Permalänk
Hedersmedlem

Vad sjunger Mircwar?

Texten till YouTube — mIRCwar — Msdos är nästan komplett transkriberad på Handgranat: Mircwar — Linux (MS-DOS) , men det saknas ett litet stycke, markerat av "…(?)" i texten.

Jag skrev min teori om att det hade något med "Teardrop" att göra, men jag lyckas inte riktigt komma i mål. Här på #swec borde det finnas både elajta och lamers nog att lista ut vad han säger.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

oj vad fail jag är

Edit: Fråga perrra

Perrra.se - Perrra | AssHunter | Mircwar

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

oj vad fail jag är

Edit: Fråga perrra

Perrra.se - Perrra | AssHunter | Mircwar

Jag mejlade honom för några år sedan och frågade om just detta, men fick aldrig något svar.

Detta är f.ö. min favorit.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

Jag mejlade honom för några år sedan och frågade om just detta, men fick aldrig något svar.

Detta är f.ö. min favorit.
[jewtube]dHuQEO11tiA[/jewtube]

Perrra svarar i stort sett aldrig på mail. Vill man honom något skall man söka honom irl eller nå honom på ircen, såklart. Han har dock alltid varit svår få tag i.

Min favorit. Första låten i
http://mirror.perrra.nu/1996-2005/Perrra-Trancemix(Live_perrr...

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Han säger:

Jag visste ju förstås att det var ett botprogram (booten anna någon?),
och nåt grejs man kan köra teardrop i lan. (lann)

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorion:

Han säger:

Jag visste ju förstås att det var ett botprogram (booten anna någon?),
och nåt grejs man kan köra teardrop i lan. (lann)

booten anna :DDDdddDD du bör nog även kolla dateringen på mircwar

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

booten anna :DDDdddDD du bör nog även kolla dateringen på mircwar

Ursäkta, nu hänger jag inte med? Vad har dateringen på mircwar med något att göra? Jag syftade på utalet av bot som både av Perra och Basshunter uttalas boot.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gorion:

Jag syftade på utalet av bot som både av Perra och Basshunter uttalas boot.

Uttalar de särskilt lika? Perra säger "bot" (svenskt uttal) medan den andre säger "båt".

Permalänk
Medlem

Nej det har du rätt i jag blandar ihop det. Gemensamt är att de uttalar roligt iaf.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Hedersmedlem

Shameless bump, men med svar på tråden: det har kommit en auktoritativ textuppdatering på http://www.handgranat.org/Mircwar/Linux_(MS-DOS) nu, så denna tråden får äntligen sin upplösning (i praktiken kom textuppdateringen för ett bra tag sedan, men hittade inte min gamla SweC-tråd förrän nu ).

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorion:

Han säger:

Jag visste ju förstås att det var ett botprogram (booten anna någon?),
och nåt grejs man kan köra teardrop i lan. (lann)

Boot-program sjunger han ju. Som när man bootar upp sin dator (med Linux exempelvis)

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaR:

Boot-program sjunger han ju. Som när man bootar upp sin dator (med Linux exempelvis)

Bot-program. Syftar, gissningsvis, på en IRC-bot, ioma texten är en återberättelse om ett möte mellan en ny mIRCare och en som är mer kunnig än att tro att Linux är ett bot-program (bland annat). En text som gör sig rolig över berättaren.

EDIT: Fast det måste erkännas, texten är vad texten är och man kan tyda den lite hur som helst.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.