Microsoft Adaptive Keyboard har pekskärm och displayknappar

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Adaptive Keyboard har pekskärm och displayknappar

Microsoft Hardware låter studenter i tävlingen 2010 UIST Student Innovation Contest experimentera med en tidig prototyp av ett tangentbord med både pekskärm och displayknappar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt ballt, men om denna någonsin kommer till butikshyllorna så lär den inte vara billig direkt...

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk

Kul gej, gillar att varje knapp faktiskt är en knapp och inte bara ett touch område

Permalänk

Häftigt men marknaden är nog väldigt begränsad.

bra med utveckling hur som.

Permalänk
Medlem

åh så sexig!! jag vill ha!

Permalänk
Medlem

Riktigt fränt, om 5 år lär många tangentbord/ andra produkter använda denna teknik.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ser ut som en Budgetkopia av Optimus Maximus
Men ärligt vem vill ha ett helt platt Keyboard där du inte känner ifall du har kontakt med knappen.

YouTube - Art Lebedev Optimus Maximus CES 2008 review hands on

Permalänk
Skrivet av Verin:

Ser ut som en Budgetkopia av Optimus Maximus
Men ärligt vem vill ha ett helt platt Keyboard där du inte känner ifall du har kontakt med knappen.

YouTube - Art Lebedev Optimus Maximus CES 2008 review hands on

Detta t-bord har ju knappar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

åh så sexig!! jag vill ha!

Mjo som sagt, kommer kosta en del väl på butikshyllan.

§1
Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Jag avböjer och säger nej.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

åh så sexig!! jag vill ha!

de där förstog jag inte? hur kan de vara sexigt?

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

de där förstog jag inte? hur kan de vara sexigt?

Hårdvaruporr

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Ser mer ut som en till designen sämre kopia av Asus Eee tangentbord med redan nämnda Optimus-Maximus-ingen-har-kommit-på-vad-vi-egentligen-ska-ha-ett-sådant-tangentbord-till.

Permalänk
Medlem

Hoppas den inte kostar lika mycket som Optimus maximus.
Har alltid velat ha en sådan.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk

ett steg frammåt kul, dock käns tangentbordet ihoptryckt och inte speciellt ergonomiskt. men om några år borde tekniken vara mogen

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Ser mer ut som en till designen sämre kopia av Asus Eee tangentbord med redan nämnda Optimus-Maximus-ingen-har-kommit-på-vad-vi-egentligen-ska-ha-ett-sådant-tangentbord-till.

Läste du ens nyheten? Till skillnad från optimus så är detta inte en produkt, det är en prototyp och den handlar till stor del om att hitta användningsområden för tangentbordet

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Hahaha.. hoppas fan Ericsson tog patent på den idén med sin P800 smartphone, inovativ idé, my ass.. P800 kom förövrigt 2002..

Sony Ericsson P800 - Full phone specifications

Den hade nästan exakt detta med den ytterligare finessen att man kunde böja väck tangentbordet för att bara använda hela pekskärmen..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

de där förstog jag inte? hur kan de vara sexigt?

Det kan förövrigt bli sexigare med en snygg tjej som bakgrund !!:D

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zeagan:

Läste du ens nyheten? Till skillnad från optimus så är detta inte en produkt, det är en prototyp och den handlar till stor del om att hitta användningsområden för tangentbordet

Ja, jag läste hela artikeln. Kan man inte kommentera vad ens intryck av en prototyp är i jämförelse med redan existerande produkter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Hahaha.. hoppas fan Ericsson tog patent på den idén med sin P800 smartphone, inovativ idé, my ass.. P800 kom förövrigt 2002..

Sony Ericsson P800 - Full phone specifications

Den hade nästan exakt detta med den ytterligare finessen att man kunde böja väck tangentbordet för att bara använda hela pekskärmen..

vad fan dillar du om? xD

patent på en knappsats framför en skärm? den här prototypen är inte det minsta lik

Visa signatur

...

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Notera att "+1"-inlägg är förbjudna enligt reglerna.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Denna lösningen är klart bättre än massa små LCD skärmar i var knapp som tidigare tangentbord haft. Både dyrt och omständligt.

