Ny hårddiskteknik ger 300–500 TB utrymme

Permalänk
Skrivet av swahnroger:

Nja.

Okomprimerad Super Hi-vision kräver 24 Gb/s för video. Medföljande audio tar 28 Mb/s.

Super Hi-Vision - Wikipedia, the free encyclopedia

Då väntar man ju bara på en skärm som klarar upplösningen 7680 × 4320

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Vad är det här för trams, vi vill ha billiga SSD diskar, inte 500TB.
Har man sett en film, serie eller spelat ut ett spel tar man bort det sedan.

Vi vill inte bry oss om billiga SSD som inte har mycket mer kraft än en mekanisk hårddisk har.
Vi vill ha mer lagringskraft.
Är man för fattig för att köpa en billig SSD för OS och det viktigaste så får man skylla sig själv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

känner mig plötsligt ganska mycket efter i utveckligen, har fortfarande min gamla Samsung Spinpoint SP250 GB xD

hehe. själv använder jag min 160GB Maxtor fortfarande spinner på utan problem.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

lagring...

Mycket snack om man behöver så mycket lagringsutrymme. Självklart så kommer saker vi lagra kräva mera och mera plats iom tiden som går. Men tittar vi till alla molntjänster som börjar komma så tar man bort ganska mycket av det som tar plats på våra diskar nu. Att lagra filmer och musik på datorn är ganska menlöst då det finns ute i "molnet" snart kommer vi inte behöva lagra spel på datorn heller då tjänster som Onlive kommer. Enda anledningen jag ser för mig idag att ha stor lagringskapacitet är för mitt fotointresse där det ständigt krävs mera lagringsutrymme.

Skaffade nyss en SSD disk till min dator och det är nog den sak som gett mig mest upplevd fart på min dator någonsin. Och då man väl är van dessa ssd diskar finns det inte en chags att iaf jag kommer köra stenålders teknologi längre Jag förpassar dessa mekaniska diskar till backuprummen där bandstationer står dom har inget i en modern dator att göra längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Är man för fattig för att köpa en billig SSD för OS och det viktigaste så får man skylla sig själv...

Skulle ju inte vara dumt att ha en SSD som man dessutom kunde lagra allt annat skit på också och inte bara viktiga saker.

Permalänk
Skrivet av swahnroger:

Nja.

Okomprimerad Super Hi-vision kräver 24 Gb/s för video. Medföljande audio tar 28 Mb/s.

Super Hi-Vision - Wikipedia, the free encyclopedia

Skrivet av playsallybally:

Då väntar man ju bara på en skärm som klarar upplösningen 7680 × 4320

Javisst. Med Eyefinity och i 3D (120 Hz)