Permalänk
Medlem

Går inte komma ifrån att det luktar en del Borderlands när man kollar på intervjuvideorna^^ Nu har ju Rage varit under utveckling i flera år så någon kopia e de ju knappast, men tycker både fienderna och miljön är väldigt likt. Krydda detta med en ganska sci-fi inriktadde grafikmotorer (Unreal Engine 3 och ID Tech 5) i bägge spelen.

Oehört imponerande dock o kunna köra dedär i 60fps på konsoll som dom säger. för snyggt som få är det. Och nu kan det ju få vara lite likt Borderlands(och lite Fallout) om de vill, för jag gillar det förstnämda spelet, bara dom inte likt Borderlands glömmer bort storyn och AI:n allt för mkt. Så tror jag detta kan bli kalas

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Permalänk

dem är ids nya utgivare so far what i know.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjBeowolf:

dem är ids nya utgivare so far what i know.

Aha! Blev lite fundersam där ett tag

Kan ju hoppas att Bethesda kommer köra med ids motor i framtiden då så vi slipper ännu en buggig jävla motor i deras egna spel

Permalänk
Medlem

Nog för att jag tycker RAGE ser snyggt ut, men det får mig främst att undra hur DOOM 4 kommer se ut när det rullar på i sina 30 FPS(tänker på konsollversionerna, RAGE går ju i 60 FPS på dem)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Nog för att jag tycker RAGE ser snyggt ut, men det får mig främst att undra hur DOOM 4 kommer se ut när det rullar på i sina 30 FPS(tänker på konsollversionerna, RAGE går ju i 60 FPS på dem)

Det lär vara en betydligt högre detaljnivå. Håller med, det blir intressant att se hur Doom 4 ser ut.

Permalänk

Indeed, DOOM 4 lär ha en otroligt detaljnivå med sina 30 fps. Det har talats om 3 gånger detaljnivån RAGE visar, det återstår dock att se. Ska minst sagt bli intressant. Vi kommer få lite mer information om DOOM 4 på Quakecon 2010 som går av stapeln 12-15 augusti. Håll utkik!

Permalänk
Medlem

Ugh, siffror hit & siffror dit.
Är det bara jag som tycker att det inte behöver bli så mycket mer detaljerat?
Det känns som att det vore vettigare att satsa på realistiska texturarbeten, större fokus på story och allmän kod-optimering istället för att fortsätta detta polygon-race?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Ugh, siffror hit & siffror dit.
Är det bara jag som tycker att det inte behöver bli så mycket mer detaljerat?
Det känns som att det vore vettigare att satsa på realistiska texturarbeten, större fokus på story och allmän kod-optimering istället för att fortsätta detta polygon-race?

Är det inte precis det de har gjort?

"Realistiska texturarbeten" - Megatexture ger artisterna större frihet att arbeta med textures för spelet

"Större fokus på story" - id software har aldrig gjort några storyspel själva, utan bara simpla shooters. Rage är deras första spel med story och mer intressant värld.

"allmän kod-optimering" - Carmack och gänget på id software har ju gjort en motor som verkar kunna ge hög detaljrikedom och varierade textures samtidigt som spelet körs i 60fps. Detta på en över 4,5 år gammal konsoll. Det är kod-optimering enligt mig.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Är det inte precis det de har gjort?

"Realistiska texturarbeten" - Megatexture ger artisterna större frihet att arbeta med textures för spelet

"Större fokus på story" - id software har aldrig gjort några storyspel själva, utan bara simpla shooters. Rage är deras första spel med story och mer intressant värld.

"allmän kod-optimering" - Carmack och gänget på id software har ju gjort en motor som verkar kunna ge hög detaljrikedom och varierade textures samtidigt som spelet körs i 60fps. Detta på en över 4,5 år gammal konsoll. Det är kod-optimering enligt mig.

Kunde inte sagt det bättre själv! Motorn gör precis som du skrev, den ger grafikerna totalt fria tyglar att forma världen precis som de själva vill vad gäller allt ifrån texturer till polygonsvarvning. Och motorn verkar vara otroligt optimerad, speciellt med tanke på att de kör spelet 60fps med den detaljrikedomen som du återigen skrev. Om inte det är bra kod-optimering så vet jag inte vad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Öhm...

Bethesda Softworks

Är det Bethesda som gör själva spelet?