Detta är ju bara ett transparent tangentbord över en helt vanlig LCD skärm. Så priset för tillverkning bör inte bli mer än en 16:10 skärm för 1500Kr plus tangentbordet om man skulle vilja serietillverka något sådant. Behöver ju inte touch funktionen nödvändigtvis annars kostar det ju lite extra också.

Men klart smartare lösning än tidigare varianter.

Permalänk
Medlem

Vill ni att jag skall behöva peta med mina flottiga fingrar på min TV?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Ja, jag läste hela artikeln. Kan man inte kommentera vad ens intryck av en prototyp är i jämförelse med redan existerande produkter?

du frågar va man ska göra med en sånt produkt och säger att du har läst artikeln, då har du missat nåt viktigt.

en sånt här produkt kan vara guld för folk som skriver två olika språk. jag har två tangentbord som jag skiftar då och då när jag skriver ett språk som inte finns på den vanliga keyboard. där har du en väldigt stor användning till en sånt tangentbord.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Det kan dra ner kostnaderna för bolag då dom inte behöver lokalisera tangentborden utan bara göra en produkt och så skickar dom bara med mjukvara för rätt språk. eller att den känner av automatiskt vid start vilket språk som används och ha ett inbyggt minne för språk. who knows?

Alltid kul med utveckling även om den kanske inte kommer användas så kanske det blir en språngbräda till nått ännu bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalthor:

Det kan dra ner kostnaderna för bolag då dom inte behöver lokalisera tangentborden utan bara göra en produkt och så skickar dom bara med mjukvara för rätt språk. eller att den känner av automatiskt vid start vilket språk som används och ha ett inbyggt minne för språk. who knows?

Alltid kul med utveckling även om den kanske inte kommer användas så kanske det blir en språngbräda till nått ännu bättre

helt sant skulle vilja ha ett billigt trådlöst tangentbord som har pekskärm, ala 4tum typ som apple lr liknande... hade varit underbart om man jäser i soffan och bläddrar mellan nhl på ps3an och slö surfa på datorn ^^

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ARICE:

du frågar va man ska göra med en sånt produkt och säger att du har läst artikeln, då har du missat nåt viktigt.

en sånt här produkt kan vara guld för folk som skriver två olika språk. jag har två tangentbord som jag skiftar då och då när jag skriver ett språk som inte finns på den vanliga keyboard. där har du en väldigt stor användning till en sånt tangentbord.

Ok, men tangentbordet ifråga löste mindre problem än det skapade hål i plånboken. Jag har egentligen inte kommenterat just den här produktens möjliga nytta, utan hur den ter sig i den här presentationen. Vi får väl se vilka idéer de kan komma på. För verklig skrivning finns det dock inget som ersätter mekaniska tangentbord med kvalitéswitchar.

Jag är annars en person som skiftar mellan tre olika layouter och där ett är ett helt annat alfabet. Fast jag tillhör den halvnördiga skaran som föredrar blanka tangentbord; mindre distraktion och det funkar definitivt med alla layouter och språk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verin:

Ser ut som en Budgetkopia av Optimus Maximus
Men ärligt vem vill ha ett helt platt Keyboard där du inte känner ifall du har kontakt med knappen.

YouTube - Art Lebedev Optimus Maximus CES 2008 review hands on

Liknar en Optimus Popularis kopia. Inget att ropa hurra för direkt.

Skulle velat ha en helt genomskinlig knappsats så att kanterna kunde försvinna när man vill visa något annat på tangenternas område.

Pekskärm känns ändå mer rätt för detta ändamål men man kanske kan ha en knappsats att sätta över om man vill ha "klick känsla"?

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem

är det bara jag som är konservativ? kommer nog alltid vilja ha ett simpelt mekaniskt tangentbord. pekskärm är inget för mig. jag behöver inte ens titta på skärmen om jag ska slå ett nummer på min mobil men men. laser "tangentbord" hade förvisso vatt nice

Permalänk

lol Microsoft brukar inte vara duktiga på att trolla åt sig folk. Tangentbordet lär ju bilda något nytt problem relaterande till BSOD och RROD lol.
Så fort Apple kommer med något så blir det en hit, och 10 olika tillverkare ska genast börja med billigare kopior!

Visa signatur

Apple Mac Mini