Permalänk
Medlem

hade musen bara varit hårdvaruaccelererad så den inte laggar med spelet, även om spelet inte flyter 100% för många så blire ju att musen laggar också. den borde som sagt använda "hardware cursor" så den inte påverkas av fps.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Ja hoho... Då var man klar med att skriva en jävla massa feedback på beta forumet då O jävlar va folk blir sura när man inte har exakt samma åsikter som dom

Tänkte att man måste väl dela med sig av vad man tycker är riktigt bra med spelet också och inte bara gnälla på kontrollerna Måste säga att jag gillar Guildleve systemet riktigt bra! Det känns mycket mera underhållande än WoW questsystemet på nå vis även om man nu bara koncentrerar sig på 1 quest i taget istället för att som i WoW göra 5-15 quests åt gången.
Sen var jag rätt skeptisk till class systemet med att man byter class då man byter vapen eller redskap men det börjar kännas mer och mer okej det med måste jag säga

Permalänk
Medlem

Lånat ett konto av en jag känner.

Måste säga att det är ett klart snyggt spel. ^^
Men lite svårt att förstå vad man ska göra hit och dit, får nog ta och läsa på lite.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

jaha från och med 4 inatt är beta servrarna uppe 24/7 nice

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om spelet kommer fungera med SLI/Crossfire?

Permalänk
Medlem

CF har testats fungerande redan i betan, men sli har jag inte hört något om än. men klart det kommer fungera vid release. väldigt många som sitter med mer än 1 kort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

In Beta 3, we will be adding new classes, new features such as linkshells, and a host of other adjustments and changes based on the feedback we've received thus far. The following is just a selection of what's in store for the next phase of testing.

[System-related]
- Significant adjustments to mouse controls
- Changes to the item menu display and controls for equipping gear
- The implementation of the following features:
Linkshells
Text commands
Auto-complete/auto-translation dictionary
Player macros

[Event-related]
- Local levequests will once again be available
- A sound effect and on-screen message will accompany the completion of a quest
- Completed quests will be recorded in the quest journal

[Battle-related]
- Changes to animations, effects, and combat speed
- Passive /Active mode will be toggled automatically when speaking to an NPC or locking on to a monster
- Players will be able to select either a single target or an area effect when casting spells
- Adjustments to balance guildleve rewards versus monster strength
- Various adjustments to overall battle balance

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

In Beta 3, we will be adding new classes, new features such as linkshells, and a host of other adjustments and changes based on the feedback we've received thus far. The following is just a selection of what's in store for the next phase of testing.

[System-related]
- Significant adjustments to mouse controls
- Changes to the item menu display and controls for equipping gear

Underbart.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

jaha från och med 4 inatt är beta servrarna uppe 24/7 nice

wow då kan jag äntligen testa spelet låter nice detta

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

wow då kan jag äntligen testa spelet låter nice detta

dem går ner om ett dygn för att uppdateras till beta fas 3, kommer upp igen "i mitten av augusti".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

dem går ner om ett dygn för att uppdateras till beta fas 3, kommer upp igen "i mitten av augusti".

så servrarna kommer ifrån kl 4 inatt vara uppe 24/7 men ska ligga nere ett tag

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

så servrarna kommer ifrån kl 4 inatt vara uppe 24/7 men ska ligga nere ett tag

ok nu blev ja yr =), dem går ner idag iaf kommer vara nere till mitten av augusti.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

beta fas 3 startar 04:00 onsdag morgon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det verkar som om dom har fixat problemet med musen nu har visserligen bara testat 15 min sen betan gick upp igen men under den tiden fungerade mus+keyboard utan problem, precis lika bra spelkänsla som vilket annat mmorpg som hellst.

Dom har även lagt till NPC pratbubblor och även om dom inte är optimerade ännu så var det mycket enklare att läsa texten än tidigare.

Ser lovande ut, blir en pre order det här

Permalänk
Medlem

Att slippa dra vapnet innan man attackerar var också jäkligt bra att dem fixade.
Mycket av de man störde sig på är ju nu fixat, verkar mycket lovande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja diggar spelet som fasen iaf, hur gåre för er andra?

vad tror ni om o lira retail ihop? skapa ett linkshell?

peace

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tja

För er som spelar betan, hur flyter musiken med er gameplay ?

lol sorry, lite random ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luceo:

Tja

För er som spelar betan, hur flyter musiken med er gameplay ?

lol sorry, lite random ^^

För mig har musiken flytit på bra in och ut ur striderna samt när jag knallar in och ur staden.
Riktigt mysigt blir det när mysteriemusiken kommer igång för story bitarna som man får känna på i spelet

Permalänk

Är det någon som har problem med att komma in på betaforumet? Och är det någon som har problem med att ta ner klienten, jag har formaterat datorn och ska nu tanka ner den igen nämligen:) Och varje gång jag ska tanka så stoppar det vid ca 2,8% ocj jag får starta om.

Permalänk
Medlem

Om det är nån som tröttnat på sin beta eller har en över så kan ni gärna hojta till jag kan fixa World of Tanks och
Lord of the Rings Online beta.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem

Är det nån som har fått black screen of death när man startar spelklienten som faktiskt lyckats lösa det? Har väntat på FFXIV rätt länge och sen när man faktiskt får beta-access så fungerar inte skiten. Känns lite segt.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Någon som sett/hört något om när den öppna betan ska ta vid, om det ens blir en sådan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wrajjt:

Någon som sett/hört något om när den öppna betan ska ta vid, om det ens blir en sådan?

Öppen beta blir det, men inga datum ännu.
Alla 3 start-städerna blir tillgängliga bla.
Den versionen har provspelats av div. journalister.
Bara vänta o se bör dyka upp snart iom att release inte är så långt borta nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

Öppen beta blir det, men inga datum ännu.
Alla 3 start-städerna blir tillgängliga bla.
Den versionen har provspelats av div. journalister.
Bara vänta o se bör dyka upp snart iom att release inte är så långt borta nu.

Ja de får fan ta och skynda på om de ska hinna fixa alla kraschar och diverse andra buggar och balansproblem de har innan den sista september.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hela ui't skall väl bytas ut va ja fatta de som tex, det ligger ju dessutom på server sidan nu, skall väl flyttas till klientsidan så man får lite flyt.
annars har ja inte sett till några krasher mm som andra upplever men dem finns ju där tydligen.
ja dem har nog mycket att stå i

Visa signatur

Permalänk
Medlem

JAG VILLL OCKSÅÅÅÅÅÅÅ jag köpte 11 för att stilla mina behöv, shit vilken registrerings process höll ju på att bli gråhårig, sen ska den patcha i 8 timmar ^^

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

hela ui't skall väl bytas ut va ja fatta de som tex, det ligger ju dessutom på server sidan nu, skall väl flyttas till klientsidan så man får lite flyt.
annars har ja inte sett till några krasher mm som andra upplever men dem finns ju där tydligen.
ja dem har nog mycket att stå i

Fan känns ju rätt värt att lugna sig till öppna betan med att nöta vidare. Som spelet är nu saknar man verkligen något vettigt att göra medans man väntar på nya guildleves, hoppas de justerar systemet med mer vanliga uppdrag och små historier att följa så det finns något kul att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hab1tat:

Fan känns ju rätt värt att lugna sig till öppna betan med att nöta vidare. Som spelet är nu saknar man verkligen något vettigt att göra medans man väntar på nya guildleves, hoppas de justerar systemet med mer vanliga uppdrag och små historier att följa så det finns något kul att göra.

Håller helt med. För mig vore det dock trevligt om spelet startade i över huvudtaget. xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.ffxivcore.com/topic/11964-surplus-and-you-komoto-s...

Är rätt nära cancel pre-order-knappen nu... 8 timmars speltid i veckan, sen verkar din exp gå ned till 0% om du inte byter klass. Jag är inte i betan, så jag vet inte 100% hur det fungerar, men om det är som jag förstår det så är det en löjlig limit på ett spel vi betalar en fast månadskostnad för, och inte en timkostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wrajjt:

http://www.ffxivcore.com/topic/11964-surplus-and-you-komoto-s...

Är rätt nära cancel pre-order-knappen nu... 8 timmars speltid i veckan, sen verkar din exp gå ned till 0% om du inte byter klass. Jag är inte i betan, så jag vet inte 100% hur det fungerar, men om det är som jag förstår det så är det en löjlig limit på ett spel vi betalar en fast månadskostnad för, och inte en timkostnad.

Man får väl vänta och se vad som händer...
Det här är förhoppningsvis något som dom kommer att ändra innan release, kan man hoppas iaf.

Eller så är det helt enkelt för att dom inte vill att folk ska komma upp i för hög lvl för fort såhär i början, pga att det inte finns något att göra i högre levlar ännu.

Hur som helst så borde dom ändra det här inom kort kan man tycka...
Annars är det katastrof!

Kan säga att jag blev riktigt besviken när jag läste om detta, hade sett fram emot att få streck lvla ett par dagar

Älskade att göra det i FFXI, och jag kan inte förstå hur någon som nånsin har spelat FFXI och gillat det skulle vilja spela FFXIV ifall det är såhär!

Ännu mer katastrof med tanke på att det säkert är fruktansvärt många gamla FFXI spelar som iaf hade tänkt att spela FFXIV...
Precis som jag så måste dom känna sig besvikna.

Skärpning SE!