Enslaved: Odyssey to the West [X360, PS3]

Permalänk
Medlem

Enslaved: Odyssey to the West [X360, PS3]

Developer: Ninja Theory
Publisher: Namco Bandai Games
Platforms: Playstation 3, Xbox 360
Release date: Fall 2010 (UK October 8)

Enslaved is a story set one hundred and fifty years into the future where a global robotic war has decimated the Earth. In this future, the entire human race has almost been eradicated, but robots still plague the land. Although they are from a bygone era, they are still following their orders to eradicate the humans. The storyline is being written by Alex Garland (who wrote the script for the movie 28 Days Later) and is loosely based on the ancient Chinese novel “Journey to the West”.

The main character in the game is called simply “Monkey”. He has spent his entire life running from the machines and is your typical loner sort, a solitary man. Eventually Monkey is captured by the death machines, where he is placed on an airship. It is there that he meets a technologically adept woman named Trip. Although they escape the airship working as a team, Monkey gets knocked unconscious at one point. When he comes to, he finds a mysterious headband that he cannot remove. It was apparently placed there by Trip, who needs him to help her get home. However because of his personality, she resorts to this magical headband, which will “crush his skull” if he doesn’t follow her orders. As they try to make their way back to Trip's home village they must fight robots that have been laying dormant for years. The two of them have a strained relationship but in order to survive this perilous world they are going to need each others help.

____________________________________________________________

You control Monkey, using his various martial abilities and weapons including his retractable metal staff, a miniature robotic dragonfly, and electronic gloves that creates a shield to protect himself while protecting Trip—for if she dies, he dies. He also uses his climbing skills to ambush enemy robots in a given area. Although Trip isn't a fighter, she can protect herself by using a handheld EMP device to temporarily stun enimies which gives her time to escape.

Combat in the game will apparently be similar to Heavenly Sword, but with much more focus on tactics. Monkey has the ability to use a dragonfly camera to explore the game to find and identify hidden enemy patrols. The dragonfly then displays the radius of said patrols detecting machine gun attachments on a robot that are weak, and then rip the guns off and use them as weapons. Or you can avoid combat altogether with Trip riding on your sholders. Another tactic would be using Trip as a distraction while you sneak up on enemies to brutally take them down.

Post-Apocalyptic Interview - (30/3/10)
In-Game Slideshow - (30/3/10)
Gamespot Preview - (30/3/10)
Eurogamer Preview - (30/3/10)
Debut Gameplay Trailer - (8/5/10)
Future Past Interview - (25/5/10)
Eurogamer Trailer - (8/6/10)

E3 2010
Dragonfly Evolved Gameplay - (16/6/10)
Urban Jungle Gameplay - (16/6/10)
_____________________

Gamescom Trailer - (11/8/10)
GT Preview -
(4/9/10]
_____________________
Reviews

Enslaved: Odyssey To The West Video GameTrailers.com
Enslaved Review for 360 from 1UP.com
GameInformer.com
Enslaved: Odyssey to the West - Gamereactor

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

[i]Screenshots[/i]

[i]Artwork[/i]

[IMG]http://i43.tinypic.com/2lsgvt2.jpg[/IMG

[IMG]http://i44.tinypic.com/140dirn.jpg[/IMG

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Det syns att det är Ninja Theory som gör spelet, Trip är väldigt lik Nariko från Heavenly Sword.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ser coolt ut, dock kommer försäljningssiffrorna bli dåliga för namco bandai har verkligen ingen aning om hur man marknadsför ett spel i väst.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Lite nya screens

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Tror detta spel kan bli riktigt bra!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Gamescom Trailer
________________________

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Monkey King

Permalänk
Medlem

Developer Diary part 1

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Namco Bandai Games has unearthed a swanky European Collector’s Edition of Ninja Theory’s upcoming Enslaved: Odyssey to the West.

Citat:

Gamers will be able to pick up the CE alongside the standard version of the game on October 8, though Namco is remaining tight-lipped on a price point at the time of writing.

The CE throws in an artbook, which contains concept shots and exclusive images documenting the game’s development, as well as a soundtrack, CD featuring original score written and produced by famed composer Nitin Sawhney.

Namco unveils Enslaved European Collector's Edition -- PlayStation Universe

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Demo uppe på EU PSN. Lite sladdrig kontroll och lite tveksam framerate på sina ställen, annars helt ok.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Demot känns nerdummat på sätt och vis. Exempelvis när man hoppar från avsats till avsats, och styr åt "fel håll" när man hoppar så händer ingenting. Trycker man åt rätt håll så hoppar man ju då.. Så man kan inte hoppa fel och dö på så sätt..

