Permalänk
Skrivet av pany03:

Fläktarna ligger på 13db så det är hdd som låter mest.

Den är nästan ohörbar med andra ord? Såvida det inte är heelt tyst i hela huset/lägenheten..?

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, skönt och se att du var noga med I/O Brädan. 5 poäng lätt! Hoppas dom blev nöjd över ditt fina hantverk

Permalänk

riktigt tjusigt!!

Visa signatur

"Love Life,Get Paid Then Get Laid"

Permalänk

Nu kan du luta Xbox 360 utan att förstöra DVD.

Har första gen xbox 360 kvar och fy f-- vad den låter så man gjorde ett ljudisolerat hus till den med chassi fläktar... din mod är något elegantare

Tror ni att det skulle vara ok att lägga upp den eller är det mot "reglerna" på sweclockers pga ren xbox 360 och inte PC?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

rigtigt kul och snyggt bygge, särskilt baksidan
jag hoppas att xboxen faktist var trasigpå riktigt då de flesta rrod går att fixa utan större besvär. bara att öppna och plocka bort kylarna, göra rent, kleta på kylpasta och skruva fast med skruv istället för "x" grejjen som satt där innan. har själv fixat mitt eget polarens xbox efter rrod och sedan gjort ett tipfynd som resulterade i att en annan polare fick sig en egen box.

om du inte har testat att fixa rrod (ifall det var det som var problemet) så kan du ju göra det ifall du har insidan kvar och sätta den i ett htpc chassi

Permalänk
Medlem

Vad populärt det är att använda xbox360 som skal... jag såg en xbox360 som var ombyggd som arkad sticka för ett tag sen.

Permalänk

Har också ett trasigt 360 som jag inte vet vad jag ska göra med. Funderar på att göra om det till emulatorstation, in med en massa emulatorer och en bra frontface och koppla till TVn

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Nu kan du luta Xbox 360 utan att förstöra DVD.

Har första gen xbox 360 kvar och fy f-- vad den låter så man gjorde ett ljudisolerat hus till den med chassi fläktar... din mod är något elegantare

Tror ni att det skulle vara ok att lägga upp den eller är det mot "reglerna" på sweclockers pga ren xbox 360 och inte PC?

Det tror jag absolut du kan lägga upp, såg en som hade byggt in en vanlig xbox i en digitalbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suddigum:

rigtigt kul och snyggt bygge, särskilt baksidan
jag hoppas att xboxen faktist var trasigpå riktigt då de flesta rrod går att fixa utan större besvär. bara att öppna och plocka bort kylarna, göra rent, kleta på kylpasta och skruva fast med skruv istället för "x" grejjen som satt där innan. har själv fixat mitt eget polarens xbox efter rrod och sedan gjort ett tipfynd som resulterade i att en annan polare fick sig en egen box.

om du inte har testat att fixa rrod (ifall det var det som var problemet) så kan du ju göra det ifall du har insidan kvar och sätta den i ett htpc chassi

Tack, jag vet inte riktigt vad som var fel på den. Men det bör ha varit ganska illa då han gick och köpte en ny. Jag har redan en elit som jag funderar på att byta in mot den nya, så jag behövde inte en till box.

Plus att jag gick lös med en gasbrännare på kortet för att få bort lite saker, startknappen till HTPCn är knappen du trycker på för att söka efter kontroller.

Men tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Den är nästan ohörbar med andra ord? Såvida det inte är heelt tyst i hela huset/lägenheten..?

Nästan, men hemmabiosystemet lär nog låta lite mer xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uibi:

Ska nog också ta ovh bygga om min Xbox360... ska plocka i sär den och kolla hur mycket jag kan lyckas på in i den.
Har inte spelat på den på minst 2 år. står i ett skåp och dammar.
Detta gav verkligen inperation till något kul

jag kan gärna köpat för en billig peng?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

ska du skaffa en 360 dosa att kunna koppla in också?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Riktigt nice

Visa signatur

CPU: Intel C2DE8500 @ 3.21Ghz
Moderkort: Gigabyte GA EP35-DS4 Minne: OCZ Reaper PC2 8500 8192MB
Grafik: ATI Radeon HD 5870 1GB HDD: 3 TB
PSU: CM Real Power M520

Permalänk
Medlem

Inte ofta jag kommenterar något här på Sweclockers men måste säga att jag är riktigt imponerad! Snyggt och "cleant".

Hoppas polaren blev glad

XBMC med Ubuntu eller vad körs det för mjukvara?

Ha en bra dag och tack för du gav mig en idé till vad jag ska göra med mitt gamla xbox

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

ska du skaffa en 360 dosa att kunna koppla in också?

Det följde med en fjärr, så han får skaffa en dosa själv om han vill ha någon. Trodde först du menade nätagget till en 360 xD, då hade man fått riktig 360 känsla.

Skrivet av roothen:

Inte ofta jag kommenterar något här på Sweclockers men måste säga att jag är riktigt imponerad! Snyggt och "cleant".

Hoppas polaren blev glad

XBMC med Ubuntu eller vad körs det för mjukvara?

Ha en bra dag och tack för du gav mig en idé till vad jag ska göra med mitt gamla xbox

Om det ändå vore så bra grejer, nej jag stoppade in XP och mediacentret kommer från ASUS själva, kallas för "Home theatre gate". Men det funkade smidigt med fjärren.

Permalänk
Medlem

En av de få riktigt välgjorda moddar av tv-spel o dylikt som man brukar se. Riktigt snyggt!

Permalänk

Vill med ha en sådan här har ett xbox 360 som är kasst fick RROD på den och det ging inte att fixa..
Man kanske ska prova på något sådant här..
Riktigt snyggt blev det med 5p till dig..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lätt 5p för bygget!

Vad använde du för spackel till arbetet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurkla:

Lätt 5p för bygget!

Vad använde du för spackel till arbetet?

Tack, jag använde mig av PP100.

Permalänk
Medlem

Resultatet blev riktgit bra. I/O plåten sitter riktigt bra där

Visa signatur
Permalänk

Hur gjorde du med fästena till moderkortet? Btw, awesome mod!

Visa signatur

What are my friends Macbooks for? - 2000$ facebook machine.

Permalänk

Kul mod! 5p av mig

Visa signatur

Main: i7 3770K @ 4.4Ghz- Seidon 120M | Gigabyte 7970 3GB Windforce 3x GHz Edition | Asus 24" 144Hz | Samsung PRO SSD 120GB + 3TB HDD | Corsair 16GB 1600Mhz RAM | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair 330R Window-mod | Corsair AX850

Consoles: Xbox 360 Custom Xk3y | Flashat Wii | PS1 | SNES

Misc: ReadyNAS Ultra 4TB | Boxee Box | Ipad 32GB Jailbroken | Galaxy S4 | 460UXN-2