Permalänk
Medlem

Trådlöst vs trådat

Införskaffade mig nyligen en beganad PS3 för att kunna streama alla mina media filer och köra ut i tv:n.
Mediaservern som det streamas från är en Router med USB där jag har kopplat en Western Digital Element till. Routern är en Netgear WNDR3700 som jag kör på N bandet med.

Provade att köra trådlöst eftersom jag inte vill dra kablar i hela jevla lägenheten, men det visar sig då att jag inte hittar ungefär 50% av alla mappar/filer. Jag blev lite fundersam så jag kollade om jag kunde nå dom filerna/mapparna (visade sig att mappen "filmer" gick att hitta men inte mappen "tv-serier", "musikvideos" osv) via nätverket som mappade nätverksdiskar. Allt fungerade fint där så jag kliade mig i huvudet och svor en ramsa. Av en ren slump provade jag att köra med kabel igen och till min stora förvåning hittade den ALLA mappar och filer igen.

Hade det varit så att den hittat alla filer min haft problem med streaming så hade jag köpt det. Men när den inte ens kan mappa upp allt då blir jag fundersam. Någon som kan förklara för mig varför jag måste köra trådat för att jag skall kunna se 100% av alla mina mediafiler?

Är en total PS3 noob men frågan är dom detta är ett ps3 problem eller ett routerproblem.

Tacksam för svar och jag hoppas inte posten blev för rörig

Permalänk
Medlem

Låter otroligt märkligt, aldrig varit med om detta tidigare.
Vad kör du med för program för att streama? Om du inte kör TVersity, så rekommenderar jag dig den.

I annat fall har jag tidigare, då jag precis började med programmet att få upp alla filer. Men om du innan du går in på din media-server, trycker på triangel knappen på kontrollen, och väljer "Visa alla", så ska mediaservern visa exakt alla filer på din mediaserver som streamar.

Permalänk
Medlem

om jag kör trådat behöver jag inte göra något mer än ha usb disken i routern och ps3 kopplat till router. JAg bara väljer media server och är alla filerna där. DLNA magic