Jag tycket att det är lite oroväckande.
Hur många Efter-katastrofen- shooters tänker Bethesda släppa samtidigt?
Fallout, Rage och Brink. Några fler på gång?
Risken finns ju att de tycker att något av spelen får vänta ett halvår eller två för att inte sno köpare från varandra.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk

Årliga Quakeqon har öppnat portarna! Quakecon 2010 har börjat!! Vi lär nog få se mängder med nyheter och intressanta detaljer som både berör Rage och kanske till och med Doom 4 QuakeCon 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRavensNest:

Årliga Quakeqon har öppnat portarna! Quakecon 2010 har börjat!! Vi lär nog få se mängder med nyheter och intressanta detaljer som både berör Rage och kanske till och med Doom 4 QuakeCon 2010

Dom sa faktiskt förra året att det eventuellt skulle dyka upp info om Doom på denna Quakeqon, så får väl se

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av r:Grid:

Dom sa faktiskt förra året att det eventuellt skulle dyka upp info om Doom på denna Quakeqon, så får väl se

Det hade suttit fint med en trailer som denna E3 Trailer på Doom 3 - YouTube - Doom 3 E3 Trailer (HD)

Tror aldrig jag känt så mycket magpirr av en trailer någonsin Speciellt när de två imparna slår in dörren

Fast den trailern var ju inte en renodlad teaser utan hade gameplay med också så det är nog inget att hoppas på. Om de nu inte sjunkit lika lågt som Blizzard. Diablo 3 host.. host...

Permalänk
Medlem

Doom 4 borde inte ta så lång tid som Rage
FZ :: Nyhet :: Doom 4 borde inte ta så lång tid som Rage

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Låter rätt rimligt, Rage är ju första spelet me ID Tech 5 motorn, så dom har ju knåpat väldigt mkt på själva motorn inför Rage. Dom lär knappa vidare på motorn till Doom 4 me såklart ( ska vara betydligt mer krävande än Rage sägs det) men nu har dom väl antaligen iaf grovarbetet förbi sig.

Fast dom har väl hållt på me Rage i 4 år nu så då kanske Doom "bara" tar 3 år

Visa signatur

Permalänk

Rage till Iphone! John Carmack visade upp ett litet demo nu på Quakeqon, det är det snyggaste Iphone spelet någonsin!!! Helt otroligt, det ser nästan ut som de övriga versionerna!! Här är hans första keynote där han visar det: http://www.quakecon.org/gallery/livefeed.shtml

Permalänk

Här är en direktlänk till videon utav demovisningen på Rage på Iphone: FZ :: Nyhet :: Carmack visar upp Rage på Iphone 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRavensNest:

Här är en direktlänk till videon utav demovisningen på Rage på Iphone: FZ :: Nyhet :: Carmack visar upp Rage på Iphone 4

Optimering på hög nivå

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om Crysis vore så, hade det till och med varit bra

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Skjut mig, suck.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmr:

Blir nog ett riktigt nice spel

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av dmr:

Lite långt bort kan man ju tycka, men det blir mer tid över till att sandpappra spelet rejält. Jag tror det kommer att vara bra optimerat när det väl anländer . Jag tror det här kommer bli bra!

Permalänk
Medlem

Lite humor att de anger exakt datum på releasen trots att det är över ett år kvar. Antar att de räknar med att vara klara under sommaren 2011 och har sen bokat en slot till hösten.

Permalänk

Lite tråkig nyhet fast det beror kanske lite på hur man ser det...det meddelades under quakecon att id software inte tänker licensera id tech 5 till tredejepartsutvecklare eller utgivare utanför Zenimax media familjen. Hollenshead: id Tech 5 Will Not Be Licensed

Permalänk
Medlem

Ah, med all sannolikhet ser Zenimax en möjlighet att sälja sina egna spel lite pga teknologin i motorn. Om Rage verkligen är så snyggt och kör i 60fps på konsoll så har de ett tekniskt övertag. Kanske nästa Elder Scrolls och Fallout (inte Vegfas) med idtech 5 kanske?

Har Zenimax pengar att pumpa in så tror jag inte id behöver licensera motorn utan kan då istället jobba på att optimera den för deras egna spelföretag.

Permalänk

Vore intressant och få se specifikationerna på spelet !

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Permalänk
Permalänk