[XBMC] XBMC Media Center för Linux/OSX

Permalänk
Medlem

Ingen som vet om det finns någon lista på nyheter för den stabila versionen ute ännu?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hund-ONE
Ingen som vet om det finns någon lista på nyheter för den stabila versionen ute ännu?

http://hallstaschen.mine.nu/dump/Changelog.txt

Där har du changelog från 2003-08-24 till 2008-11-10.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hund-ONE
Ingen som vet om det finns någon lista på nyheter för den stabila versionen ute ännu?

RSS feed med alla uppdateringar här.

Feed

Visa signatur

Administratör - XBMC MediaCenter Sverige - www.xbmc.nu

Permalänk
Medlem

drog in en nyinstallation av gentoo förförra veckan, unmaskade xbmc i portage och drog in, byggfel pga nån dependency. unmaskade då en äldre build (xmbc-9999) och fick in de flesta deps och denbyggde, senare lyckades jag få igång 9.11:an. Dock drog gentohelvetet in xorg 1.6 med all den skiten det innebär, xbmc är nu segare än det var innan ominstallationen men glxgears visar ändå 6000 fps så opengl och nvidia verkar det inte vara fel på.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

gillar verkligen xbmc, hade varit perfekt att ha på en htpc. nu har jag ingen htpc. har bara en xbox360 och skulle vilja streama till den från linux. hur löser man det smidigast?

xbmc hittar avsnitten riktigt bra, behöver inte byta namn på mina videofiler alls. men det känns inte riktigt anpassat för att köras i windowed mode, skulle vilja kunna dubbelklicka och få fullscreen när jag vill börja kolla på film. finns det någon mediaspelare som har alla xbmc funktioner men är mer anpassat att köras på en desktop?

Permalänk
Inaktiv

Jag kan växla mellan window och fullscreen med "\".

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det bästa för mig med XBMC är att jag utan några som helst problem och väntetider kan streama alla mina filmer som ligger nerpackade i RAR-filer på min server i hemnätverket.

Dessutom har XBMC superbt stöd för undertexter. Lägg till .srt eller .sub filen i samma mapp som filmen och döp textfilen till samma namn så laddas den automatiskt.

En annan sak jag verkligen gillar med XBMC är enkelheten att konfigurera ens bibliotek. Man kan väldigt enkelt lägga till både lokala mappar och mappar från andra datorer i nätverket.

Men som sagt är nog det bästa med XBMC streamningen. I alla fall för mig som har alla mina filmer, musik och musikvideos på en server.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Jag har inte använt XBMC, men funderar på att börja med det. Jag skulle då vilja använda det med en fjärrkontroll, så vilka fjärrkontroller kan man köpa som fungerar under Linux och med XBMC?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag använder den här fjärrkontrollen och här är en bra länk för att få den att fungera. Kör du en XBMC Live så finns anvisningar för det som sista inlägg i den tråden.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
Medlem

Hej

Någon som vet vart xbmc-standalone paketet i ubuntu tagit vägen?.
Jag har team-xbmc launchpad inlagt i programkällor.

För jag saknar att kunna köra xbmc som en session. Kan ju köra xbmc från min vanliga användare

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk
Medlem

Det har varit strul med förråden de senaste dagarna, man kan inte installera den stabila utgåvan än.
Det går att installera SVN-versionen, men den har jag problem med i form utav att jag inte kan se filmfilerna, när dom ligger som "rarformat".

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Jag har inte använt XBMC, men funderar på att börja med det. Jag skulle då vilja använda det med en fjärrkontroll, så vilka fjärrkontroller kan man köpa som fungerar under Linux och med XBMC?

Denna kanske kan vara till nytta: Remote Control Reviews - XBMC
Jag har den översta, "Microsoft Media Center Remote Control", bara att installera lirc så fungerar den out of the box.