Permalänk
Medlem

Mitt Define R2 system

Jag tänkte bidra till detta underbara galleri med mitt system som jag köpte för ca en månad sen.
Har inte riktigt haft någon tid till att lägga upp detta men äntligen kommer det.

Specifikation:
Skärm: Benq G2420HDBL 24" LED
Chassi: Fractal Design Define R2 Black Pearl
Nätagg: Fractal Design Newton R2 1000w
Moderkort: Asus Crosshair IV Formula
Processor: AMD Phenom2 X6 1055T @ Stock
Grafikkort: XFX Ati Radeon HD5870 1GB
HDD: Western Digital Sata6 1TB Black
Kylning:
Processor: Corsair H50 PnP (insug) med en Fractal Desing 120mm samt Corsairs 120mm
Chassi: 2x120mm i fronten (insug), 2x140mm i taket (utblås), 1x140mm i sidan (insug)

Blev tyvärr inga bilder under bygget då jag va lite för ivrig att få ihop paketet och att jag inte sovit något på 24 timmar efter en resa till Kos:P

Jag har även ett nytt projekt som jag har startat på ritbordet men kommer mer om det i ett nytt galleri.

Hoppas att någon tycker detta ser fint ut:)

Mitt Define R2 system

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Avstängd

snyggt bygge!!

EDIT: skulle ha blivt bättre ifall du skulle ha gjort en lite bättre kabeldragning och att du skulle vända bak fläkterna så att flyften blåser på H50 radiatorn (rätta min stavning) och därefter går den varma luften ut ur radiatorn och ut från chassit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

snyggt bygge!!

EDIT: skulle ha blivt bättre ifall du skulle ha gjort en lite bättre kabeldragning och att du skulle vända bak fläkterna så att flyften blåser på H50 radiatorn (rätta min stavning) och därefter går den varma luften ut ur radiatorn och ut från chassit.

Corsair vill att man tar in "ny" luft in i radiatorn.. inte tar den "gamla" och varma luften i datorn..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Corsair vill att man tar in "ny" luft in i radiatorn.. inte tar den "gamla" och varma luften i datorn..

Inget som är nått måste men man får bätte temps om man gör som dom säger

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Snyggt, men jag gav dig bara en trea eftersom jag inte tyckte om det jag såg när jag tittade på din kabeldragning.

Permalänk
Medlem

Varför köper man ett R2 när R3 finns ute?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Varför köper man ett R2 när R3 finns ute?

Han köpte datorn för en månad sen.

Visa signatur

| Intel Core i7 5820K 3,3GHz @ 4,2 GHz |PowerColor Radeon HD6950 PCS++ 2 GB | ASRock X99 Extreme4| G.Skill Ripjaws 4 Red DDR4 PC21300/2666MHz Intel X99 CL15 4x4GB | EVGA SuperNOVA G2 750W |Intel 530 Series SSD 240GB |NZXT Source S340 | Cooler Master Nepton 280L |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollemedo:

Han köpte datorn för en månad sen.

Kk

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Du är väldigt bra på att ta bilder btw nice rig

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanKKlol:

Du är väldigt bra på att ta bilder btw nice rig

Tack för det!

Angående kabeldragningen så ska jag försöka fixa till det, dock så är det ganska svårt då det inte finns så mycket plats bakom moderkortsplåten och sidan knapt gick på:P då 24 pin kontakten är så tjock. funderar på att göra ett försök med sleeve så att man kan platta till alla kablar lite mer. men fårse om jag kan lösa det utan. vill inte bli av med garantier.

Uppdaterar galleriet när kabeldragningen är fixad på något bättre sätt.:)

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Medlem

Riktigt bra gjort med svart och rött där ! sånt tycker vi om =P

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk
Medlem

En fråga, hur får du plats med fläkten över H50? Min tog emot och kunde tyvärr inte snurra!? vore fint med ett snabbt svar då jag ska beställa nya fläktar inom kort

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)