Permalänk
Medlem

Stationen (borta)

Fick hem en SSD från Corsair nyligen och fick tanken att lägga upp ett galleri på lådan.
Har varit medlem ett tag, men aldrig tagit mig i kragen.

Samtidigt som jag satte i SSDn passade jag på att fixa lite kabeldragning och snygga till.

Specs:
Cooler Master Centurion 534
Chieftec Super series 650
Gigabyta GA-P55-UD3
Intel Core i5 750
Noctua NH-U12P SE2 + 2x120
Kingston 4 GB RAM @ 1333
Sapphire Radeon HD 4890 Vapor-X 1GB
Corsair Force 120GB
WD Green Power 500GB @ 7200
BenQ 24"
Logitech G15
Logitech MX518
LiteOn DVD-RW

Kör bakre Noctuafläkten samt chassiefläktarna på kontrollern (Scythe Kaze Q).
Den främre Noctuan går på 900 rpm.

Besök galleriet här

Permalänk

5p för Force! Har en 60GB själv i laptopen. Är super nöjd.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

5p för att du kör Warcraft 3 hehe

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Tips på hur du kan dra 8pin kontakten
Imageshack - asdrh.jpg
annars såg det bra ut

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Lägg inte hårdvaran på lakanen för sjutton, ska du försämra livlängden direkt på grejerna? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av speeDs_:

Lägg inte hårdvaran på lakanen för sjutton, ska du försämra livlängden direkt på grejerna? :/

okej det visste jag inte. Hur kan ett lakan försämra sådant? är det statiskt eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seftec:

okej det visste jag inte. Hur kan ett lakan försämra sådant? är det statiskt eller?

Statisk elektricitet yes, det är många som säger "Äh det är inte så noga, ja har lagt mina grejer på sängen flera gånger och inget händer" saken är den att det blir ingen skada som tar död på grejerna direkt, utan en slitage skada som bli större och större med tiden, till slut dör bara kortet..

Själv när jag bygger och handskas med min dator har jag alltid grejerna på en ESD matta som är anslutet via ett ESD armband till mig.

Värt att tänka på till nästa gång !

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av speeDs_:

Statisk elektricitet yes, det är många som säger "Äh det är inte så noga, ja har lagt mina grejer på sängen flera gånger och inget händer" saken är den att det blir ingen skada som tar död på grejerna direkt, utan en slitage skada som bli större och större med tiden, till slut dör bara kortet..

Själv när jag bygger och handskas med min dator har jag alltid grejerna på en ESD matta som är anslutet via ett ESD armband till mig.

Värt att tänka på till nästa gång !

Mvh

Tack för tipset! Det skall jag

Men en ESD-matta är väl mest för folk som jobbar med typ löda kretskort? Borde det inte räcka med armband samt ett bord som underlag istället?

Tack!

stav..
Permalänk
Skrivet av Seftec:

Tack för tipset! Det skall jag

Men en ESD-matta är väl mest för folk som jobbar med typ löda kretskort? Borde det inte räcka med armband samt ett bord som underlag istället?

Tack!

Räcker bra Det flesta (inkl. mig) kör nog så.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seftec:

Tack för tipset! Det skall jag

Men en ESD-matta är väl mest för folk som jobbar med typ löda kretskort? Borde det inte räcka med armband samt ett bord som underlag istället?

Tack!

Det räcker gott och väl med armband! Jag hanterar mycket kretskort och löder väldigt mycket så det är därför jag har en matta också.

Mvh Alexander

Permalänk

jag drar ju in wc 3 på under 30sec, trots att man har en mekanisk disk. dock har jag en rar fil jag instalerar ifrån

Permalänk
Medlem

Fin rullstol

EDIT: Hittar den inte på ikeas hemsida...

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Men du det där va rätt mkt segare än min F120 min visade 284 som max i läs i atto men mitt bios är inställt på ahci och stöder sata II lr sata 3.0gbps lr va dom kallar det med men kör testet med standard inställningar för säkerhetsskull d gjorde ja.

Visa signatur

Abit Ic7-G MAXIII, Pentium 4 HT 3200Mhz, Kingston ValueRam PC3200C3 2x1GB,ATI Radeon 9800XT, Maxtor Diamondmax 80GB 7200, Antec Super Lanboy.

Permalänk
Medlem

Har inställt på IDE i bios. så det är jag medveten om.