Hamachi och Age of Empires

Permalänk

Hamachi och Age of Empires

Hej, jag vill köra Age of empires 2 med mina polare men ingen av dem kan joina mig och jag kan inte joina någon av dem, även om dem kan joina varandra. Jag har stängt av windows firewall och antivirus systemet. Jag har öppnat port som jag satte 12975 i min D-link 604 router. Vet inte vad jag ska göra för att det ska funka, kan inte pinga dem heller. Kan pinga 1 men kan inte joina hans game, det kommer ej upp något.

Hjälp O.o

MvH Tony

Visa signatur

AMD Phenom II X4 3.2 GHz @ 4.1 GHz l ASRock M3A790GXH/128M l XFX Radeon 5770 HD l CM Silent Pro M700 l 2x2GB OCZ Low Voltage 1600 MHz 6-6-6-15-20 2T l Win7 64 Bit l

Permalänk

Hamachi och Age of Empires

Hej, jag vill köra Age of empires 2 med mina polare men ingen av dem kan joina mig och jag kan inte joina någon av dem, även om dem kan joina varandra. Jag har stängt av windows firewall och antivirus systemet. Jag har öppnat port som jag satte 12975 i min D-link 604 router. Vet inte vad jag ska göra för att det ska funka, kan inte pinga dem heller. Kan pinga 1 men kan inte joina hans game, det kommer ej upp något.

Hjälp O.o

MvH Tony

Visa signatur

AMD Phenom II X4 3.2 GHz @ 4.1 GHz l ASRock M3A790GXH/128M l XFX Radeon 5770 HD l CM Silent Pro M700 l 2x2GB OCZ Low Voltage 1600 MHz 6-6-6-15-20 2T l Win7 64 Bit l

Permalänk
Medlem

Nu lämnade jag själv hamachi för en tid sedan då jag upplevde att det fungerade sådär, så jag kan inte hjälpa till där är jag rädd.

Tänkte bara tipsa om Tunngle som jag upplever fungerar bättre, och kanske kan vara värt att prova om det inte löser sig med hamachi. Är lite besvärligare att sätta upp dock då man måste registrera sig på hemsidan förutom att använda klienten. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Jag har också haft problem med AoE2 och Hamachi. Vi kom dock aldrig på någon lösning på det :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

JAG HAR SVARET!
Så länge ni alla har samma patch så kan ni köra med varanda genom ett program som heter GameRanger.
Jag kör med det och det fungerar felfritt så länge det inte är strul med patchar eller cd-skivor

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Fungerande!

Hej Alliihopa,

Jag och en vän satt och klurade på detta. Och fann denna guiden

How to: Play Age of Empires III over Hamachi/LAN : Divide By Zero - a blog by Kamran Ayub

Den viktiga delen som vi fick göra är:
Method 2: Set AOE 3 Manually

Before using this method, update to AOE 3 1.04 or above! You can find the patches here.

Here’s a way to force AOE 3 to use a specific IP address:

1. Go to your My Documents/Documents folder.
2. Go to your My Games folder.
3. Go to the Age of Empires III folder.
4. Go to the Startup folder.
5. If there is not a user.cfg file, open Notepad. Do File > Save As… and save it as user.cfg (make sure to use “All Files *.*�? not “Text Documents *.txt�?) in that folder.
6. In user.cfg (right-click, Open With Notepad) add the following line:

OverrideAddress="5.x.x.x"
7. Change “5.x.x.x�? to your Hamachi address. This can be found by opening up Hamachi and seeing what the big numbers at the top say.
8. This will force AOE 3 to use the Hamachi address instead of your LAN IP address.

Now start AOE 3 and host a LAN game. You should see your Hamachi address now, for sure!

Hoppas detta fungerar för er.

Mvh
Spikarn

Permalänk
Medlem

Spikarn: Det är AoE2 och inte AoE3 vi talar om...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Stämmer bra det.. Sorry..

Vilket OS kör du förresten?

Detta kanske kan hjälpa dig lite?

http://randomeffects.files.wordpress.com/2008/08/network-conn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikarn:

Stämmer bra det.. Sorry..

Vilket OS kör du förresten?

Detta kanske kan hjälpa dig lite?

http://randomeffects.files.wordpress.com/2008/08/network-conn...

Windows 7

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Windows 7 har en liknande funktion för det. Så kanske ska testa gör ändringen som bilden visar

Permalänk
Medlem

Inte för allt vara elak men det är inte tillåtet att diskutera Hamachi etc på Sweclockers =/

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/406463-sa...

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Se http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/406463-sa...

Edit: *tråd upplåst*

Eftersom funktionen för spel över internet har blivit borttaget är det ok med denna tråd.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Kör över Gameranger, funkar bra och är riktigt smidigt.

Permalänk
Avstängd

Kali finns också men kostar 10 dollar. Tror man kan sätta upp LAN spel där med. När jag körde Kali som var det Duke Nukem 3D som gällde :D, så det är gammalt program. Age Of Empires 2 finns med där Kali.net Online Gaming

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Testa Tunngle. Har kört det själv med mycket större framgång än t ex Hamachi. Vet dock inte om AoE finns med som profil.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.