Assassin's Creed 2 till PC eller PS3?

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed 2 till PC eller PS3?

Jag funderar på att inhandla spelet nu när det finns för runt 200 kr, känns som en bra deal. Jag har en ganska kraftfull PC, och det tar därför emot att köpa det på PS3. Samtidigt har ju kopieringsskyddet kritiserats en hel del, är servrarna bättre nu? Någon som har ett råd till plattformsval?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera det till konsol, det är mycket skönare att köra AC2 på handkontroll och storbildskärm än PC:) men om du har en handkontroll till datorn och en stor skärm så... go for it!

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem

Jag skulle köra på PC, då jag föredrar kontrollmetoden samt lull-lullet.
Sedan så föredrar jag iprincip alla spel på en datorskärm.

Alltså är det helt subjektivt vad du vill.

Permalänk

Kör på PC att sitta och spela spelet med allt på högsta är rätt epic ^^
men jag vet inte om dom har fixat servrarna än =/

Permalänk
Medlem

Inga problem med UBI:s servrar numera, går finemang att spela halvdygn i taget.
Jag rekommenderar en TRÅDAD Xbox360-kontroll till AC2,
då de trådlösa har lika mycket "gummibandskänsla" som trådlösa möss imo.
Jag maxar själv AC2 i 1920x1200 på en 30"-skärm, de e najs att spela så.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, det lutar nog åt PC ändå då.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Happy gaming då. AC2 är ett underbart spel & snart kommer ju Brotherhood också ..
Assassin's Creed Brotherhood