, Two Worlds 2, The Force Unleashed 2, Fable 3, Gothic 4.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Halo: Reach och Worms: Reloaded för min del

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Kom på ett spel till som jag sitter och väntar på. Elemental: War of Magic, men i och med att det är release i augusti kanske det räknas som ett sommarspel?

Permalänk
Medlem

Jag gissar/förutsätter att Cata kommer q4. Isåfall blir min lista Cataclysm och nuvarande sc2. Tror inte jag kommer spela så mkt annat under denna tiden.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

FX Math Pack 3.5 wihooo! Ärligt talat kommer jag inte hinna spela något så jag skulle lika gärna kunna sälja den nuvarande datorn ochköpa en Atom-baserad dator :/

Permalänk
Medlem

Final Fantasy XIII versus till PS 3 och Max Payne 3 är väl förmodligen de enda spel jag med säkerhet kommer att köpa i år.
Ett spel jag också har lust till är Deus Ex 3 men efter misslyckandet med Deus Ex 2 så väntar jag till de första recensionerna kommit innan jag bestämmer mig, jag tänker inte göra samma misstag en gång till att förhandsbeställa 1 ex ...