Vet inte om det kommer bli så, men jag hoppas det blir svårare, om ni förstår hur jag tänker?
Kontrollerna var lite knepiga, som nämnt ovan. Följande fras kommer jag antagligen hojta glatt om det inte ändras till release:
"Men hoppa då, stå inte bara där och jucka med näsan i väggen!"

Å andra sidan kanske det inte är själva hoppandet och skuttandet som de har lagt krutet på. Pussel och slagsmål är nog de stora bitarna och sådant gillas ju starkt, åtminstone av mig.
Verkar som de har lagt ett par kronor på röstskådespeleriet också. Tyckte det såg osynkat ut när de pratade dock, men som sagt det är bara på demot, förhoppningsvis.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Demot känns nerdummat på sätt och vis. Exempelvis när man hoppar från avsats till avsats, och styr åt "fel håll" när man hoppar så händer ingenting. Trycker man åt rätt håll så hoppar man ju då.. Så man kan inte hoppa fel och dö på så sätt..

Vet inte om det kommer bli så, men jag hoppas det blir svårare, om ni förstår hur jag tänker?
Kontrollerna var lite knepiga, som nämnt ovan. Följande fras kommer jag antagligen hojta glatt om det inte ändras till release:
"Men hoppa då, stå inte bara där och jucka med näsan i väggen!"

Å andra sidan kanske det inte är själva hoppandet och skuttandet som de har lagt krutet på. Pussel och slagsmål är nog de stora bitarna och sådant gillas ju starkt, åtminstone av mig.
Verkar som de har lagt ett par kronor på röstskådespeleriet också. Tyckte det såg osynkat ut när de pratade dock, men som sagt det är bara på demot, förhoppningsvis.

PS3 eller Xbox 360?

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippo:

PS3 eller Xbox 360?

PS3.

Är det någon skillnad till Xbox, tror du?

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Gillade demot skarpt så detta blir ett garanterat köp när det finns tillräckligt med pengar på kontot!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asken:

Är det någon skillnad till Xbox, tror du?

Face-Off: Enslaved: Odyssey to the West DigitalFoundry

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Nån som har lirat igenom spelet ännu och kan ge en bedömning av det?
Funderar på att beställa detta eller Black Ops imorgon.

Hur långt var spelet, var det så kul som demon verkade vara?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Har man hög tolerans för tekniskt kassa spel så kan man köpa det, jag har kört ca 2 timmar sen pallade jag inte mer. Storyn, Trip och Monkey är välgjorda men styrningen är sladdrig, screen tearing och frame drops pallar jag inte med. Spelet är ok, 7/10. Får se om jag kör igenom det senare.

Fin summering från Game Informer.

Citat:

"With the gameplay being such an unwanted distraction, the story is the only attraction. The plot delivers a cool science fiction twist in its final moments, but ultimately serves as a slave to mediocre gameplay for eight to nine hours. "

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Lirade just igenom demot ett varv till och beställde spelet direkt efter!

dmr: Lirade du spelet till PS3 eller till X360? Har kollat runt lite och spelet verkar för ovanlighetens skull funka bättre på PS3!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmoth:

Lirade just igenom demot ett varv till och beställde spelet direkt efter!

dmr: Lirade du spelet till PS3 eller till X360? Har kollat runt lite och spelet verkar för ovanlighetens skull funka bättre på PS3!

PS3, kanske är jag som är överkänslig, smaken är som baken. Det är inget Uncharted 2 om vi säger så.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Har lirat till chapter 3 och lite in i det!
Som sagt nått Uncharted är det inte men ett helt ok spel tycker jag tillsvidare!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Är nu på Chapter 10 och jag måste säga att jag gillar spelet mer och mer hela tiden!
Visst, spel kontrollen kan vara lite "slapp" men man vänjer sig ganska bra efter en stund!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Kom nyss igenom spelet och jag måste säga att jag gillade det!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Jag vet inte jag.

Det här är verkligen en pärla och jag är verkligen glad att jag spelade igenom det. Underbar story och bra känsla rakt igenom.

Fast jag kan inte för mitt liv tänka mig att spela igenom det igen. Tyckte att spelet blev enformigt och till slut längtade jag endast efter att spela klart det för att veta hur storyn slutade.

Permalänk
Medlem

Är väll ca 10 chapters in,
totallt älskar det. Stilen och storyn. Kontrollerna blir bara ett problem i början, släpper upp rätt fort

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow