Datorn vill inte starta efter att nya delar satts in
Har precis fått hem nya delar till datorn
Moderkort: Asus M4A785TD-V EVO
Processor: Phenon II 955 BE 3,2GHz
Minne: A-data 2GB DDR3 1333MHz
Sen kör jag med ett Corsair cx400 400W powersupply.
Grafikkortet är ett radeon 4650HD, fast detta ska jag koppla i efter jag fått ordning på datorn vilket jag hoppas på att någon kan hjälpa mig med.
Så här började min första "sättaigångdatorneftersattinnyadelar"
Jag hade kopplat i 2 extra fläktar som jag hoppades ska ge bättre luftflöde tills jag skaffar ett nytt chassie. Men när jag startade datorn så låg en av fläktarna emot något så att det lät som om datorn skulle sprängas vilket sekund som helst, så jag fick lite smått av panik och höll inne startknappen så att datorn stängdes. Då kom jag på att när min bror köpte hem sin nya dator för ca 1 år sedan så stängde vi av datorn av misstag första gången vi startade den. Efteråt så kollade vi manualen och där stod det att man absolut inte fick stänga av datorn vid första uppstarten, sen var vu tvunga att skaffa massa saker också bla bla bla... en annan historia. Så jag är orolig för att samma sak har hänt mig. Fast nu har jag bara köpt delar och inte en komplett dator.
Andra gången när jag skulle starta datorn så hade jag kopplat ur de extra fläktarna incaseof.
Allt verkade gå smidigt tills den kom fram till "Windows Startas" (har w7). Dem fyra prickarna som dyker och snurrar lite roligt stannade upp efter ca 2-3 sek, sen blev skärmen svart och datorn startade om.
Andra gången kom man upp till en boot meny? där jag kunde välja att starta datorn normalt eller sätta på någon sorts av felsökare som skulle identifiera problem eftersom windows inte kunde starta normalt som det stod.
Och den felsökte, reparerade osv... Sen startade den om igen och samma sak hände. Sen gjorde jag detta 2-3 gånger till då det stod att datorn skulle starta om några gånger och så kom det en text där det stod att Windows inte kan lösa problemet med hjälp av reparationsuppstartaren eller något och att jag skulle kontakta administratören eller återförsäljaren/företaget.
Kan jag lösa problemet själv och inte behöva kontakta massa av personer/företag och fråga massa och slippa skicka tillbaka saker och ting?
Jonathan