NYA MSI GX660 Finns de någon dator som slår denna i Overall Prestanda?

Permalänk
Medlem

NYA MSI GX660 Finns de någon dator som slår denna i Overall Prestanda?

Finns de någon laptop som slår denna i samma pris klass idag.
Allt från:
-grafikort
-ljud
-processor
-design
för 11800:-
WEBHALLEN.com - MSI GX660-069NE - Core i5-450M / 4GB / 500GB / 15.6" TFT / HD 5870 / Windows 7 HP 64bit - Black

Permalänk
Medlem

En stationär skulle klå den med hästlängder.

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lp0l:

En stationär skulle klå den med hästlängder.

Nu är de väl nästan självklart att ja syftar bland bärbara datorer... Smart mouth!!

Permalänk
Medlem

Nej det är det bästa du kan få i dagens läge rent prestandamässigt i den prisklassen

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danny22:

Nu är de väl nästan självklart att ja syftar bland bärbara datorer... Smart mouth!!

OMG hahah

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danny22:

Finns de någon laptop som slår denna i samma pris klass idag.
Allt från:
-grafikort
-ljud
-processor
-design
för 11800:-
WEBHALLEN.com - MSI GX660-069NE - Core i5-450M / 4GB / 500GB / 15.6" TFT / HD 5870 / Windows 7 HP 64bit - Black

De har ju mycket kraftfullare modeller också (men ej samma prisklass såklart) :

WEBHALLEN.com - MSI GT660R-028NE - Core i7-720QM / 12GB / 2x500GB/15.6" TFT/ GTX285M / Win 7 Ultimate 64bit -Black

WEBHALLEN.com - MSI GX660R-092NE - Core i7-720QM / 6GB / 2x500GB / 15.6" TFT / HD 5870 / Windows 7 HP 64bit - Black

Permalänk
Medlem

mer än 6000:- i pris skillnad om man ska ha den med i7 processor och 2 gb mer i ram o 500gb mer minne..
i5 processorn med 4 gb ram o samma grafikkort påverkar ju inte spelande så mkt så för dom som vill ha den främst för spel är de en otrolig fynd tror ja???

Permalänk
Medlem

Jag väntar på att den ska komma in i lager hos nån återförsäljare, blir troligtvis ett köp.

visst, den ser lite udda ut med alla lampor å skit, men borde väl gå å stänga av?

Permalänk
Medlem

Riktigt bra dator för den pengen. Nu blev man ju sugen på en ny bärbar.

Permalänk
Medlem

Har kikat på denna medans man väntat på ASUS g53 men den ser f*n ut att ha blivit köpt på Toys R' Us den är ohyggligt ful, hur kan man missa design delen så här mycket ?

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Jag tycker denna är mer prisvärd, bara lite sämre grafik 5850 men betydligt billigare Komplett.se - Acer Aspire 5943G 15.6" HD LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Jag tycker denna är mer prisvärd, bara lite sämre grafik 5850 men betydligt billigare Komplett.se - Acer Aspire 5943G 15.6" HD LED

tyvärr har den gddr3 på grafiken och det stryper prestandan rejält tydligen, 5870 i msi'n har gddr5

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Sen är det en Acer också......

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Citat:

visst, den ser lite udda ut med alla lampor å skit, men borde väl gå å stänga av?

Om informationen jag läst stämmer så kan du få den att blinka i mönster om du så vill.. eller lyckligtvis stänga av dem helt.

Självklart köp för mig om den håller sig i den där prisklassen när den väl kommer i lager.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av danny22:

Finns de någon laptop som slår denna i samma pris klass idag.
Allt från:
-grafikort
-ljud
-processor
-design
för 11800:-
WEBHALLEN.com - MSI GX660-069NE - Core i5-450M / 4GB / 500GB / 15.6" TFT / HD 5870 / Windows 7 HP 64bit - Black

När datorn dör pga värme slag så slår en atom dator (typ Eee 1002) den.... Dessa datorer har en benägenhet att gå väldigt varm jag skulle rekomendera en stationär som speldator ,

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kockski:

När datorn dör pga värme slag så slår en atom dator (typ Eee 1002) den.... Dessa datorer har en benägenhet att gå väldigt varm jag skulle rekomendera en stationär som speldator ,

Om man är en student som ständigt är på språng och behöver ha med sig datorn hit o dit men samtidigt vill kunna spendera nån timme framför den i mellan åt är de väl ett bra alternativ.
Tycker vi kan släppa argumenten om stationära datorer. Utan fokusera oss på bärbara dator..
Självklart slår stationärer datorer, bärbara datorer i prestanda de vet väl alla!!

