Permalänk
Medlem

P4 - HP Hittad.

Hittade igår 13/8-10 en HP datorn som jag var tvungen att ta hem å titta vidare på
Datorn stod i vårat soprum i lägenheten med sidoplåten av. Tog alla fall med den upp till lägenheten för att inspekteras.

De första jag såg var att cpu kylaren var borttagen, ramminnena, grafikkortet och hårddisken saknades, samt batteriet till moderkortet så de var inte så mycket att hänga i granen, dock fick jag ut en dvd-läsare IDE som kommer komma till användning i Flickvännens dator då den bara har cd-writer atm.

Specc (som jag vet)
Processor: Intel p4 @ 2,4ghz
Ram: inget
moderkort: P4SD
Chassi: HP(litet)
Nätaggregat: compaq 240w

P4 - HP Hittad.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Lagade en skärm med en kondensator från ett sånt där moderkort igår Mer värt med skärm än gammal burk imo.

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Fynd! kul när man hittar lr får en gammal dator som man kan göra som man vill med du kan ju testa modda chassit lr nått?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

kul att hitta gamla grejer tror vi också har en sån dator hemma

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

Fynd! kul när man hittar lr får en gammal dator som man kan göra som man vill med du kan ju testa modda chassit lr nått?

Jag hade tänkt att modda, dock så har jag värken pengar lr verktyg atm, flyttade för 2½vecka sen.

Skrivet av MROO:

Lagade en skärm med en kondensator från ett sånt där moderkort igår Mer värt med skärm än gammal burk imo.

Ja jag hade heldre hittat en skärm eftersom jag sitter på en CRT 17" atm...

Skrivet av ÖverKlockaN:

kul att hitta gamla grejer tror vi också har en sån dator hemma

Haha okey

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

synd att du inte hittade med mer delar i, men iaf kul att hitta datorer

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexxier:

synd att du inte hittade med mer delar i, men iaf kul att hitta datorer

Ja jag hade gärna lagt beslag på några hårddiskar som verkade vara sata

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Såna datorer har vi i skolan, alltid kul när man hittar sånt här.:)

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Såna datorer har vi i skolan, alltid kul när man hittar sånt här.:)

Ja de är kul ångrar nu att jag slängde chassit, för att jag inte hade plats i lägenheten men hade varit kul projekt

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix