Age of Empires Online (annonserat av Microsoft)

Permalänk
Medlem

Age of Empires Online (annonserat av Microsoft)

Finns fler bilder och video på länkarna;
Games for Windows: Gamescom

Signa upp för betatest;
Home Page | Age of Empires Online

Permalänk
Medlem

Ser kul ut. Tror dock inte man ska förvänta sig ett nytt Age of Empires II, då blir man bara ganska besviken. Det här såg rätt annorlunda ut i spelupplägg också. Mer bygga städer, mindre resurshantering och döda. Also, inget fan av den puttinuttiga grafiken.
GfWL krav suger. Men överlag ser det lite småkul ut. Hade nog föredragit ifall spelet hållt sig till sitt projektnamn Spartan dock. Det här känns inte Age of Empires.

EDIT: Sådär, ansökt till betan. Jag hoppas verkligen att jag kommer in.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Jo, de har ju gått ifrån den realistiska grafiska stilen, men själv har jag inget emot det så länge spelet är bra. Men det kan ändå ha en hel del av AoE i känslan när det gäller bygga stad och kriga. Men de behåller nog AoE namnet för att det är mer känt och ger större nyheter.

Blir intressant att se hur det fungerar med onlinespelet.

Permalänk
Inaktiv

Förhoppningsvis är det bara ett sidospår (i stil som dom gjorde med Battlefield: Heroes eller vad det heter) och kommer släppa ett fullfjättrat Age of Empires 4 med mer realistisk grafik och inte som taget från en barnfilm

Men ser dock fram emot det, men förväntar mig inte så mycket ^^

Permalänk
Medlem

gör som blizzard gjorde med sc2

gör en uppgraderad version på aoe2!!!

bara min åsikt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hojte:

gör som blizzard gjorde med sc2

gör en uppgraderad version på aoe2!!!

bara min åsikt

+589386086

Tyckte när trean kom att dom skulle gjort typ AoE2 med treans grafik istället ^^

Permalänk
Medlem

Jag tyckte om grafiken men det påminner väldigt mycket om The Settlers.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

+589386086

Tyckte när trean kom att dom skulle gjort typ AoE2 med treans grafik istället ^^

Det hade varit sjukt underbart.

Är själv signad till betan iallfall, måste ju testas

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Tycker det är kul att dom testar något nytt, och det här verkar ju definitivt skilja sig från tidigare titlar i serien.
Förstår inte riktigt er som vill ha AoE II i ny grafik, det spelet har ju redan perfekt grafik.

Permalänk
Medlem

Min tanke bakom valet är att de säkert gör spelet för att passa många med låga systemkrav trots 3D och tittat en del på t.ex. Torchlight som faktiskt sålt riktigt bra. Andra faktorer som liknar är digital distribution, vilket verkar bli större och större på PC-spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalimac:

Tycker det är kul att dom testar något nytt, och det här verkar ju definitivt skilja sig från tidigare titlar i serien.
Förstår inte riktigt er som vill ha AoE II i ny grafik, det spelet har ju redan perfekt grafik.

grafiken är väl inte det som är det tråkiga utan att köra med varandra/mot varandra på aoe2 är ganska krångligt om man inte vet hur man gör, är inte direkt plugandplay :/

Permalänk
Medlem

Insåg precis hur mycket jag saknat Age of Empires, bring it on!

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk

Verkar otroligt roligt, precis signat mig till betan, är det någon som vet när betan släpps?

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det så har de redan en beta uppe och kör, men vet inte om de kommer fortsätta med den och ta in fler folk allt eftersom.

Edit: Aha, det stod i deras FAQ:

Citat:

# When will Age of Empires Online be available?
Age of Empires Online will release exclusively on Games for Windows – LIVE in 2011. Currently, our Closed Beta is up and running.

# How do I sign up for the Beta?
Anyone interested in the Closed Beta can apply at Beta Sign-up | Age of Empires Online. We will be selecting participants for the Beta over several weeks. If you applied and did not get in right away, just give it some time.

Permalänk
Avstängd

Sugen på att testa, hoppas man får en invite

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

+589386086

Tyckte när trean kom att dom skulle gjort typ AoE2 med treans grafik istället ^^

Hell yeah! Varför ska man göra barnsligt lekfull och överdrivet färgglad grafik bara för att det blir gratis online?

Jag älskade stämningen från AoE1 och 2. Det blev riktigt spännande ibland tack vare musiken och ganska mörka och obarnsliga grafiken.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hojte:

grafiken är väl inte det som är det tråkiga utan att köra med varandra/mot varandra på aoe2 är ganska krångligt om man inte vet hur man gör, är inte direkt plugandplay :/

Så himla svårt är det inte.

Jag tycker största problemet med AoE II är att de datorstyrda spelarna är så korkade... Multiplayer är riktigt kul dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asaska:

Hell yeah! Varför ska man göra barnsligt lekfull och överdrivet färgglad grafik bara för att det blir gratis online? Jag älskade stämningen från AoE1 och 2. Det blev riktigt spännande ibland tack vare musiken och ganska mörka och obarnsliga grafiken.

Aoe/Aoe2 är rätt så grälla 2D spel faktiskt, men visst har de gått över till en "tecknad" stil nu.

Har själv spelat en hel del Torchlight och det var många som i början kommenterade att grafiken var barnslig och cartoony. Men jag gillar det spelet skarpt ändå.

Microsoft har förstås låtit spelet behålla Age of Empires titeln för att det har mer igenkännande och får mer uppmärksamhet, även om det har en helt annorlunda artistisk stil än föregångarna. Själv hoppas jag att spelkänslan finns kvar ändå.

Permalänk
Inaktiv

Ja, skulle tro att gameplay är ganska lika.