Permalänk

Vattenblock till GTX480

Min plan var att låta Bray.se montera kylblocket på det Asus GTX480 jag tänkt skaffa.
Nu när de gått i graven har jag skaffat grafikkortet på annat håll. Jag har tummen mitt i handen och skulle gärna låta någon kunnig montera vattenblocket åt mig.

Någon som vet vilket vattenblock som är bäst och om det finns någonstans i Stockholm man kan få det monterat. Jag har en Zalman Reserator X och är helt ny med vattenkylning.

Visa signatur

Corsair CMPSU-1000HX 1000W | Cooler Master ATCS 840 | Asus Z8PE-D18 | 2 x Intel Xeon E5520 2,26GHz Box | 2 x Cooler Master V8 CPU Cooler | 6 x Corsair XMS3 Twin3X DDR3 PC10600/1333MHz CL9 2GB | Pike RAID Card 1078E (8-Port SATA) | 4 x Intel X25-M G2 80GB | 5 x Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB | LG BH08LS20 BlueRay | Asus Xonar D2 PCI 7.1 Channel AudioCard Internal

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är bäst, men det är iaf snyggast! Koolance VID- NX480 (GTX 480) | Indomo Online AB

Jag har 2st Koolance på mina 460GTX och de var mycket lätta att montera och fungerar kalasbra, tvivlar inte på att det skulle fungera bra på 480GXT också. Att få det monterat i efterhand när man redan har ett kort känns knepigt. Gör det själv, det är enkelt. Har man tummen mitt i handen ska man inte hålla på med vattenkylda system.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Test av olika 480 block samt installationsguide

Det är inte svårt att installera blocken.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker den här borde ligga på Kylning istället?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har ingen här läst att Bray.se ska sluta med sina affärer?
att dom gått i konkurs xD att dom har lagt ner verksamheten.........

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

Har ingen här läst att Bray.se ska sluta med sina affärer?
att dom gått i konkurs xD att dom har lagt ner verksamheten.........

Du läser inte så noga va?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Test av olika 480 block samt installationsguide

Det är inte svårt att installera blocken.

bra instruktioner, dock borde "skinnee" inte få visa sig på internet i dator samanhang längre.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

bra instruktioner, dock borde "skinnee" inte få visa sig på internet i dator samanhang längre.

Trots att han och Andre delade system, är han fortfarande en skicklig överklockare, och de tester han gör på SL är adekvata, behjälpliga och beundransvärda.

Till ts: Koolance-blocket synes mig lite dyrt, och vad som är snyggt är en smaksak. Motsvarande block från EK kostar mellan 700 och 800, presterar bättre, och är i min mening snyggare.

Permalänk

Tack för input. Jag får helt enkelt dra tummen hur mitten av handen och ge mig i kast med monteringen.
Ett EK-FC480 GTX - Acetal + Nickel beställt från Indomo. Sant att posten har med kylning att göra, men var själva modifikationen av kortet jag var ute efter att få gjord. Det kan tydligen skilja lite på slangarnas diameter men hoppas det ska passa. Man får Thermal pads med, hoppas de fungerar lika bra som kylpasta. Jag ska inte hålla på och klocka och gejma. Vill bara få ner ljudet på fanskapet och få ner tempen i burken lite nu.

Visa signatur

Corsair CMPSU-1000HX 1000W | Cooler Master ATCS 840 | Asus Z8PE-D18 | 2 x Intel Xeon E5520 2,26GHz Box | 2 x Cooler Master V8 CPU Cooler | 6 x Corsair XMS3 Twin3X DDR3 PC10600/1333MHz CL9 2GB | Pike RAID Card 1078E (8-Port SATA) | 4 x Intel X25-M G2 80GB | 5 x Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB | LG BH08LS20 BlueRay | Asus Xonar D2 PCI 7.1 Channel AudioCard Internal

Permalänk

Nu är det klart. Var först tvungen att beställa anslutningar. Logiiskt då det finns flera olika. Zalman kör 8mm inre diameter och 10mm yttre diameter på sina slangar samt att man behövde kylpasta. Hitta MX3 pasta hos coolingstuff samt rätt anslutningar. Det var rätt meckigt att få ihop allt och kändes läskigt första gången man skulle testa allt så det inte skulle läcka i hela datorn. Otroligt stor skillnad. Har nu 38 grader Idel temp istället för 80 grader. Personligen tycker jag, ska man köra ett GTX480 är det vatten som gäller. Smaker det så kostar det. Mycket nöjd. Glömde jag nämna det det det inte låter alls?

Visa signatur

Corsair CMPSU-1000HX 1000W | Cooler Master ATCS 840 | Asus Z8PE-D18 | 2 x Intel Xeon E5520 2,26GHz Box | 2 x Cooler Master V8 CPU Cooler | 6 x Corsair XMS3 Twin3X DDR3 PC10600/1333MHz CL9 2GB | Pike RAID Card 1078E (8-Port SATA) | 4 x Intel X25-M G2 80GB | 5 x Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB | LG BH08LS20 BlueRay | Asus Xonar D2 PCI 7.1 Channel AudioCard Internal

Permalänk
Medlem

Way to go! Klart man ska köra vatten!

Visa signatur
Permalänk

Då du löst ditt problem så lånar jag tråden lite.

Vatten block till dom gamla 260 ?

XFX GTX 260 GT200 och 55nm

passar alla 260 vatten block eller hur är det ?

Permalänk
Medlem

Det är samma sak där att de bara passar referenskort. Sen tror jag (obs tror) att det är olika för 55nm (216sp)-korten också mot de gamla.

Jag hade inte satsat på vatten till ett GTX260 om det inte var begagnat och väldigt billigt. Alternativt kan man ju alltid köpa lösa vga-block, man behöver inte köra på en fullcover-lösning. Då kan man ha lite vadsomhelst plus att det är framtidssäkert. Men då blir det bara GPU-kylning.

Visa signatur
Permalänk

Okej tack kortet köpte jag för 200 kr
funkar skit bra i mafia 2 på högsta och med physiX på GPU dock efter 4 timmars spelande
börjar det lagga och kortet ligger på 80 C
efter som jag redan har vatten kylning i datorn så är det ju bara att införskaffa vatten block till gpun.

Det här borde ju passa till mitt då

EK-FC260 GTX (55nm G200b) - Acetal | Indomo Online AB

om jag inte kör på fullcover så hur kyler jag resten av kortet ? var ju rätt så mycket billigare hehe