Permalänk

MSI gx640 har samma prestanda fast är något billigare, men denna har ju lite andra smågrejer extra. Och en nyare modell, förhoppningsvis förbättrad på nåt sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

MSI gx640 har samma prestanda fast är något billigare, men denna har ju lite andra smågrejer extra. Och en nyare modell, förhoppningsvis förbättrad på nåt sätt

Msi GX660 använder Graphics ATI HD5870 1GDDR5 betydligt bättre grafikkort med andra ord. och något bättre skärm och dessutom högtalare från dYnaudiom, återstår att se hur bra dom är. men många som ger den lovord. så ett par hundra lappar mer för allt detta värt lr inte.. vi låter folket bestämma

Dessutom tycker ja den ser snyggare ut och tangentbord som lyser upp är ju bonus om man sitter i mörkret mm..

Permalänk

Prestanda skillnaden på grafikkortet mer eller mindre obefintlig, gx640 har exakt samma kort fast lite lägre klockat. Håller dock med om att 660 ser bättre ut, personligen skulle jag ta den framför 640'n.

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Prestanda skillnaden på grafikkortet mer eller mindre obefintlig, gx640 har exakt samma kort fast lite lägre klockat. Håller dock med om att 660 ser bättre ut, personligen skulle jag ta den framför 640'n.

Vad jag förstått så skiljer det ca 30-40% i prestanda mellan kortet pga den lägre klockningen, dock kan man nog klocka upp 5850 till samma prestanda som 5870? Kör dom på samma spänning, i så fall är det ju enkelt?

Permalänk
Medlem

Hmm, denna såg ju sjukt intressant ut.. har kollat på G73 men 17,3" känns lite fett.. Då är den stora frågan om denna dator håller måttet med kylningen.. Får avvakta ett test först och se så den inte överhettar dirr

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Komplett.se - Acer Aspire TimelineX 3820TG 13.3"HD LED

Denna kan jag lätt rekommendera. Samma CPU, lika mycket RAM och VRAM, samma OS, GPUn är ATI 5650 istället, men det räcker mycket väl, har kört Starcraft II och Bad Company 2 med bra flyt. Skärmen är ju bara 1366x768 däremot. Denna väger dock hälften, 1,8 kg, och har bra mycket bättre batteritid. Och är drygt 4 000 kr billigare dessutom!

Permalänk

Någon som har en gissning när denna kan komma i svensk handel?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pecill:

tyvärr har den gddr3 på grafiken och det stryper prestandan rejält tydligen, 5870 i msi'n har gddr5

Å andra sidan har den bara 1366*768 vilket borde underlätta rejält för grafikkortet.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Får hoppas en review kommer strax.. 5650 kortet som nån rekommenderade är så jädra mycket sämre än det i denna dator så det är inte värt det om man ska spela.

Sen är ACER ett märke som skär i mitt hjärta än idag tar länge innan jag litar på dom igen

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av danny22:

Finns de någon laptop som slår denna i samma pris klass idag.
Allt från:
/..../
-design
för 11800:-

Är du seriös?
Kan räkna upp oändligt mycket laptops som har bättre design.
Typ den första billigaste emachines du kan hitta....

Permalänk
Medlem
Skrivet av mel0dy:

Är du seriös?
Kan räkna upp oändligt mycket laptops som har bättre design.
Typ den första billigaste emachines du kan hitta....

Pratar om helhet! självklart finns de snyggare datorer som acer nya 5943.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vad jag förstått så skiljer det ca 30-40% i prestanda mellan kortet pga den lägre klockningen, dock kan man nog klocka upp 5850 till samma prestanda som 5870? Kör dom på samma spänning, i så fall är det ju enkelt?

Ja det skiljer så mycket på 5850 gddr3, men gx640 har 5850 gddr5 och där är prestandaskillnaden minimal i tester. Men ett 5850 gddr3 går aldrig att få nån vidare fart på, minnet sätter stopp.

Permalänk
Medlem

Möjligt med 2*HDD?

gx660 specifikationer ser onekligen frestande ut.
Jag undrar om någon vet om det finns två HDD platser i den eller om det bara är i gx660r?
Så mycket har jag i alla fall lyckats hitta att gx660r har stöd för raid0 men frågan är som sagt om man kan sätta i en HDD till i gx660?

Visa signatur

i7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | HAF X | Corsair HX 1000W
ASRock P67 Extreme 4 | 4*4GB Corsair 1600MHz XMS3
2*120GB Corsair SSD Force Series | Seagate SSHD 2TB
MSI R9 390 Gaming 8GB | 3*BenQ G2222HDL

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuCkY21:

Sen är det en Acer också......

Inget fel på Acer och sen beror det lite på vilken prisklass datorena ligger i ovavsett märke.